coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کسی که سرود ملی نمی‌خواند جایی در تیم ملی ندارد!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اخیرا در گفتگویی با یکی از رسانه‌ها مدعی شده که کسی که سرود ملی نمی‌خواند جایی در تیم ملی ندارد!

در مدت اخیر و در واکنش به ناآرامی‌ها و اعتراضات در بخش‌های مختلف کشور، برخی ورزشکاران که نسبت به اوضاع جامعه بی‌تفاوت نبوده‌اند واکنش‌هایی در حد امکان نشان داده‌اند. شاخص‌ترین نمود این واکنش، در عدم شادی پس از گل و یا نخواندن سرود ملی توسط تیم‌های ملی قابل رویت است. این موضوع اما با واکنش سخت برخی نمایندگان مجلس همراه شده است و حالا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته، کسی که سرود ملی نمی‌خواند جایی در تیم ملی ندارد و لزومی ندارد که در تیم ملی باقی بماند.

بیشتر بخوانید: صدایی عجیب به همراه لرزش زمین در کیش ؛ ماجرا چیست؟

کسی که سرود ملی نمی‌خواند جایی در تیم ملی ندارد!

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به خوشحالی نکردن ورزشکاران پس از پیروزی‌ها و نخواندن سرود ملی می‌گوید:

بازیکنان به قدری شعور و فهم دارند که وقتی گلی زده می‌شود و ملت به پاس آن، خوشحالی می‌کند، خود را در خوشحالی مردم شریک بدانند. اگر بازیکنی، فهم درستی از این صحنه و میدان ندارد، ضرورتی ندارد و لازم نیست همچنان در تیم ملی حضور داشته باشد و حفظ شود.

کسی که سرود ملی نمی‌خواند جایی در تیم ملی ندارد!
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: کسی که سرود ملی نمی‌خواند جایی در تیم ملی ندارد!

آقای راستینه در خصوص گفتگوهایی که بین وزارت خارجه با مسئولان قطری برای پیشگیری از مشکلات احتمالی و شائبه رفتار نظامی با این رویداد ورزشی گفت: «بحث قرارگاه برای هماهنگی‌های بین‌بخشی است و بحث رفتار نظامی برای این موضوع نیست. قرارگاه یک واژه جهت‌دهنده و مشخص است که باید یک فرد مسئولیت هماهنگی بین‌بخشی را به عهده بگیرد. آقای رییس جمهور در این رابطه دستورهایی دادند و آقای مخبر معاون اول رییس جمهور هم برای این منظور، جلساتی تشکیل دادند. وظایف بین دستگاه‌ها تقسیم شده و کار در حال انجام است».

آقای راستیه در ادامه و در خصوص همراهی ورزشکاران با معترضان با شیوه‌هایی چون شادی نکردن یا نخواندن سرود ملی گفت:

«فکر می‌کنیم قهرمانان ورزشی ما، جوانان غیرتمندی هستند که حتماً می‌دانند، پرچم و سرود ملی کشور، هویت و وحدت ما و احترام به آن، وظیفه همگانی است. در این بین، برخی رسانه‌های بیگانه می‌خواهند به موضوع ضریب دهند تا بزرگ‌نمایی شود. بازیکنان به قدری شعور و فهم دارند که وقتی گلی زده می‌شود و ملت به پاس آن، خوشحالی می‌کند، خود را در خوشحالی مردم شریک بدانند و سرود ملی را بخوانند. اگر بازیکنی، فهم درستی از این صحنه و میدان ندارد، ضرورتی ندارد همچنان در تیم ملی حضور داشته باشد. اگر بنا به بی‌احترامی باشد، آن بازیکن و بازیکنان، شایستگی پیراهن ملی را ندارند». راستینه افزود:

برای چه ملت باید شاهد این باشند که فردی وارد تیم ملی شود، اما از خواندن سرود ملی، خجالت بکشد. از این‌رو، فدراسیون فوتبال باید به وظایف خود در این خصوص بپردازد. در منشور فیفا، همه این موضوعات، تسریع شده و فدراسیون فوتبال هم باید براساس منشور و قواعدی که وجود دارد، بازیکنان را ملزم به اجرای رفتار حرفه‌ای کند. نمی‌شود بازیکنی، حقوق حرفه‌ای بگیرد، اما رفتار حرفه‌ای نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات آقای راستینه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دمش گرم غیرت فقط این نماینده این فوتبال کدوم افتخار رو با گنده تر از ایناش اوارده که بدون اینا نخواد بیاره بیشرفی که به اتحاد و پرچم و سرود ملی کشورم توهین کنه مبخوام سر به تنش نباشه

    پاسخ