coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

فرصت ها و چالشهای استخراج اتریوم با کارت گرافیک

اتریوم، به “ملکه ارزهای دیجیتال” نیز مشهور است و جایگاه دوم را پس از بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال به دست آورده است. این شبکه با ارتقاء ایده “غیرمتمرکز کردن همه چیز” به عنوان ارز دیجیتال پرطرفداری پس از بیت کوین، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال شده و حامیان فراوانی در جامعه ارزهای دیجیتال دارد. استخراج اتریوم، که اغلب با استفاده از کارت‌های گرافیک انجام می‌شود، در سال‌های اخیر به یک فعالیت بسیار پرسود برای افراد علاقه‌مند به تکنولوژی تبدیل شده است. در این مطلب، به طور کامل و به زبان ساده، هر آنچه شما برای فهم و شروع به استخراج اتریوم با کارت گرافیک نیاز دارید، شرح میدهیم. اگر به عنوان یک سرمایه‌گذار به فکر استخراج اتریوم هستید، حتماً این مطلب را به دقت بخوانید چرا قبل از خرید اتریوم باید با چالشها و فرصتهای استخراج آن آشنا شوید.

فرایند کلی استخراج اتریوم به چه صورتی است؟

برای استخراج اتریوم، نیاز است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تهیه سیستم سخت‌افزاری قدرتمند (ریگ استخراج)

برای شروع استخراج اتریوم، ابتدا باید یک سیستم سخت‌افزاری قوی و مناسب برای استخراج، یا همان ریگ استخراج، تهیه کنید. این سخت‌افزارها اغلب از کارت‌های گرافیک قدرتمند استفاده می‌کنند.

  1. ایجاد کیف پول اتریوم

قبل از شروع به استخراج، نیاز به یک کیف پول اتریوم دارید تا اترهای استخراج‌شده به آن منتقل شوند. می‌توانید از کیف‌پول‌های آنلاین یا نرم افزاری استفاده کنید.

  1. آغاز کار با اجرای نرم‌افزار ماینینگ

برنامه‌های ماینینگ مخصوص اتریوم را نصب کرده و با استفاده از ریگ خود، به یک استخر استخراج (mining pool) بپیوندید. این کار به شما کمک می‌کند تا اترها را با سایر ماینرها به اشتراک بگذارید و به طور مشترک تراکنش‌ها را تأیید کنید. قبل از ورود به این فعالیت، حتماً باید آگاه باشید که استخراج اتر یک سرمایه‌گذاری است و مخاطرات خود را دارد. عواملی مانند قیمت اتریوم، هزینه برق، هزینه سخت‌افزار، تغییرات در شبکه و استهلاک سخت‌افزار بر سودآوری تأثیرگذار هستند. همچنین، با وجود سادگی ظاهری ماینینگ، پیچیدگی‌های فنی زیادی وجود دارد که نادیده گرفتن آنها ممکن است منجر به خسارت و حتی خطرات جدی شود.

 استخراج با کارتهای گرافیک

کارت‌های گرافیک با داشتن پردازنده‌های پرقدرت، اصطلاحاً GPU، که اصلی‌ترین وظیفه آنها را در ایجاد و رندرینگ تصاویر بر روی نمایشگر است، به عنوان یکی از قوی‌ترین قطعات در دنیای کامپیوتر شناخته می‌شوند. یکی از کاربردهای جالب این کارتها، استخراج ارزهای دیجیتال است، و این عمل با استفاده از کارت‌های گرافیک مشابه دستگاه‌های ASIC (مدار مجتمع ویژه برای استخراج) انجام می‌شود.با این‌که توان پردازشی کارت‌های گرافیک در مقایسه با ماینرهای مخصوص استخراج کمتر است، اما کاربران برای جلب بهترین نتایج از چندین کارت گرافیک به صورت همزمان در یک سیستم کامپیوتری استفاده می‌کنند. این سیستم‌های مخصوص استخراج ارز دیجیتال به نام “ریگ”، توان پردازشی بالایی دارند و به‌عنوان یک راه حل موثر برای استخراج ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌روند.

استخرهای ماینینگ یا ماینرهای مستقل؟

به تدریج و با نزدیک شدن به فرایند مرج (مرحله انتقال از اثبات کار به اثبات حقوق)، اختلافاتی در اثربخشی بین استخرهای استخراج اتریوم و ماینرهای مستقل به وجود می‌آید. پس از ادغام، اعتبارسنجی‌ها به جای ماینرها در شبکه اتریوم جایگزین خواهند شد. این تغییر برای استخرهای استخراج ممکن است تأثیرات قابل توجهی داشته باشد. بیشتر توان محاسباتی آنها توسط دیگران فراهم می‌شود و استخر فقط آنها را مدیریت و هماهنگ می‌کند.

استخرهای ماینینگ یا ماینرهای مستقل؟

این موضوع به این معناست که بخشی از سرمایه آنها صرف تهیه سخت‌افزارهای ماینینگ شده و احتمالاً بیشتر آن صرف منابع انسانی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای جمع‌آوری منابع محاسباتی، جذب مشتریان جدید و حفظ رضایت هزاران مشتری فعلی شده است. بنابراین، آنها ممکن است به راحتی از یک استخر استخراج به یک استخر سهام تغییر کنند و اتر کاربر را مدیریت و جمع‌آوری کنند تا در امانیت شرکت کنند، تراکنش‌ها را اعتبارسنجی کنند و برای شرط‌بندی پاداش دریافت کنند. این نشان می‌دهد که دو استخر اصلی استخراج اتریوم، F2pool و EtherMine، چقدر برای انتقال به استیکینگ آماده هستند.

سودآوری استخراج اتریوم با کارت گرافیک

استفاده از پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج ارزهای دیجیتال هنوز هم در جامعه‌ی ماینینگ و استخراج ارزها به‌عنوان یک راه متداول شناخته می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال می‌توانند با استفاده از این کارت‌ها استخراج شوند. هرچند که با پیشرفت روز افزون توانمندی‌ها و قدرت پردازشی دستگاه‌های اسیک، بازار استخراج به رقابت بیشتری روبرو شده و رقبای جدیدی وارد شده‌اند، اما هنوز هم افرادی وجود دارند که از کارت‌های گرافیکی برای استخراج استفاده کرده و موفق به دریافت پاداش شده‌اند. در واقع، به نظر می‌آید که حداقل تا 3 یا 4 سال آینده، کارت‌های گرافیکی برای استخراج ارزهای دیجیتال هنوز توانایی سودآوری داشته باشند. البته با پیشرفت الگوریتم‌ها و پیچیدگی‌های محاسباتی استخراج، نیاز به توان پردازشی بیشتری برای رقابت با سایر ماینرها احساس می‌شود، اما هنوز هم استخراج اتریوم با کارت‌ گرافیک برای بسیاری از ارزهای دیجیتال به عنوان یک راه سودآور در نظر گرفته می‌شود.

چالشهای استخراج اتریوم با کارت گرافیک

در حال حاضر، الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) به عنوان مکانیزم اصلی اجماع در شبکه‌های بلاک‌چین به‌کار می‌رود و هنوز روش جایگزین قطعی برای آن معرفی نشده است. در این روش، نودها با ارائه توان پردازشی خود به شبکه، اطمینان می‌دهند که هدف آنها از بین‌بردن یا تخریب شبکه نیست و به این ترتیب امنیت شبکه تضمین می‌شود. روش‌های جایگزینی نیز برای تضمین امنیت در شبکه‌های بلاک‌چین پیشنهاد شده‌اند؛ اما از آنجایی که اثبات سهام (Proof of Stake) یکی از این روش‌هاست، نیاز به سخت‌افزارهای پرقدرت برای استخراج ارزها ندارد. در اینجا، تنها خرید و نگهداری ارز دیجیتال به شبکه توانایی اطمینان از تراکنش‌ها و تضمین امنیت را می‌دهد.

چالشهای استخراج اتریوم با کارت گرافیک

یکی از جدیدترین چالشهای استخراج اتریوم با کارت گرافیک مربوط به کامپیوترهای کوانتومی است که توان پردازشی بسیار بیشتری نسبت به کامپیوترهای معمولی دارند. این کامپیوترها، در صورت تولید انبوه، می‌توانند کنترل تمام شبکه بلاک‌چین را به دست گیرند. با این حال، هنوز این کامپیوترها به اندازه کافی تولید نمی‌شوند. در زمینه چالش‌های نرم‌افزاری، به‌روزرسانی‌ها و تغییرات در الگوریتم‌های استخراج می‌توانند برخی از سخت‌افزارها را از مسابقه خارج کنند. برای مثال، الگوریتم استخراج مونرو به‌روز شده که باعث مقاومت بیشتر در برابر دستگاه‌های اسیک می‌شود. این تغییرات الگوریتمی ممکن است برخی از کارت‌های گرافیکی را برای استخراج مونرو کماکان قابل استفاده نگاه دارد، اما سودآوری آنها را کاهش می‌دهد. با توجه به این چالش‌ها، هرچه که زمان ادامه استخراج با کارت‌های گرافیکی افزایش یابد، احتمالاً راهکارهای جدیدی برای تضمین امنیت شبکه‌ها و بهینه‌سازی فرآیند استخراج مطرح خواهند شد.

فرصتهای استخراج اتریوم با کارت گرافیک

استفاده از کارت‌های گرافیک به عنوان ابزار اصلی در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال دارای تاریخچه طولانی است. یکی از ویژگی‌های مهم این روش، توانایی استخراج متعدد ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های گرافیک است. این کارت‌ها، به جز بیت کوین که از دسته‌ی قابل استخراج با کارت گرافیک خارج شده است، با ارزهای مختلفی همچون اتریوم، بیت کوین گلد، مونرو، و غیره، سازگاری دارند. این امکان به کاربر این اختیار را می‌دهد که به راحتی ارز دیجیتال دلخواه خود را استخراج کند. وجود گارانتی و خدمات پس از فروش نیز از جمله مزایای این روش است. تمامی مدل‌های کارت گرافیک، برای هر منظوری از جمله استخراج ارز دیجیتال، گارانتی و خدمات پس از فروش دارند. این خدمات عمدتاً به مدت زمان طولانی، گاهی تا سه سال پس از شروع استفاده، ارائه می‌شوند. در صورت بروز خرابی، این قطعات قابل تعمیر هستند و این ویژگی مزیت اضافی برای کارت‌های گرافیک به حساب می‌آید.

قابلیت خرید و فروش آسان نیز از ویژگی‌های دیگر استفاده از کارت‌های گرافیک در استخراج است. این کارت‌ها به راحتی در بازار در دسترس هستند و به همراه باقی قطعات مورد نیاز یک سیستم ریگ ماینینگ (مانند پردازنده، رم، و مادربرد) به سرعت قابل تهیه و فروش هستند. از لحاظ مصرف برق، استفاده از کارت‌های گرافیک در استخراج ارزهای دیجیتال نسبت به دستگاه‌های ماینر، مصرف کمتری دارد. این امر، باعث می‌شود که تأمین انرژی به صورت کارآمدتری صورت گیرد. علاوه بر این، کارت‌های گرافیک دارای ابعاد کوچک‌تری بوده و برخی ویژگی‌ها مانند گرمازدایی و تولید صداهای کمتر را دارند. این ویژگی‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که یک ریگ ماینینگ را در مکان‌های کوچک مانند منزل به راحتی نصب کند و نگرانی از تأثیرات منفی گرما و صدا نداشته باشد.

جمع بندی

در نهایت، دریافتیم استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های گرافیکی همچنان یک روش موثر و مورد استفاده بسیاری از افراد است. این روش، علاوه بر اینکه امکان استخراج انواع ارزها را فراهم می‌کند، با مزایایی همچون گارانتی و خدمات پس از فروش، قابلیت خرید و فروش آسان، مصرف برق کمتر، تولید گرما و… همراه است. از طرفی، با وجود چالش‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری، استفاده از کارت‌های گرافیکی همچنان می‌تواند یک گزینه مقرون به صرفه برای علاقمندان به استخراج ارزهای دیجیتال باشد. اگر شما هم تجربه استخراج با کارت گرافیکی را داشتهاید با ما به اشتراک بگذارید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر