coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هشدار: این توکن ها جعلی هستند، به سراغشان نروید

سه روز پیش، یک پیام و لینک در وب سایت کوین مارکت کپ قرار داده شد که در مورد پیش فروش توکن رسمی بود و در آخر، یک لینک برای واریز ارز دجیتال به آدرس ناشناس قرار داشت. بعدا مشخص شد که این قضیه مربوط به هکرهاست!

وب سایت کوین مارکت کپ هک شد و هکرها از طرف وب سایت رسمی، پستی را منتشر کردند. این پست به منظور کلاهبرداری از فعالان حوزه ارز دیجیتال در قسمت کریپتو تاون (CrypTown) طراحی شده بود. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات آن را مطالعه کنیم.

هک وب سایت کوین مارکت کپ

به گزارش کریپتو نیوز، چند روز پیش چندین فرد ناشناس حساب رسمی کوین مارکت کپ در شبکه اجتماعی CrypTown را هک کردند. کریپتو تاون یکی از بخش‌های وب سایت کوین مارکت کپ است که در آن کاربران می‌توانند پست‌های مشابه توییت منتشر کنند. این هکرها از طرف این مارکت پستی را منتشر کردند که حاوی محتوای گول‌زننده است. در این پیام از کاربران دعوت شده بود تا توکن مخصوص این وب سایت را به صورت پیش‌فروش تهیه کنند. فعالان ارز دیجیتال با کلیک بر روی این لینک، به صفحه ناشناس هدایت می‌شدند.

وب سایت کوین مارکت کپ

کاربران از پست هکرها، اسکرین شاتی را منتشر کردند. همانطور که در اسکرین شات بالا مشاهده می‌کنید، هکرها در واقع یک اطلاع رسانی برای پیش فروش توکن‌های وب سایت رسمی کوین مارکت کپ (CMC) انجام داده بودند.

کوین مارکت به صورت رسمی در مورد این هک، اطلاعیه‌ای را منتشر نکرده ولی توسط یک بیانیه به فعالان ارز دیجیتال هشدار داده است که تیم کوین مارکت کپ به هیچ عنوان از کاربران، اطلاعات شخصی، پول یا کلید کیف پول و … را درخواست نمی‌کند و گفته بود که کاربران دقت داشته باشند که این پیام‌ها ربطی به تیم‌ کوین مارکت ندارد.

تیم کوین مارکت کپ گفته است: «کوین مارکت کپ یک سرویس رسانه‌ای فعال در زمینه جمع‌آوری داده‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است و برنامه‌ای برای پیش‌فروش توکن ندارد. مراقب کلاهبردارانی که از نام ما سوء‌استفاده می‌کنند باشید.»

محققان و کارشناس حوزه ارز دیجیتال می‌گویند که این نوع کلاهبرداری، کار بسیار ساده‌ای به شمار می‌آید. بنیان‌گذار و مدیرعامل هش‌اِکس (HashEx)؛ دیمیتری میشونی  (Dmitry Mishunin) می‌گوید: «مهاجمان درگیر با این حمله از کاربران خواسته بودند تا مقداری پول به یک آدرس شخص ثالث واریز کنند. بعید است که چنین شرکت بزرگی بدون داشتن قرارداد هوشمند و تنها با معرفی یک کیف پول در سایت خود، بخواهد اقدام به فروش توکن کند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هک وب سایت رسمی کوین مارکت کپ چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر