coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شگفت انگیز ترین خانه های هوشمند در جهان را بشناسید! [خانه بیل گیتس+عکس]

اگر فکر می کنید کارکرد خانه های هوشمند تنها به آسایش و رفاه ساکنان خود محدود می شود، پس هنوز داستان این زن آمریکایی را نشنیده اید!

داستان زنی که با تجهیزات خانه هوشمند همسر خود را از مرگ نجات داد. او در حالی که بیرون از خانه مشغول به کار بود، از طریق دوربین خانگی همسرش را دید که بی هوش کف آشپزخانه افتاده است.

بنابراین به سرعت با اورژانس تماس گرفت و شرایط همسرش را توصیف کرد. همچنین به کمک قفل هوشمند، از راه دور درب منزل را برای نیروهای اورژانس باز کرد و با آیفون تصویری هوشمند به سوالات آن ها جواب داد. می خواهم بگویم فرق بود و نبود خانه هوشمند گاهی می تواند فرق مرگ و زندگی باشد و سرنوشت ساکنان خود را تغییر دهد! با ما باشید تا تعدادی از بهترین خانه های هوشمند در جهان را به شما معرفی کنیم.

شگفت انگیز ترین خانه های هوشمند در جهان را بشناسید!

خانه هوشمند راهی برای آسایش بیشتر

بعد از یک روز طاقت فرسای کاری، خانه هوشمند، شما را به صرف یک فنجان قهوه دعوت می کند. حس خوب زندگی در خانه ای که پرداختن به کارهای روزانه را برایتان آسان تر میکند. خانه ای که می توانید از راه دور کنترلش کنید.

بهترین خانه های هوشمند جهان که هوش از سرتان می برند!

1. هلیوتروپ؛ خانه آفتاب پرست!

هلیوتروپ را شاید بتوان هوشمندترین خانه جهان نامید. ساختمان سبزی که توسط رولف دیش معمار آلمانی در میان جنگل های شهر فرایبورگ ساخته شده است. اما چرا آفتاب پرست؟!

جالب است بدانید این خانه هوشمند مثل گل آفتاب گردان در طول روز شش دنگ حواسش را به خورشید می دهد و به سمت نور می چرخد! به این ترتیب پنل های خورشیدی که روی سقف این سازه قرار گرفته اند، می توانند انرژی خورشید را 4 تا 6 برابر بیش از حد نیاز ذخیره کنند و تولید کربن را به صفر برسانند. (https://hooshmandbms.ir )

آب گرم این خانه هم از طریق آبگرمکن خورشیدی و لوله های آبی که مقابل نور خورشید قرار دارند، تامین می شود. از دیگر امکانات خانه هلیوتروپ می توان به چرخش خانه و تماشای مناظر متفاوت در طول روز، سیستم تصفیه آب بازیافتی و مخزن نگهداری آب باران اشاره کرد.

2. خانه هوشمند هاربرهاید

هاربرهاید یکی دیگر از بهترین خانه های هوشمند جهان است که در سواحل شهر لندن و به ارزش 6 میلیون دلار ساخته شده است. در این خانه امکان تنظیم نور، دما و حالت پرده و پنجره با تبلت های هوشمند وجود دارد.

همچنین شیشه های این خانه فتوکرومیک هستند و در زمان تابش نور خورشید، محیط داخل خانه را تاریک کرده و مصرف انرژی را کاهش می دهند. ایجاد موج مصنوعی و تنظیم دما و رطوبت استخر هم از دیگر ویژگی های منحصربه فرد خانه هوشمند هاربرهاید به شمار می رود.

3. خانه هوشمند بیل گیتس

عمارت 62 هزار متری بیل گیتس در واشنگتن آمریکا، به عنوان اولین خانه هوشمند جهان شناخته می شود. این خانه 7 اتاق خواب، 6 آشپزخانه و 24 سرویس بهداشتی دارد و جزو خانه های مدرن دنیا به شمار می رود. به محض ورود به این خانه یک سنجاق یا گیره الکترونیکی به افراد داده می شود که باید آن را به لباس خود وصل کنند. به کمک این گیره، فرد به سیستم های الکترونیک خانه هوشمند متصل می شود و می تواند از امکانات آن ها استفاده کند.

شگفت انگیز ترین خانه های هوشمند در جهان را بشناسید! [خانه بیل گیتس+عکس]

تعدادی از امکانات این عمارت باشکوه را در ادامه مشاهده می کنید:

  • امکان کنترل و تنظیم نور و دما
  • پخش موسیقی مورد علاقه از بلندگوی دیوارها در هنگام قدم زدن
  • تغییر تابلوها و آثار هنری روی دیوارها با زدن یک دکمه
  • پخش موسیقی زیر آب
  • کنترل 24 ساعته و آبیاری اتوماتیک درختان

4. خانه هوشمند کپسولی

خانه کپسولی یکی از بهترین خانه های هوشمند برای کسانی است که عاشق سفر هستند و یک جا بند نمی شوند!

شگفت انگیز ترین خانه های هوشمند در جهان را بشناسید! [خانه بیل گیتس+عکس]

این خانه ها به صورت قابل حمل طراحی شده اند و برای یک تا 2 نفر ظرفیت دارند. امکان ذخیره آب باران و جلوگیری از هدر رفت انرژی، تولید 1.5 کیلو وات انرژی، ذخیره 10 کیلو وات انرژی از طریق باتری، امکان اتصال به شبکه و کنترل از راه دور از مهمترین ویژگی های این خانه های هوشمند هستند.

5. تماشای آسمان شب در خانه هوشمند هیدرولیک

یکی از جالب ترین خانه های هوشمند جهان در توسکانی ایتالیا ساخته شده است. این خانه از یک سقف متحرک برخوردار است و به ساکنان اجازه می دهد در صورت تمایل سقف را باز کرده و به تماشای آسمان شب بنشینند.

خانه های هوشمند در 10 سال آینده چگونه خواهند بود؟

امکانات خانه های هوشمند در آینده بسیار گسترده تر و فراگیرتر خواهد بود. برای نمونه می توان به جاروبرقی های روباتیک تلفیق شده با هوش مصنوعی اشاره کرد. این جاروبرقی ها می توانند دیوارها و اشیاء را تشخیص دهند و به دستور شما اتاق مورد نظر را تمیز کنند.

آینه هوشمند، نرم افزار تشخیص عادات افراد، ربات آشپز، توالت هوشمند با حسگر تشخیص بیماری، ترموستات هوشمند و دستیار صوتی از دیگر امکانات خانه های هوشمند در آینده خواهند بود.

برای درسترسی به اطلاعات بیشتر به سایت خانه هوشمند آلفا (https://hooshmandbms.ir) مراجعه کنید 

جمع بندی:

با وجود تمام این پیشرفت ها هنوز دو نقطه ضعف عدم امنیت و یکپارچگی تجهیزات در خانه های هوشمند فعلی وجود دارد که باید برطرف شود. زیرا در حال حاضر بخش های مختلف ساختمان هوشمند مثل سیستم روشنایی، تجهیزات امنیتی، سیستم سرمایش و گرمایش و… باید به صورت جداگانه و با اپلیکیشن های مختلف کنترل شوند. اما در آینده تمام این تجهیزات یکپارچه خواهند شد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر