;
coinex

بهترین نمایشگر گوشی 2021 ؛ بهترین صفحه نمایش موبایل کدام است؟

نمایشگر هر اسمارتفون اصلی ترین بخش در هرگونه استفاده از موبایل است. این جستار تکراتو به بهترین نمایشگر گوشی 2021 خواهد پرداخت. با ما باشید.

طی سالیان اخیر بازار گوشی های هوشمند همواره در مسیر کمال و البته تنوع و کثرت حرکت کرده است. علاوه بر تنوع محصولات برندهای قدیمی و معروفی چون سامسونگ و هوآوی، این روزها با اضافه شدن چندین برند تازه کار و جدید مانند وان پلاس و شیائومی نیز بر تنوع بازار و البته تنوع محصولات و پیچیدگی های آن اضافه شده است.

در این جمع قدیمی ترهایی که این روزها موفقیت مالی چندانی ندارند مانند ال جی و سونی نیز حضور دارند. پس بالطبع ما با دنیایی از اسمارتفون های گوناگون در اندازه ها و دسته بندی ها و البته قیمت های گوناگون مواجهیم که بدون شک کار انتخاب یک مورد خاص را برای مان سخت میکند.

فراتر از دسته بندی های برندی که بیشتر به دسته بندی های حزبی جناحی سیاسی شباهت دارد، در یک دیدگاه کلی تر میتوان گوشی ها را به لحاظ نوع کاربری و البته برتری آنها در هر زمینه دسته بندی کرد. یکی از این دسته بندی های مهم بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2021 یا همان بهترین نمایشگر گوشی در سال 2021 است. در ادامه قصد داریم به بررسی این دسته بندی مهم و جالب دنیای گوشی های هوشمند بپردازیم و بهترین گوشی های موبایل از نظر نمایشگر 2021 را به شما معرفی کنیم.

بهترین نمایشگر گوشی 2021

بهترین صفحه نمایش موبایل کدام است؟

همانطور که میتوان فارغ از دسته بندی های نام و برند از بهترین باتری گوشی 2021، بهترین گوشی های میان رده 2021، بهترین گوشی های ضد آب دنیا، بهترین دوربین گوشی 2021، بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021 و یا بهترین گوشی های گیمینگ 2021 بحث کرد، بدون شک میتوان این بحث را درباره یک بخش مهم دیگر از اسمارتفون های امروزی یعنی بخش صفحه نمایش نیز به میان کشید و بهترین نمایشگر گوشی 2021 را معرفی کرد.

حتی این روزها میتوان در یک دسته بندی با نام بهترین گوشی های تاشو گوشی هایی با طراحی متفاوت از طراحی مرسوم در نظر گرفت. پس با این مقدمه به بررسی بهترین صفحه نمایش موبایل 2021 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

گلکسی اس 21 اولترا (Galaxy S21 Ultra)

گلکسی اس 21 اولترا (Galaxy S21 Ultra)
بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2021

کمپانی کره ای بالاخره در اوایل سال جدید میلادی به انتظارها پایان داد و پس از عرضه گلکسی A32 به عنوان یکی از ارزان ترین گوشی های 5G دنیا، خانواده جدید سری اس شامل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا را به عنوان بهترین گوشی های سامسونگ 2021 معرفی کرد.

بالطبع و مطابق با انتظارات نسخه اولترا این محصول از دو نسخه دیگر گران تر و البته به لحاظ مشخصات سخت افزاری برتر است. عموما و همواره سامسونگ را به عنوان یکی از موفق ترین کمپانی ها در عرضه نمایشگرهای باکیفیت موبایل میشناسیم که با عرضه پرچمدارهای خود استانداردهای اساسی در این زمینه را جابجا میکند. در این میان برترین نسخه اس 21 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نمایشگر این گوشی به عنوان یکی از بهترین نمایشگر گوشی 2021 از یک پنل 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2x با وضوح 3200 در 1440 پیکسل، نسبت تصویر کشیده‌ ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی بسیار عالی 515 پیکسل ‌بر هر اینچ بهره مند است.

نرخ نوسازی پنل گلکسی اس ۲۱ اولترا به عنوان بهترین نمایشگر گوشی در سال 2021 می‌ تواند بسته به نوع کاربری بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند. از سوی دیگر نرخ نوسازی متغیر برخلاف نسل گذشته، علاوه ‌بر FHD+ با وضوح WQHD+ نیز در دسترس قرار دارد.

سامسونگ می ‌گوید نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا به حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت دست می‌یابد و کنتراست آن درمقایسه‌با نسل گذشته بهبود ۵۰ درصدی تجربه می ‌کند.

به ‌لطف حداقل روشنایی 1.96 نیتی دستگاه، به‌ راحتی می ‌توان با گلکسی اس 21 اولترا در تاریکی مطلق نیز کار کرد. سامسونگ قابلیت جدیدی به‌نام Eye Comfort Shield را نیز دراختیار کاربر قرار می ‌دهد که رنگ ‌ها را براساس نور محیطی تغییر می‌دهد و از شدت نور آبی می ‌کاهد تا فشار کمتری به چشم کاربر وارد شود.

حالا و برای تکمیل محصولات سامسونگ در سال 2021 باید منتظر عرضه بهترین گوشی های سری M سامسونگ و البته گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 به عنوان نمایندگان تاشوی سامسونگ باشیم.

وان پلاس 8 پرو (OnePlus 8 Pro)

وان پلاس 8 پرو (OnePlus 8 Pro)
بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2021

به عنوان یکی از بهترین گوشی های وان پلاس، وان پلاس 8 پرو با یک پنل نمایشگر 6.78 اینچی و رزولوشن تصویر QHD که اتفاقا توسط سامسونگ ساخته شده است نیز از بهترین نمایشگر گوشی 2021 محسوب میشود که تقریبا تا پیش از عرضه گلکسی اس 21 اولترا بی رقیب بود.

به عنوان بهترین نمایشگر گوشی 2021 در میان محصولات وان پلاس، این نمایشگر در سطح سخت افزار، قابلیت ‌هایی نظیر کالیبره ‌سازی رنگ‌ ها بعد از تولید و سیستم مدیریت نرخ تازه‌ سازی برای این صفحه نمایش را توسعه داده است، ویژگی‌ هایی که حتی در نمایشگرهای گوشی ‌های خانواده گلکسی اس ۲۰ سامسونگ وجود ندارند.

تا پیش از عرضه گلکسی اس 21 اولترا، از نظر ویژگی های کلی و توان تولید رنگ در دنیای گوشی های هوشمند، وان پلاس 8 پرو بهترین صفحه نمایش موبایل 2021 را دارا بود. استفاده از چیپ Iris 5 ساخت شرکت Pixelworks، کمک زیادی به دستیابی به این موفقیت کرد. در حال حاضر اما باید منتظر رونمایی از جدیدترین پرچمداران وان پلاس یعنی وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو باشیم و ببینیم عملکرد آنها در بازار سال جدید چگونه خواهد بود.

اوپو فایند ایکس 2 پرو (Oppo Find X2 Pro)

اوپو فایند ایکس 2 پرو (Oppo Find X2 Pro)
بهترین صفحه نمایش موبایل 2021

در میان بهترین گوشی های چینی 2021، برند اوپو اخیرا موفقیت های مالی و اقتصادی خوبی کسب کرده و حالا به سمت عرضه محصولاتی با کیفیت و مثال زدنی در حوزه های مختلف حرکت میکند. یکی از آخرین محصولات برند چینی که در عرضه نمایشگر حرف های زیادی برای گفتن دارد بدون شک اوپو فایند ایکس 2 پرو است.

محصول باکیفیت اوپو با داشتن نمایشگری 6.7 اینچی از نوع آمولد که بیش از 90 درصد پنل جلویی گوشی را پوشانده است یکی از بهترین گوشی های بازار به حساب می آید که فارغ از بحث نمایشگر در سایر زمینه ها نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

پنل صفحه نمایش از نوع AMOLED بوده و از رزولوشن QHD (1440 در 3168 پیکسل) بهره می‌برد. این نمایشگر با نسل ششم محافظ صفحه گوریلا گلس محافظت شده و و تراکم پیکسلی آن 513 پیکسل بر هر اینچ را داراست. دو ویژگی فوق‌العاده و منحصربه‌فرد نمایشگر را باید پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت دانست که هر دو اعدادی در حد برترین های بازار هستند.

گلکسی نوت 20 اولترا (Galaxy Note 20 Ultra)

گلکسی نوت 20 اولترا (Galaxy Note 20 Ultra)
بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2021

سامسونگ در نوت 20 اولترا از یکی از بهترین نمایشگر گوشی 2021 استفاده کرده است. این نمایشگر 6.9 اینچی QHD پلاس از حداکثر نرخ رفرش 120 هرتزی و نرخ ثبت لمس 240 هرتزی بهره مند است. این نمایشگر به عنوان یکی از بهترین نمایشگر گوشی 2021 از استاندارد HDR10+ پشتیبانی میکند و به لطف روشنایی خوب و پوشش کامل DCI P3 برای علاقه مندان به محتواهای ویدیویی گزینه بسیار ایده آلی محسوب میشود.

در نوت 20 برخلاف سری اس 20 که دو گزینه به نام های «High refresh rate» و «Standard refresh rate» در بخش نوسازی برای نرخ 120 و 60 هزتزی در آن به چشم میخورد، با دو گزینه Adaptive و Standard روبرو هستیم. در توضیحات مربوط به Adaptive آمده که در این حالت نرخ نوسازی بسته به محتوا به صورت پویا تا 120 هرتز افزایش می یابد تا و انیمیشن ها و اسکرول های نری تری را تجربه کنید.

برای اولین بار سامسونگ پنل اولد با سایز کوچک را با پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر Variable Refresh Rate در این گوشی به کار برد و مدعی است که گوشی به راحتی میتواند بین حالت های 120، 60، 30 و 10 هرتز جابجا شود. استفاده از نرخ نوسازی 10 هرتزی  در محتوای استاتیک و فعال شدن نرخ های بالا در زمان مورد نیاز، پتانسیل حل یک معضل جدی، یعنی مصرف باتری را با خود همراه دارد. حالت 10 هرتز به اندازه 40 درصد حالت 120 هرتز مصرف باتری دارد.

آیفون 12 پرومکس (iPhone 12 Pro Max)

آیفون 12 پرومکس (iPhone 12 Pro Max)
بهترین صفحه نمایش موبایل 2021

به عنوان یکی از بهترین گوشی های 5G در سال 2021، نسل جدید محصولات اپل نیز در زمره بهترین نمایشگر گوشی 2021 قابل ذکر است. در آیفون جدید ما با بزرگترین نمایشگر آیفون ها تا به امروز مواجهیم. پنل 6.7 اینچی اولد این گوشی با رزولوشن 2778 در 1287 که تراکم پیکسلی 458 پیکسل بر هر اینچ را ارائه میکند عرضه شده است.

از آیفون های نسل گذشته شاهد استفاده‌ اپل از نمایشگرهای موسوم به Super Retina XDR بودیم که از نظر روشنایی به‌خصوص در حالت HDR یک پله نسبت به آیفون‌های سری XS پیشرفت داشتند؛ اپل بار دیگر از چنین نمایشگرهایی استفاده کرده است که از استانداردهای مهم HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

این مدل نیز به مانند برادر کوچکتر خود با پنل 60 هرتزی روانه بازار شده و این موضوع آنرا از لحاظ تجربه کاربری در رده پایین تی نسبت به رقبای خودش قرار میدهد. همانند دیگر آیفون‌های این نسل فعال کردن تنظیم روشنایی خودکار در تنظیمات تأثیری در بیشینه‌ی روشنایی ندارد. همچنین قابل ذکر است که روشنایی بخش‌های مختلف نمایشگر نیز تفاوت بسیار اندکی با یکدیگر داشتند.

به مانند سال های پیش، اپل در محصول جدید از سیستم تنظیم خودکار رنگ بهره گرفته است و فضای رنگی و حتی روشنایی به طور خودکار تغییر میکند. رابط کاربری و اپ‌ها به‌صورت پیش‌فرض در فضای sRGB اجرا می‌شوند و تنها در زمان نیاز فضای رنگی به فضاهای گسترده‌‌تر مانند P3 تغییر می‌کند.

اپل سابقه‌ی خوبی در کالیبره کردن نمایشگر گوشی‌هایش دارد بنابراین می‌توان دقتی مناسب برای فضاهای غیر از sRGB نیز متصور بود. تعادل مناسب رنگ سفید و وجود قابلیت True Tone برای راحتی بیشتر چشم‌ها از دیگر ویژگی‌های نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس محسوب می‌شوند.

پیکسل 5 (Pixel 5)

پیکسل 5 (Pixel 5)
بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2021

محصول جدید و خوب گوگل از دیگر گوشی های برجسته بازار است که علاوه بر بحث دوربین، در بخش نمایشگر نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد که آنرا به یکی از بهترین نمایشگر گوشی 2021 بدل میکند.

پیکسل 5 با نمایشگر 6 اینچی خود به لحاظ ابعاد بین دو مدل 5.7 اینچی و 6.3 اینچی مدل های پیکسل 4 قرار میگیرد. این نمایشگر به عنوان بهترین نمایشگر گوشی در سال 2021 با پنل اولد و وضوح تصویر 1080 در 2340 به بازار عرضه شده است که تراکم پیکسلی 432 پیکسل بر هر اینچ را به همراه دارد. نمایشگر OLED پیکسل ۵ از محتوای HDR با استاندارد +HDR10 و رندر رنگ‌های 24 بیتی پشتیبانی می‌کند و قابلیت نوسازی تصویر با نرخ بالغ‌بر ۹۰ هرتز را نیز دارد.

آنطور که از تنظیمات نمایشگر این محصول میتوان متوجه شد، با بهره گیری از قابلیت Smooth Display تنها زمانی نرخ نوسازی 90 هرتز فعال میشود که کاربر نمایشگر را لمس کند. به علاوه با استفاده از تنظیمات نمایشگر امکان تنظیم نرخ نوسازی روی 60 هرتز نیز وجود دارد. به علاوه از سوی دیگر در تنظیمات Developer Options میتوان نرخ نوسازی را به طور ثابت روی 90 هرتز قرار داد.

ال جی وی 60 (LG V60 THINQ 5G)

ال جی وی 60 (LG V60 THINQ 5G)
بهترین صفحه نمایش گوشی در سال 2021

همانطور که در بهترین گوشی های ال جی نیز گفته بودیم، کمپانی کره ای ال جی اگر نه در همه موارد، حداقل در عرصه ساخت نمایشگر رقیب مهمی برای سامسونگ دیگر غول کره ای تکنولوژی به شمار می آید. ال جی وی 60 به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی نیز از بهترین نمایشگر گوشی 2021 بهره مند است.

نمایشگر 6.8 اینچی اولد این محصول به عنوان یکی از بهترین نمایشگر گوشی در سال 2021 با حاشیه های بسیار کم و ناچ دایره ای شکل طراحی شده است. نمایشگر این محصول در نوع خود یکی از بزرگترین نمایشگرهای موبایل محسوب میشود که تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ را به کاربر عرضه میکند. البته که این تراکم پیکسلی به نسبت سایر محصولات رده بالای بازار کم به نظر میرسد.

استفاده ال جی از نرخ تازه سازی 60 هرتز شاید در مقایسه با نرخ های بالای 90 و 120 هرتز کمی عجیب به نظر برسد، اما این تاکتیک ال جی برای پایین نگه داشتن قیمت نهایی محصول موثر افتاده است. در هر حال در این محصول ما با یکی از بهترین نمایشگر گوشی 2021 مواجهیم که رنگ ها را کاملا شفاف و بدون اشباع شدگی نمایش میدهد، از تنظیمات شدت نور خوبی برخوردار است و در زیر نور مستقیم آفتاب نیز مشکلی برای کار کردن با آن نخواهید داشت.

موتورولا اج پلاس (+motorola edge)

موتورولا اج پلاس (+motorola edge)
بهترین صفحه نمایش موبایل 2021

اکرچه همانطور که در قیمت بهترین گوشی های موتورولا گفته بودیم، موتورولا معمولا به عرضه محصولاتی اقتصادی و ارزان قیمت با مشخصاتی میان رده تمرکز دارد، اما موتورولا اج پلاس از جمله محصولات این کمپانی است که از بهترین نمایشگر گوشی 2021 بهره مند است.

به عنوان یکی از بهترین گوشی های موبایل از نظر نمایشگر 2021، این گوشی با پنل اولد و رزولوشن 1080 در 2340 روانه بازار شده که تراکم پیکسلی 385 پیکسل بر هر اینچ را ارائه میکند. این پنل بزرگ 6.7 اینچی، با نرخ رفرش 90 هرتز تجربه بصری خوبی را در حد سایر پرچمداران نصیب کاربر میکند، اما اگر بحث عدد و رقم باشد در مقابل نرخ 120 هرتز مورد استفاده در سایر پرچمدارها کم به نظر میرسد.

نمایشگر این گوشی به عنوان یکی از بهترین نمایشگر گوشی در سال 2021 علاوه بر پشتیبانی HDR10+، فضای رنگی گسترده‌ DCI-P3 را نیز به‌صورت کامل پوشش می ‌دهد؛ با توجه ‌به روشنایی نسبتا مناسب نمایشگر قطعا از تماشای محتوای با HDR در یوتیوب و سایر موارد لذت خواهید برد.

علاوه بر این در سال جدید باید منتظر عرضه بهترین گوشی های هواوی 2021 و بهترین گوشی های شیائومی 2021 به عنوان بهترین گوشی های 2021 باشیم تا ببینیم در میان پرچمداران دو شرکت چینی، کدام محصولات نمایشگرهای خوبی ارائه میدهند.

بیشتر بخوانید:

منبع: phonearena

نظر شما در خصوص بهترین نمایشگر گوشی 2021 چیست؟ به نظر شما بهترین گوشی های موبایل از نظر نمایشگر 2021 کدامند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر