coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

چگونه محصولات خود را بفروشیم ؟

آیا تا به حال به فکر راه اندازی یک کسب‌و‌کار تجاری برای خود بوده‌اید؟ چگونه می‌توان بستر لازم را برای فروش محصولات ایجاد کرد؟ بهترین پلتفرم برای انجام این کار چیست؟ اینها سوالاتی هستند که در ادامه این مقاله به آنها پاسخ می‌دهیم. همچنین از آنجایی که بسیاری از افراد در مسیر فروش آنلاین، پس از مدتی درجا زدن این مسیر را ترک می‌کنند، می‌خواهیم راهکارهای فروش موثر در فضای مجازی و رشد پلتفرم شما را نیز برای آن بیان کنیم.

آشنایی با راه های فروش محصول در دنیای کنونی

دنیای امروز به واسطه پیشرفت تکنولوژی‌، افزایش ارتباطات در سراسر جهان و نیز فراهم بودن بستر حمل و نقل به شدت برای تجارت داخلی و خارجی آماده است. با توجه به این نکته، شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی برای فروش محصولات خود اقدام کنید که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • ایجاد شعبات فیزیکی:یکی از سنتی‌ترین روش‌هایی که تا 2-3 دهه قبل بسیار متداول بود، راه اندازی یکسری شعبات فیزیکی است. در این حالت شما می‌توانید فروشگاه‌های فیزیکی مختلفی را در سطح شهر راه اندازی کنید که فروش شما محدود به آن منطقه جغرافیایی یا کل همان شهر خواهد شد.
  • فروش از طریق مارکت پلیس‌ها: این نوع متد که با نام فروش با واسطه نیز شناخته می‌شود، یکی از راهکارهایی است که می‌توانید از طریق آن کالای خود را در یک پلتفرم معتبرتر، گسترده و محبوب‌تر به فروش برسانید. نمونه عینی این نوع فروش را می‌توان در سیستم چند فروشندگی دیجی کالا دانست که برای غالب محصولات، چندین فروشنده وجود دارد.
  • فروش مجازی: شاید بتوان این روش را به عنوان کم‌ هزینه‌ترین و جذاب‌ترین راه حل فروش در مقطع کنونی دانست. منظور از فروش مجازی، خرید و فروش کالا از طریق پلتفرم‌های آنلاین مانند وب سایت‌ها است که می‌توانید از طریق درگاه‌های پرداخت، برای پرداخت هزینه محصولات به صورت کاملا آنلاین اقدام کنید.

نکته: پس از همه گیری کرونا، بنابر آماری که در گزارش “تاثیر کووید-19 بر تجارت الکترونیک” ذکر شده است، تعداد کل کسب‌و‌کارهای آنلاین در دنیا از عدد 2.2 میلیارد به 2.8 میلیارد افزایش یافت. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که نرخ فروش آنلاین رشد 284 درصدی را در ایران تجربه کرده است. همه این آمارها نشان می‌دهند که فروش آنلاین یک متد با بازدهی بسیار بالا و جذاب برای مشتریان عصر حاضر است.

دلایل انتخاب و برتری آنلاین

چگونه محصولات خود را بفروشیم؟ راهکارهای فروش موثر در فضای مجازی

تا این قسمت فهمیدیم راه‌های فروش محصول چگونه هستند و چرا باید فروش آنلاین را انتخاب کنیم. با توجه به مطالبی که بیان شدند، ممکن است شما هم به فکر فروش آنلاین افتاده باشید. در یک قدم جلوتر، زمانی که تمام امکانات، وب سایت، درگاه پرداخت و محتواها در سایت آماده شوند، اصلی‌ترین پرسشی که خواهید داشت چگونگی فروش موثر کالا است. امروزه با توجه به رقبای بسیار زیادی که در فضای مجازی وجود دارند، فروش آنلاین صرفا با راه اندازی یک سایت فروشگاهی مجازی امکان پذیر نیست. با این حال برخی ترفندها وجود دارند که دانستن آنها می‌تواند به شما کمک کند تا فروش‌تان را در این حوزه تضمین کنید. در مورد این راهکارها می‌توان گفت:

چگونه محصولات خود را بفروشیم ؟

  • سئو: اگر تا به حال در مورد سئو چیزی نشنیده‌اید، باید بگوییم مجموعه اقداماتی است که نتیجه آن رساندن صفحات محصول به لینک‌های اول در صفحه SERPگوگل است. سئو مسیر رشد کسب‌و‌کار شما در فضای مجازی را نشان می‌دهد و باعث می‌شود صفحات مختلف سایت شما بیشتر در فهرست نتایج جستجو نمایش داده شوند. به همین طریق، فروش شما افزایش خواهد یافت.
  • تبلیغات: یکی از ارکان‌ اصلی فروش و جذب مشتریان جدید در فضای مجازی، تبلیغات یا دیجیتال مارکتینگ است. شیوه‌های مختلفی برای این کار وجود دارند که رایج‌ترین آنها عبارتند از: تبلیغات بنری در سایت‌های پربازدید، گوگل ادز، ایمیل و smsمارکتینگ. پیشنهاد می‌کنیم از تبلیغات در راستای تقویت سئو سایت خود استفاده کنید.
  • مشاوره سئو: سئو، بادوام‌ترین و بهترین ترفندی است که می‌توانید از طریق آن سایت خود را در فضای مجازی نشان دهید و از این راه، فروش موثری را تجربه کنید. با این وجود، اشباع فضای مجازی در برخی از حوزه‌ها، سبب شده است تا تکنیک‌های سئو پیش پا افتاده موثر نباشند. در این حالت شما می‌توانید از مشاوره سئو استفاده کنید که در قسمت بعد بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنیم.
آشنایی با راهکارهای فروش محصولات در فضای مجازی
آشنایی با راهکارهای فروش محصولات در فضای مجازی

مشاوره سئو و نقش آن در افزایش فروش مجازی

مشاوره سئو یکی از کلیدی‌ترین خدمات سئو مرتبط در بهینه سازی سایت است که در حوزه‌هایی با رقابت بالا، به عنوان تنها راه حل جهت رشد سایت شما به شمار می‌آید. این نوع سرویس توسط متخصصین حرفه‌ای که سال‌ها در این حوزه تجربه و دانش کافی دارند ارائه می‌شود. سئوکارها پس از بررسی و آنالیز کلی سایت، راهکارهایی را برای افزایش نرخ بازدید و ترافیک، بهبود رتبه بندی سایت و نیز رفع مشکلات احتمالی ارائه می‌کنند.

مشاوره سئو زمانی پیشنهاد می‌شود که:

  • بخواهید کسب‌و‌کار نوپای خود را راه اندازی کنید. در این حالت اگر دانش کافی و پلنی برای سئو سایت خود از همان ابتدا ندارید، از رقبای خود جا می‌مانید.
  • زمانی که به اصطلاح در شرایطی گیر کرده‌اید و سایت شما رشد نمی‌کند. در این حالت سئوکار با آنالیز کامل سایت، مشکلات یا دلایل این موضوع را روشن می‌کند.

آشنایی با خدمات مشاوره سئو SEOEDU

اگر شما هم به دنبال پلتفرمی برای دریافت خدمات مشاوره سئو هستید، ما مجموعه SEOEDU را به شما معرفی می‌کنیم. فرقی نمی‌کند چه وبسایتی را مدنظر دارید، شما می‌توانید برای دریافت خدمات سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، خدماتی، شخصی و غیره از این سرویس استفاده کنید.

مجموعه SEOEDU با بیش از 5 سال سابقه فعالیت در حوزه‌های طراحی و سئو سایت، تاکنون بیش از ده‌ها پروژه مختلف را انجام داده است. حال این مجموعه می‌تواند با تکیه بر تجربیات و دانش سئو خود، خدمات مشاوره سئو سایت شما را با آنالیز کامل سایت و ارائه گزارش بررسی وضعیت سئو داخلی و خارجی، تکنیکال انجام دهد. شما کاربران می‌توانید با مراجعه به وب سایت Seoedu.ir، سربرگ “خدمات ما” و صفحه “مشاوره سئو”، فرم درخواست خود را ارسال کنید.

چرا فروش آنلاین بهترین انتخاب است؟

دلایل مختلفی را می‌توان برای برتری فروش آنلاین در دنیای امروز بیان کرد که می‌توانند شما را برای راه اندازی کسب‌و‌کار و فروش محصولات‌تان با این روش ترغیب کنند. در این حالت می‌توان به چند دلیل مهم زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • دسترسی همیشگی: یکی از بهترین مزیت‌هایی که می‌توان در مورد این پلتفرم‌ها بیان کرد، دسترسی 24 ساعته در 7 روز هفته است. این ویژگی برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی که غالبا در انتهای اوقات شب تعطیل می‌شوند، بدون نیاز به صرف هزینه‌ای دیگر، دسترسی به محصولات شما و امکان فروش آنها را فراهم می‌کند.
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی: یکی از دلایلی که در زمان کرونا و بعد از آن شاهد استقبال از این روش فروش هستیم، کمتر شدن هزینه‌های عملیاتی فروش است. شما می‌توانید بدون نیاز به سرمایه‌های کلان و حتی محصول اولیه، فروش خود را استارت بزنید. اگر محصولی ندارید، کالای دیگران را به صورت همکاری در فروش عرضه کنید. دیگر نیازی ندارید تا هزینه‌ای بابت اجاره و خرید مغازه، پرداخت قبض، حمل و نقل به محل کار و غیره را بپردازید. همچنین ربات‌های چت می‌توانند به گفتگو با مشتریان بپردازند و تا حد زیادی پاسخگویی به سوالات آنها را انجام دهند.
  • افزایش دسترسی به محصولات: برخلاف فروشگاه‌های سنتی که محدود به یک منطقه جغرافیایی هستند، شما می‌توانید با راه اندازی فروشگاه‌های مجازی امکان فروش به سراسر ایران را داشته باشید. در این حالت، کافیست برای ارسال کالا با اداره پست همکاری کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر