;
coinex

علت ترور شینزو آبه ؛ چه کسی او را ترور کرد؟

عامل ترور شینزو آبه چه کسی بوده است؟ این موضوع در رسانه های اجتماعی مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بازتاب گسترده ای داشته است. در ادامه با این مطلب همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

پلیس شهر نارا گفت قاتل مظنون که بلافاصله پس از حمله دستگیر شد، اعتراف کرده که آقای آبه را هدف قرار داده است. او به پلیس گفت از سازمانی که به باور او آقای آبه با آن مرتبط بوده، کینه داشته است. او گفت از یک اسلحه دست ساز استفاده کرده است. مرگ شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن که در پی سوء قصد به جان او اتفاق افتاد با موجی از واکنش‌های جهانی روبه رو شد که این اقدام را محکوم کردند.

قاتل نخست‌وزیر سابق ژاپن در بازجویی‌ها به انگیزه‌اش برای انجام این ترور اعتراف کرده است.

عامل ترور شینزو آبه ؛ چه کسی او را ترور کرد؟

شینزو آبه ۶۷ساله روز جمعه، ۸ ژوییه (۱۷ تیر)، حین سخنرانی در یک کارزار انتخاباتی در شهر نارا در غرب ژاپن، از پشت سر، هدف اصابت دو گلوله قرار گرفت. او به دلیل خونریزی شدید ناشی از دو زخم عمیق در گردنش، جان باخت.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه ۱۷ تیرماه این حادثه را یک «تراژدی» برای ژاپن توصیف کرد. وی گفت از سوء‌قصد به جان آقای آبه «حیرت‌زده، خشمگین و به شدت اندوهگین» شده است.

پلیس ژاپن هویت فرد ۴۱ ساله‌ای را که روز جمعه (۸ ژوئیه/ ۱۸ تیر) با یک سلاح دست‌ساز «شینزو آبه»، نخست‌وزیر سابق ژاپن را ترور کرد «تتسویا یاماگامی» معرفی کرده است.

قتل شینزو آبه اولین ترور یک نخست‌وزیر ژاپنی از دهه ۱۹۳۰ تاکنون است. ترور سیاستمداران با شلیک گلوله در ژاپن کم‌سابقه است. ژاپن یکی‌از سخت‌ترین قوانین کنترل اسلحه در جهان را دارد و مرگ‌ومیر سالانه ناشی از سلاح گرم در این کشور ۱۲۵میلیون نفری همواره تک‌رقمی بوده است.

ویدیوی لحظه ترور شینزو آبه را در اینجا تماشا کنید

یاماگامی در بازجویی‌ها به پلیس انگیزه‌اش از این ترور را اینطور شرح داده که شینزو آبه ارتباطاتی با یک «سازمان خاص» داشته که او از آن کینه به دل داشته است. یاماگامی گفته که کینه‌اش منشأ سیاسی نداشته.مرد مسلح ۴۱ ساله که در گزارش رسانه‌ها یاماگامی تتسویا نامیده می‌شود، هنگام بازجویی بی‌احساس به نظر می‌رسید و به سوال‌های ماموران پلیس با آرامش پاسخ می‌داد.

رسانه‌های ژاپنی و رسانه‌های بین‌المللی اشاره‌ای به نام این «سازمان خاص» نکرده‌اند. روزنامه نیویورک‌پست نوشته که پلیس اسمی از این سازمان یا عقایدش به میان نیاورده و مشخص نیست که چنین سازمانی وجود خارجی دارد یا خیر. برخی از رسانه‌های ژاپن گفته‌اند که سازمان مورد اشاره یاماگامی یک سازمان مذهبی بوده است.

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر