coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سرمایه گذاری نوین با پراپ تریدینگ

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری نوین را باید پراپ تریدینگ به‌شمار آورد. این روش سرمایه‌گذاری طی سال‌های طولانی در کشورهای آمریکایی و اروپایی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به‌تازگی استفاده از این نوع سرمایه‌گذاری در ایران رواج پیدا کرده است. به بیان ساده در این روش سرمایه‌گذاری یک شرکت تامین سرمایه بخشی از سرمایه خود را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد تا آن‌ها با استفاده از این سرمایه در بازارهای مالی شروع به معامله کنند.

نحوه کار پراپ تریدینگ

در این روش سرمایه‌گذاری به‌نوعی شرکت های تامین سرمایه فارکس تریدرهای حرفه‌ای را از سرتاسر دنیا استخدام می‌کنند. این شرکت‌ها متعهد می‌شوند در ازای معاملاتی که تریدرها انجام می‌دهند بخشی از سود حاصل از این معاملات را به آن‌ها برگردانند.

نکته جالب در سرمایه‌گذاری به‌روش پراپ تریدینگ این است که تریدر در ضررهای احتمالی ناشی از معامله سهیم نمی‌شود. تنها ضرری که احتمال دارد بر تریدر وارد شود غیرفعال شدن اکانت تریدر به دست شرکت خواهد بود. به‌همین دلیل این روش سرمایه‌گذاری یک گزینه بسیار عالی برای تریدرها به‌حساب می‌آید. اگرچه برخی تصور می‌کنند کسب درآمد از طریق این شیوه بسیار ساده و کم ریسک به‌نظر می‌رسد، اما نمی‌توان آن را برای سرمایه‌گذاری یک تریدر تازه‌کار مناسب دانست و پیشنهاد کرد.

درواقع شرکت‌های تامین سرمایه ترید به‌واسطه این روش سرمایه‌گذاری می‌کوشند تا سرمایه‌های بسیار بزرگ خود را به سرمایه‌های کوچک‌تر تقسیم کنند. بنابراین این شرکت‌ها با قرار دادن سرمایه‌های کوچک در اختیار تریدرها به‌نوعی ریسک معاملاتی خود را کاهش می‌دهند و سرمایه‌های کلان خود را تحت مدیریت خود نگاه می‌دارند.

مقدار سود پراپ تریدینگ

موضوع مهمی که دررابطه‌با سرمایه‌گذاری به‌روش پراپ تریدینگ وجود دارد این است که تریدر از هر معامله چه میزان سود به دست می‌آورد. میزان سود در این روش سرمایه‌گذاری عمدتا به سیاست‌های شرکت‌های تامین سرمایه بستگی دارد.

به‌طورکلی شرکت‌های تامین سرمایه، پرداخت سود به تریدر را با دو روش انجام می‌دهند. روش اول بدین صورت است که شرکت‌ها به تریدر حقوق ماهانه بدهند. بنابراین در این حالت تریدر کارمند شرکت به‌حساب می‌آید. در این صورت بدون ملاحظه سود یا ضرر تریدر در معامله، یک حقوق ماهانه و مشخص برای او در نظر گرفته می‌شود.

درحالی‌که در روش دوم شرکت‌های تامین سرمایه درصدی از سود حاصل از معامله را به تریدرها باز می‌گردانند. معمولا این مقدار بین ۵۰ تا ۸۰ درصد خواهد بود. پرداخت سود پراپ تریدینگ به‌صورت درصدی بیشتر مورد استقبال شرکت‌های تامین سرمایه و تریدرها قرار گرفته است.

سرمایه گذاری نوین با پراپ تریدینگ

جمع‌بندی

در سرمایه‌گذاری به‌روش پراپ تریدینگ یک شرکت تامین سرمایه، امکانات مالی خود را در اختیار تریدر قرار می‌دهد تا با آن کار کند. سود حاصل از معامله ممکن است به‌صورت درصدی بین شرکت و تریدر تقسیم شود که معمولا این میزان بین 50 تا 80 خواهد بود. همچنین این احتمال وجود دارد که شرکت تامین سرمایه یک حقوق ثابت و ماهانه برای تریدر در نظر بگیرد. در این حالت تریدر در سود و زیان معامله سهمی نخواهد داشت و تنها ضرر احتمالی برای او را می‌توان احتمال غیرفعال شدن حساب تریدر به دست شرکت دانست.

یکی از شرکت های فعال در زمینه پراپ تریدینگ، پلتفرم پراپی است. شرکت پراپ تریدینگ پراپی با ثبت بین المللی توانسته توجه بسیاری از تریدرهای بازارهای مالی را به خود جلب نماید. با بوجود آمدن محدودیت هایی مانند تحریم و عدم پشتیبانی سایت های خدمات سرمایه آنلاین خارجی تصمیم گرفتیم این مسئله را برای تریدرهای کشورمان برطرف نماییم. و از تیرماه 1401 پراپ فرم Propiy فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به سرعت اعتماد بسیاری از تریدرهای ایرانی را بدست آورده است.

علاوه بر این پراپی سرویس جدیدی به نام جت جامپ را نیز به تازگی ارائه کرده که تریدرها دیگر نیازی به گذراندن چالش های دو مرحله ای ندارند و می توانند خیلی سریع تر به اکانت real دست پیدا کنند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر