coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

امروزه دیگر خرید و فروش گوشی هوشمند به مانند گذشته نیست. در این گفتار قصد داریم به آموزش نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم بپردازیم.

طرح رجیستری، به منظور جلوگیری از واردات گوشی های قاچاق به داخل کشور پیاده‌سازی شد. فاز اول طرح رجیستری در مهر ماه 97 اجرا شده و در تاریخ 14 آذر ماه 1397 هم شاهد اجرای فاز دوم این طرح بودیم که مختص برند اپل و گوشی های آیفون و آیپد های سیم کارت خور بود.

اما هم اکنون، تمامی برندهای تلفن همراه را شامل گردیده است و تمامی تلفن های همراه مشمول این طرح هستند. با اجرای طرح رجیستری در کشور، تمامی گوشی های تلفن همراه که از طریق مبادی قانونی و گمرک وارد کشور نشده باشند امکان آنتن دهی و استفاده از اپراتورهای ایرانی را نخواهند داشت.

اجرای مرحله اول طرح رجیستری، نگرانی زیادی را برای کاربران گوشی های موبایل در پی داشت چراکه مراحل اول این طرح مختص محصولات اپل و علی الخصوص ایفون های جدید بود.

در فاز دوم این طرح، نحوه تشخیص اصالت گوشی های به کاربران با روش چک کردن سریال گوشی به کاربران اعلام شد و تا پایان سال 96 طرح رجیستری گوشی های موبایل به سرانجام رسید.

امروز در تکراتو قصد داریم به آموزش نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم و البته رجیستری گوشی کارکرده بپردازیم. موضوعی که همیشه در حین خرید یک گوشی دست دوم باید به آن توجه کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

ما در تکراتو پیش از این هم گفته بودیم که به تناسب وضعیت کرونایی این روزها و اهمیت یافتن ابزارهای هوشمندی چون گوشی و تبلت، بازار خرید ابزارهای هوشمند دست دوم مانند تبلت، لپ تاپ و صد البته گوشی های هوشمند رونق خاصی یافته است.

در همین راستا هم در تکراتو کوشیدیم برای شما راهنمایی هایی برای خرید گوشی دست دوم در برندهای مختلف ارائه دهیم که این گفتارها را با نام بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران، بهترین قیمت گوشی های دست دوم شیائومی، بهترین قیمت گوشی های دست دوم سامسونگ و البته بهترین گوشی های دست دوم هواوی پیگیری کنید.

اما آنچه در مقالات مذکور به شما گفتیم بیشتر در حوزه مباحث فنی مرتبط با تهیه یک گوشی دست دوم و یا همانطور که از عنوان مقالات مشخص است در ارتباط با بودجه شما برای تهیه گوشی بود.

بله کوتاهی شاید از ما بود که با وجود دنبال کردن پیگیرانه اخبار مربوط به طرح رجیستری گوشی های هوشمند،‌ در این باره و در حوزه خرید گوشی هوشمند دست دوم شما را به هیچ وجه راهنمایی نکردیم.

حالا به عنوان جبران مافات قصد داریم در گفتار امروز به آموزش نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم و البته رجیستری گوشی دست دوم به طور جامع و همه جانبه بپردازیم. پس ما را تا پایان همراهی کنید.

رجیستری گوشی کارکرده ؛ آموزش انتقال مالکیت گوشی دست دوم

با اجرای طرح رجیستری گوشی های هوشمند که در نهایت به غیرفعال شدن شمار زیادی از گوشی ها منجر شد، دیگر خرید و فروش گوشی خصوصا گوشی های کارکرده کار آسانی نیست و شما پیش از نهایی کردن خرید خود باید نسبت به انتقال مالکیت گوشی دست دوم و رجیستری گوشی کارکرده اقدام کنید. اما این مهم چگونه و به چه طرقی قابل انجام است؟ با ما باشید.

اگر دقت کرده باشید گفتم انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه و به چه طرقی ممکن است؟ حتما میدانید که طرق جمع طریق به معنی راه است!

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

خب حقیقتا اینگونه میگویم چون برخی تصور میکنند رجیستری گوشی کارکرده و انتقال مالکیت گوشی دست دوم خیلی کار سخت و خسته کننده ایست و فقط از یک راه یعنی مراجعه به یک سامانه ممکن است. خب باید بگویم شما برای انتقال مالکیت گوشی دست دوم و همچنین رجیستری گوشی کارکرده میتوانید به طرق مختلفی اقدام کنید.

پس در راه های انتقال مالکیت گوشی کارکرده و رجیستری گوشی دست دوم با تکراتو همراه باشید.

همه راه های انتقال مالکیت گوشی دست دوم

انتقال مالکیت گوشی دست دوم به چند طریق ممکن است که عبارتند از:

  • انتقال مالکیت گوشی کارکرده و استعلام رجیستری گوشی دست دوم با کد USSD
  • انتقال مالکیت گوشی کارکرده و استعلام رجیستری گوشی دست دوم با سامانه همتا
  • انتقال مالکیت گوشی کارکرده و استعلام رجیستری گوشی دست دوم با اپلیکیشن همتا

در ادامه به بررسی و معرفی مرحله به مرحله هریک از راه های انتقال مالکیت گوشی دست دوم و همچنین رجیستری گوشی دست دوم میپردازیم.

طریقه انتقال مالکیت موبایل با کد USSD

یکی از راه های انتقال مالکیت موبایل دست دوم و البته رجیستری گوشی دست دوم، با کد USSD انجام میشود. برای اینکار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

کد دستوری #7777* را شماره گیری کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

عدد 3 یعنی انتقال مالکیت را وارد کنید و گزینه ارسال یا Send را انتخاب کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

در مرحله بعد لیستی از کدهای IMEI که تحت مالکیت سیم کارت شما قرار دارند نمایش داده می شود. عدد کنار IMEI گوشی که قصد انتقال مالکیت آن را دارید وارد کرده و گزینه ارسال یا Send را انتخاب کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

در مرحله بعد شماره موبایل خریدار گوشی را وارد کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

حال در پنجره ای که ظاهر می شود برای تایید انتقال مالکیت دستگاه عدد 1 را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه ارسال یا Send را انتخاب کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

در این مرحله کد فعال سازی به شماره خریدار پیامک می شود . خریدار نیز می تواند با استفاده از کد فعال سازی که برای وی پیامک شده اقدام به فعال سازی تلفن همراه خریداری شده در سامانه همتا نماید

طریقه انتقال مالکیت موبایل با استفاده از سامانه همتا

از دیگر راه های انتقال مالکیت موبایل دست دوم و رجیستری گوشی دست دوم با استفاده از سامانه همتا است. برای اینکار باید به وبسایت سامانه همتا مراجعه کنید و مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد وب سایت سامانه همتا شده و در آن ثبت نام کنید (اگر برای ثبت نام مشکلی دارید به انتهای همین مطلب مراجعه کنید) و به حساب خود وارد شوید. در اینجا لیستی از گوشی هایی که با مشخصات شما رجیستر شده اند را در صفحه مشاهده خواهید کرد.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

برای انتقال مالکیت گوشی باید گوشی که قصد انتقال آن را دارید از لیست موجود انتخاب کرده و بر روی دکمه انتقال مالکیت/فروش در بالای صفحه کلیک کنید.
در این مرحله از شما خواسته می شود که شماره موبایل خریدار را وارد کنید. شما باید شماره سیم کارتی که خریدار قصد دارد آن را در گوشی وارد کند در این قسمت وارد نمایید.
در این مرحله یک کد فعال سازی به شماره خریدار ارسال می شود و خریدار باید بعد از اینکه سیم کارت خود را در گوشی وارد کرد به سامانه همتا وارد شده و از طریق این کد اقدام به فعال سازی گوشی موبایل خریداری شده نماید.

طریقه انتقال مالکیت موبایل با استفاده از اپلیکیشن همتا

ما پیش از این به بررسی دقیق و کامل اپلیکیشن همتا پرداخته بودیم. شما از این راه نیز میتوانید با سهولت بیشتر و البته خیال آسوده تر نسبت به انتقال مالکیت موبایل دست دوم و رجیستری گوشی دست دوم اقدام کنید. برای انتقال مالکیت موبایل دست دوم در این روش مراحل زیر را طی کنید:

این نرم افزار همتا را دانلود و نصب نمایید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟
برنامه همتا را اجرا کنید و گزینه انتقال مالکیت را انتخاب نمایید. سپس در پنجره ای که برای شما باز می شود در کادر مربوطه شماره خریدار را وارد نمایید.
حال یک کد فعال سازی برای خریدار ارسال می شود که خریدار باید بعد از وارد کردن سیم کارت خود در گوشی خریداری شده با استفاده از این کد گوشی خود را در سامانه همتا فعال کند.

برخی سوالات متداول درباره نحوه رجیستری گوشی دست دوم:

انتقال مالکیت موبایل دست دوم درباره گوشی های دو سیم کارته چگونه است؟

هنگامی که انتقال مالکیت برای یکی از اسلات ها فعال شود به طور اتومات برای اسلات دومین سیم کارت نیز انجام می شود.

کد IMEIچیست و چگونه باید آن را دریافت کنم؟

کد IMEI را برای فرایند انتقال مالکیت گوشی نیاز دارید. این کد پشت جعبه موبایل و پشت باتری گوشی در صورتی که باتری تعویض نشده باشد نوشته شده است.

اما کمی هم درباره رجیستری گوشی مسافری صحبت کنیم.

رجیستری گوشی مسافری

یکی از مشکلات اساسی طی طرح رجیستری، مربوط به رجیستری گوشی های مسافری بود. طی فاز اول و دوم این طرح که مرتبط با گوشی های آیفون بود 30 هزار گوشی غیرفعال شد که بنابر آمارها 25 درصد آنها گوشی های مسافری بوده است.

اما برای رجیستری گوشی مسافری دو روش اصلی وجود دارد که با تکیه بر آنها میتوانید نسبت به این مهم اقدام کنید.

در روش اول رجیستری گوشی مسافری شما به محض ورود به کشور به دفاتر گمرک میروید و با پرداخت هزینه گمرک گوشی خود را رجیستری میکنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

در روش دوم رجیستری گوشی مسافری شما بدون نیز به مراجعه حضوری و به صورت آنلاین از طریق سایت گمرک میتوانید نسبت به پرداخت هزینه گمرک گوشی خود اقدام کنید و رجیستری گوشی را فعال کنید.

ثبت نام در سامانه همتا

سامانه همتا، سامانه ای است برای ثبت اطلاعات گوشی های موبایل این سامانه برای طرح رجیستری گوشی های موبایل (طرح ثبت تلفن های همراه) طراحی شده است.

از طریق این سامانه می توانید خدماتی نظیر استعلام اصالت گوشی ، انتقال مالکیت و فعال سازی گوشی موبایل را انجام دهید. دسترسی به سامانه همتا از طریق سایت همتا ، کد USSD ، اپلیکیشن همتا و پیامک امکان پذیر است.

البته همانطور که گفتیم شما در ارتباط با موضوع این مقاله یعنی انتقال مالکیت موبایل دست دوم ناگزیر از ثبت نام در سامانه همتا و ایجاد حساب کاربری هستید.

از آنجایی که ممکن است نسبت به این موضوع اطلاعی نداشته باشید، تصمیم گرفتیم آموزش ثبت نام در سامانه همتا را نیز در اختیار شما قرار دهیم.

وارد سایت سامانه همتا شوید. در صفحه ای که برای شما باز می شود گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

شماره تلفن همراه خود را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

در این مرحله یک رمز عبور موقت به شماره ای که در مرحله قبل وارد کرده بودید پیامک می شود. این رمز را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

فیلدهای موجود در بخش مشخصات فردی را وارد کرده و بر روی دکمه تایید اطلاعات کلیک کنید. سپس در قسمت رمز عبور یک رمز عبور مناسب انتخاب کرده و یک تلفن همراه پشتیبان و ایمیل برای بازیابی رمز عبور خود وارد نمایید. سپس بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

نحوه رجیستری و انتقال مالکیت گوشی دست دوم چگونه است؟

حال مراحل ثبت نام در سامانه همتا به پایان رسیده است و شما میتوانید از خدمات مختلف این سامانه از جمله انتقال مالکیت موبایل دست دوم استفاده کنید.

علاوه بر انتقال مالکیت موبایل دست دوم و کارکرده برخی دیگر از امکانات سامانه همتا به شرح زیر است:

استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا : یکی از امکانات سامانه همتا تشخیص اصالت گوشی می باشد. بنابراین در صورتی که یک گوشی جدید خریداری کرده باشید می توانید با استفاده از این سامانه وضعیت رجیستری گوشی را بررسی کنید و گوشی قاچاق را از گوشی اصل تشخیص دهید.

به صورت کلی 4 روش برای استعلام اصالت گوشی از طریق سامانه همتا وجود دارد : استفاده از وب سایت سامانه همتا، استفاده از کد USSD، استفاده از اپلیکیشن همتا و همچنین از طریق پیامک.

فعال سازی تلفن همراه در سامانه همتا : یکی دیگر از امکانات سامانه همتا ، فعال سازی گوشی های موبایل می باشد. زمانی که یک گوشی جدید خریداری می کنید و سیم کارت خود را در آن وارد می کنید پیام غیر فعال بودن گوشی را دریافت می کنید و برای استفاده از آن باید آن را فعال سازی نمایید.

برای فعال سازی تلفن همراه از طریق سامانه همتا نیز می توانید از همان سه روش استفاده از کد USSD، استفاده از اپلیکیشن همتا و استفاده از وب سایت سامانه همتا اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص انتقال مالکیت گوشی دست دوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر