coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی تولید تصاویر توسط Stability AI معرفی شد

استارتاپ Stability AI اخیراً از جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی تولید تصاویر خود موسوم به مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion XL 1.0 رونمایی کرده است.

استارتاپ Stability AI مدعی است که مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion XL 1.0 پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی تولید تصاویر است. لذا طبق این ادعا، این مدل هوش مصنوعی نسبت به نسخه پیشین و مدل‌های مشابه توانایی بهتری در ایجاد عکس‌هایی با رنگ‌های جذاب‌تر و دقیق‌تر داشته و سطح کنتراست، سایه‌پردازی و نور در این تصاویر ارتقاء یافته است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی جدید فتوشاپ برای افزایش ابعاد تصاویر معرفی شد

معرفی پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی تولید تصاویر

مدل هوش مصنوعی Stable Diffusion XL 1.0 که اخیراً منتشر شده از 3.5 میلیارد پارامتر جهت تولید تصاویر هوش مصنوعی استفاده می‌کند و قادر خواهد بود تا با دریافت ابعاد تصویر متفاوت، عکس‌هایی با کیفیت یک مگاپیکسل بسازد.

پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی تولید تصاویر

طبق اعلام یکی از مدیران این استارتاپ، مدل Stable Diffusion XL 1.0 از قابلیت تنظیم برخوردار است و همچنین دارای سهولت بیشتر در استفاده از آن نسبت به مدل‌های مشابه بوده و می‌تواند مطابق با درخواست‌های ساده کاربران، تصاویر پیچیده‌ای تهیه کند. در ادامه ویدئو معرفی این مدل هوش مصنوعی قابل مشاهده است:

در مدل Stable Diffusion XL 1.0 شاهد بهبود‌هایی در حوزه تولید متن نیز هستیم و برخلاف بهترین مدل‌های تبدیل متن به تصویر که در پی ایجاد تصاویری با لوگوهای خوانا و نوشته کمتر هستند، این مدل توانایی تولید متن و خواندن آن را هم دارد. همچنین مدل مذکور از قابلیت بازسازی قسمت‌های از دست‌ رفته یک تصویر و همچنین ویژگی گسترش تصویر نیز پشتیبانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی تولید تصاویر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر