coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

رونمایی وزیر ارتباطات از جدیدترین دلیل کندی اینترنت ؛ جمع‌آوری دکل‌های BTS

وزیر ارتباطات دلیل کندی اینترنت و حتی قطعی آن در پاره‌ای از موارد را ناشی از جمع‌آوری دکل‌های BTS به درخواست بسیاری از شهروندان تهرانی دانست.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان جلسه هیئت دولت در مورد دلیل کندی اینترنت بیان داشت: «محل‌هایی در گذشته کیفیت اینترنت خیلی خوب داشتند و الان ندارند. وقتی این موارد را ریشه‌یابی می‌کنیم، متوجه می‌شویم خود مردم درخواست دادند تا دکل‌های BTS منطقه جمع شود.»

زارع‌پور ضمن تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات به‌صورت شبانه‌روزی در صدد فراهم‌سازی نیاز مردم در جهت استفاده از شبکه پرسرعت بوده، اظهار داشت: «علت اختلال‌ها یا قطعی یا کندی سرعت اینترنت موبایل تخریب همین دکل‌های BTS است.»

زارع‌پور اردیبهشت ماه سال جاری هم رفع تعدادی از اختلالات آنتن‌دهی را کاملاً خارج از اراده وزارت ارتباطات قلمداد کرد و عقیده داشت گاهی مشکلات نیاز به پیگیری خود افراد دارد. طبق اعلام وی هم‌اکنون 100 درخواست از محله‌های تهران به دست وزارتخانه رسیده که ساکنان درخواست جمع‌آوری دکل‌های BTS در این محله‌ها را داشتند.

بیشتر بخوانید: پیشرفت شگرف اقتصاد دیجیتال امارات در سایه رشد سرعت و دسترسی آزاد اینترنت ؛ نشانه‌ای برای آنان که می‌اندیشند!

دلیل کندی اینترنت ؛ جمع‌آوری دکل‌های BTS

زارع‌پور در ادامه در واکنش به پرسشی مبنی‌بر اینکه چرا در پاره‌ای از موارد طرح مشکلات مردمی از طریق سامانه 195 هم باعث رفع مشکل نمی‌شود، اعلام کرد:

«در سال گذشته عده‌ای از مردم گفته بودند دکل مخابراتی یا BTS در محل ما جمع شده و پس از تماس با سامانه ۱۹۵، ما را به چند ماه بعد حواله داده و گفتند مشکل را برطرف می‌کنند، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.»

دلیل کندی اینترنت

طبق اعلام وزیر ارتباطات پس از پیگیری‌های لازم مشخص شده که اهالی محل به اپراتور‌ها اجازه نصب BTS و تجهیزات را نداده و در این رابطه خاطرنشان کرد: «لذا اینگونه از موارد نیازمند پیگیری از سوی خود افراد است به گونه‌ای که یکی از مالکین را راضی کنند تا اجازه نصب تجهیزات داده شود.»

وی همچنین درباره این مسئله یادآور شد که موارد اینچنینی خارج از اراده وزارت ارتباطات بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی است؛ زیرا برخی از مردم تصور دارند که آنتن‌های BTS دارای ضررهای جبران‌ناپذیر سلامتی هستند، در حالی که در سازمان تنظیم مقررات، سازمان حفاظت از محیط زیست و انرژی اتمی، بار‌ها اعلام شده که میزان تشعشات BTS‌ها در کشور ما به مراتب از میزان استانداردی که در دنیاست، پایین‌تر بوده؛ لذا باید از این راه خیال مردم را راحت کنیم که هیچ خطری سلامتی آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ربط دادن دلیل کندی اینترنت به جمع‌آوری دکل‌های BTS چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر