coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مخالفت مجلس با حذف عرضه خودرو در بورس کالا

در جلسه نوبت دوم روز یکشنبه، نمایندگان مجلس با پیشنهاد حذف عرضه خودرو در بورس کالا و بند مربوط به آن در لایحه بودجه 1402 مخالفت کردند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه نوبت دوم دیروز یکشنبه مورخ 7 اسفند 1401، در هنگام بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1402، مخالفت خود را با حذف بند الحاقی 13 تبصره 6 این لایحه اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید: قیمت و زمان عرضه تیگارد X35 اعلام شد

مخالفت مجلس با حذف عرضه خودرو در بورس کالا

مجلس با حذف بند الحاقی 13 تبصره 6 بخش درآمدی لایحه بودجه 1402 که مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا بوده، مخالفت کرده است. متن این بند به شرح زیر است:

«بند الحاقی 13- شرکت‌های خودروسازی داخلی موظفند براساس برنامه تولیدی که وفق بند (5) ماده (58) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی به تصویب شورای رقابت می رسد، از ابتدای سال 1402 خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند. شورای رقابت موظف است وفق بند (5) ماده (58) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی تا پایان فروردین ماه سال 1402 قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه قیمت تمام شده و با درنظر گرفتن هزینه های تحقق و توسعه و هزینه های مالی مرتبط با فعالیت تولیدی(مورد تأیید حسابرس) محاسبه و دربازه های حداکثر سه ماهه مجدداً به روزرسانی نماید. شرکت بورس کالا موظف است هشتاد و پنج درصد (85%) مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب ……….. نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.»

حذف عرضه خودرو در بورس کالا

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مخالفت مجلس با حذف عرضه خودرو در بورس کالا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر