coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هوآوی : دوباره به بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان تبدیل می شویم

پس از تحریم های ایالات متحده علیه این شرکت چینی و کمبود تراشه، مدیرعامل هوآوی گفته دوباره به بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان تبدیل می شویم!

می دانیم که ایالات متحده آمریکا در سال 2019 شرکت محبوب هوآوی را به دلایلی تحریم کرد و تاکنون نیز دست از این تحریم ها برنداشته است. شرکت چینی حال در تامین بسیاری از قطعات مهم و حساس محصولاتش با مشکل مواجه شد است.

تصور کنید که در سال 2019 هستیم و آمریکا، کمپانی محبوب هوآوی را به دلایل امنیتی اش تحریم نکرده و آنها نیز با تامین تراشه گوشی هایشان مشکلی ندارند. در چنین شرایطی یقینا محصولات هوآوی و شرکت تابعه آن یعنی آنر در جدول فروش جایگاه بالاتری نسبت به سایر برندها داشتند.

بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان

اگر هوآوی می توانست تراشه ها را از کارخانجات خاص آمریکا تهیه کند دیگر مجبور به فروش برند فرعی خود، آنر، نمی شد و احتمالا هم اکنون برترین برند تولید گوشی های هوشمند به شمار می رفت. اما متاسفانه باید بگوییم مدت زیادی است که این شرکت با مشکلات تامین تراشه دست و پنجه نرم می کند ولی مدیرعامل هوآوی نمی خواهد تسلیم شود و صحبت های جالبی می زند که در ادامه مطرح خواهیم کرد.

ماجرای ورشکستگی تراژیک هوآوی به قدری جدی است که احتمالا سال جاری را با رنکینگ هفتمین شرکت تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند، به پایان می رساند. اما آن سوی ماجرا باید گفت که آنر اوضاعش از شرکت مادر خود بهتر است.

گو پینگ که ریاست دوره ای هوآوی را برعهده دارد می گوید که سیاست های هیچ دولتی توان مقابله با شرکت هوآوی را ندارد و ما فروش محصولاتمان را محدود به چین نخواهیم کرد. وی همچنین عنوان می کند که هوآوی قصد تسلیم شدن و کنارکشیدن ندارد.

بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان

پینگ طی جلسه ای با حضور کارکنان جدید هوآوی جملاتی را به زبان می آورد با این مضمون که:

ایالات‌ متحده مشکلات زیادی را برای هواوی ایجاد کرده است، اما این مشکلات قابل حل هستند. این موارد عمدتا در زنجیره تامین بوده که ایالات‌متحده تأثیر زیادی بر هواوی گذاشته است. برای مقابله با ایالات‌متحده، به سرمایه‌گذاری و نوآوری بیشتری نیاز داریم. هواوی شرکای زنجیره‌ای صنعتی خود را برای حل مشکلات تداوم عرضه و رقابت ایجاد کرده و به آنها کمک نموده است.

همچنین در ادامه با بیان این شعار که «آنچه مرا نکشد، قوی تر می کند» خاطرنشان کرد:

اگر هر کارمند با پشتکار و کار موثر فعالیت کرده و دستاوردهایی را بدست آورد، هواوی بهتر شده و ایالات‌متحده نمی‌تواند ما را شکست دهد. برای کسانی که معتقدند این شرکت باید تجارت تلفن همراه خود را به آنها بفروشد، این آمار را در نظر می‌گیریم.

شاید برای طرفداران این برند مهم باشد که بدانند چرا هوآوی دست از تلاش برنمی دارد؟ پاسخ این است که پول زیادی در این کار است. تنها مشکلی که هوآوی با آن دست به گریبان است، معضل تامین تراشه ها است. گو پینگ می گوید:

«درحال‌حاضر، بزرگترین مشکل برای ما تجارت تلفن همراه است. همانطور که همه می‌دانیم، تراشه‌های تلفن همراه به دلیل کوچک بودن و مصرف کم آنها به فناوری پیشرفته احتیاج دارند. هواوی می‌تواند تراشه خود را طراحی کند اما هیچکس نمی‌تواند آن را برای ما تولید کند. این دقیقا جاییست که ما در آن گیر کرده‌ایم.»

رئیس فعلی هوآوی ادامه می دهد:

گوشی‌های هواوی دارای فناوری‌های منحصربه‌فرد خود هستند. ما منتظر روزی هستیم که مشکل اصلی تولید تراشه در چین به‌طور کامل حل شود.

با همه مشکلاتی که هوآوی در کمبود چیپست های خود دارد، هنوز ناامید نشده و  عمیقا معتقد است که چین یک بار برای همیشه باید مشکل تامین تراشه ها را باید رفع کند و به خودکفایی در این زمینه برسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر