coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شرایط پلاک‌گذاری خودروها تغییر کرد

شرایط پلاک‌گذاری خودروها تغییر کرد. مجوزی از سمت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده صادر می‌شود که یکی از ارکان شماره‌گذاری خودرو‌های تولیدی یا وارداتی است. در ادامه با ما همراه باشید.

مهران سالاریه ­رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده در این مورد توضیح داده که هماهنگی‌هایی از قبل صورت گرفته که باید مجوز شماره‌گذاری و معرفی خودرو‌های تولیدی از سمت این ستاد انجام شود بنابراین شماره‌گذاری تعدادی از خودرو‌ها اکنون از طریق سامانه‌ای که برای این مورد طراحی شده در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: خودروهای وارداتی در حال حاضر شماره پلاک نمی‌شوند

شرایط پلاک‌گذاری خودروها

در همین خصوص مکاتبه‌ای هم با رییس پلیس راهور ناجا صورت گرفته، مبنی بر اینکه همه خودرو‌هایی که تولید یا وارد شده‌اند و آماده شماره‌گذاری هستند، الزاما از این ستاد باید برای دریافت عوارض اسقاط اعم از نقدی یا گواهی اسقاط اقدام شود تا بعد از آن به پلیس راهور معرفی شوند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفته است:

از رییس پلیس راهور درخواست داریم که به همکاران خود این موضوع را اعلام کنند تا زمانی که مجوزی از سمت این ستاد صادر نشده نسبت به شماره‌گذاری اقدام نکنند. خودرو‌های وارداتی نیز همانند گذشته ملزم به ارایه گواهی اسقاط هستند، اما هنوز آیین‌نامه آن تدوین نشده است.

شرایط پلاک‌گذاری خودروها

بر این اساس، هرچند هنوز خودرو‌های وارداتی همانند گذشته ملزم به ارایه گواهی اسقاط هستند، اما هنوز آیین‌نامه آن تدوین نشده است.

باتوجه به آزاد شدن بحث واردات خودرو‌های دست دوم ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده به دنبال این است تا ساز و کار جدیدی را برای این منظور تهیه کند، حال که آیین‌نامه تدوین نشده، واردکنندگان ملزم شده‌اند به‌ازای شماره‌گذاری دو خودروی وارداتی، یک گواهی اسقاط ارایه دهند که با اعلام این خبر قیمت برخی خودرو‌ها نیز روندی کاهشی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرایط پلاک‌گذاری خودروها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر