coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بهترین فیلم های جورج کلونی (George Clooney)؛ معرفی 21 عنوان برتر [+بیوگرافی]

جورج کلونی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازیگران هالیوود است و طرفداران زیادی دارد. اما بهترین فیلم های جورج کلونی کدامند؟

برخی گمان می‌کنند اصلی‌ترین دلیل موفقیت و محبوبیت جورج کلونی مربوط به ظاهر جذاب اوست اما این ظاهر جذاب نباید باعث نادیده گرفتن توانایی‌های ذاتی این بازیگر توانمند باشد.

کلونی نشان داده که عمق باورنکردنی در اجرای نقش‌های مختلف دارد و فرقی نمی‌کند داستان علمی تخیلی، بیوگرافی، کمدی، اکشن، درام یا حتی فیلم خانوادگی باشد، او همان سطح تعهد و حرفه‌ای‌گری را عرضه می‌کند.

کلونی در طول دوران فعالیت خود یک بار به عنوان بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم Syriana برنده جایزه اسکار شده و برای بار دوم هم این جایزه را در قامت یک تهیه‌کننده برای فیلم جذاب آرگو به دست آورد. اما برای آشنایی با بهترین فیلم های جورج کلونی با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های جورج کلونی

پیش از معرفی بهترین فیلم های جورج کلونی به طور مختصر مروری داریم بر زندگی او. جورج تیموتی کلونی در 6 می 1961 در لکزیتگان ایالت کنتاکی آمریکا در خانواده‌ای مشهور در حوزه هنر و تجارت به دنیا آمد.

پدر جورج کلونی با نام نیک، یک مجری رادیو و تلویزیون و گوینده شبکه AMC بود. کلونی جواد اما بعد از دوران مدرسه برای تحصیل رشته روزنامه‌نگاری به دانشگاهی در شمال کنتاکی رفت. او در سال 1981 اما با رها کردن این رشته وارد دانشگاه سینسینتی شد که آن هم یک دوره ناموفق دیگر در زندگی این بازیگر محبوب محسوب می‌شود. کلونی در سال 1982 نهایتا به لس آنجلس رفت و حدود یکسال در این شهر بیکار بود.

بهترین فیلم های جورج کلونی
بهترین فیلم های جورج کلونی

کلونی از اینجا به تدریج به کار بازیگری علاقه‌مند شد و همزمان با کار برای شرکت پاناسونیک در این شهر، اولین فیلم حرفه‌ای خود به نام And They’re Off را نیز تجربه کرد. فیلمی که البته روی پرده نرفت اما بازی او نظر تهیه‌کنندگان را جلب کرد.

ایفای نقش در سریال‌های E/R و The Facts of Life منجر به بیشتر دیده‌شدن جورج شد و فیلم Return to Horror High نخستین کار مهم او در جهان سینما بود که در سال 1987 منتشر شد. اما فیلمی که منجر به شهرت هرچه بیشتر جورج کلونی شد، From Dusk Till Dawn است در 1996 منتشر شد و در ادامه در همین سال شاهد حضور او در فیلم One Fine Day بودیم که شهرت مضاعفی برای کلونی جوان در پی داشت.

مسیر کلونی از اینجا تا امروز مسیری نسبتا پرفراز و نشیب بوده اما در مجموع او یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود است. او علاوه بر بازیگری سابقه نویسندگی و کارگردانی هم داشته و مجموعا از 8 بار نامزدی برای اسکار، 2 بار موفق به دریافت این جایزه شده است.

کلونی نخستین بار در سال 2006 برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم Syriana شد و سپس در سال 2013 به عنوان تهیه‌کننده هم صاحب مجسمه طلایی دوم شد.

جورج کلونی همچنین برای نگارش فیلم‌نامه Good Night, and Good Luck، برای ایفای نقش در Michael Clayton، برای نقش‌آفرینی در فیلم Up in the Air، برای نگارش فیلمنامه The Ides of March و برای ایفای نقش در The Descendants شش بار دیگر نامزد دریافت اسکار شد.

جورج کلونی دوببار ازدواج کرده و بعد از جدایی از تالیا بالسام، از سال 2014 تا امروز در حال زندگی با امل کلونی است. او صاحب دو فرزند به نام‌های الکساندر و الا است. در ادامه با معرفی بهترین و جدیدترین فیلم های جورج کلونی با ما باشید.

مردان آثار ماندگار (The Monuments Men)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جرج کلونی
  • بازیگران: جرج کلونی، مت دیمون، بیل مری، جان گودمن، ژان دوژاردن، باب بالابان و کیت بلانشت
  • تاریخ اکران: 2014
  • IMDB: نمره 6.1

یکی از فیلم های جورج کلونی فیلم مردان آثار ماندگار است که در داستان آن در جریان جنگ جهانی دوم روایت می‌شود. در این فیلم گروهی از افراد از طرف دولت رئیس جمهور فرانکلین روزولت مامور می‌شوند که با سفر به آلمان، چندین قطعه هنری ارزشمند را به دست آورده و به صاحبان اصلی آن‌ها بازگردانند.

مردان آثار ماندگار در واقع پنجمین فیلم بلندی بوده که جورج کلونی آن را کارگردانی کرده است. او در این فیلم در کنار ستارگانی چون مت دیمون، بیل مری و جان گودمن به ایفای نقش هم پرداخته است.

البته که The Monuments Men نتوانست آنطور که باید، انتظارات را برآورده کند و با نقدهای متوسط منتقدان مواجه شد. با این وجود برای دوستداران جورج کلونی، این فیلم که او در نوشتن فیلمنامه آن نیز نقش فعالی داشته می‌تواند یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی باشد که برای مدتی آن‌ها را سرگرم می‌کند. با توجه به عملکرد خوب این فیلم در گیشه، مطمئن باشید که ارزش یکبار تماشا را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

نیمه ماه مارس (The Ides of March)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جرج کلونی
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، جرج کلونی، فیلیپ سیمور هافمن، پل جیاماتی، ایوان ریچل وود و مریسا تومه
  • تاریخ اکران: 2011
  • IMDB: نمره 7.1

جورج کلونی در چهارمین کارگردانی خود، با ستارگانی چون رایان گاسلینگ و فلیپ سیمور به ایفای نقش پرداخت. فیلم نیمه ماه مارس که در واقع اقتباسی از نمایشنامه معروف فاراگوت نورث است و داستان مایک موریس، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات را بیان می‌کند که جهت به‌دست آوردن تاییدیه حزب در رقابتی سنگین با مدیر ارشد کمپین خود، پل زارا است. در این بین، استفن مییرز که از جمله کارمندان ارشد کمپین مویس است، مخفیانه با مدیر ارشد کمپین یکی دیگر از نامزدها ملاقات می‌کند.

در فیلم نیمه ماه مارس که از بهترین فیلم های جورج کلونی است شاهد اتفاقات تاریک پشت صحنه کمپین‌های انتخاباتی هستیم که در آن، دید متفاوتی از اتفاقات پشت‌پرده به نمایش درمی‌آید.

همین مسئله سبب شده تا این درام سیاسی مورد ستایش منتقدان قرار گرتفه و نقدهای مثبتی دریافت کنند. تماشاگران هم از نیمه ماه مارس به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن جورج کلونی استقبال خوبی کردند و کلونی برای نوشتن فیلمنامه این فیلم، نامزد دریافت اسکار هم شد.

یک روز خوب (One Fine Day)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: مایکل هافمن
  • بازیگران: میشل فایفر، جرج کلونی، الکس لینز، می ویتمن، چارلز دارنینگ، جان روبین بیتز، الن گرین، جو گریفاسی، شیلا کلی، جورج مارتین، هالند تیلور، مایکل ماسی و آماندا پیت
  • تاریخ اکران: 1996
  • IMDB: نمره 6.5

شاید جورج کلونی را با آثار جدی و اکشن بشناسید اما یکی در فیلم یک روز خوب شاهد یکی از بهترین فیلم های کمدی جورج کلونی خواهید بود و احتمالا بعد از تماشای این فیلم متوجه توانایی شگفت‌انگیز کلونی در ایفای نقش‌های متفاوت خواهید بود.

داستان فیلم به زندگی جک تایلر می‌پردازد که ناگزیر است دخترش را تمام روز پیش همسر سابقش بگذارد و چون مشغول تهیه یک گزارش درباره رشوه‌خواری در شهرداری است، به تمام وقت خود در طول روز نیاز دارد. در همین حین جک با ملانی پارکر آشنا می‌شوند که یک معمار است و او هم وضعیت مشابهی دارد.

ملانی در حال طراحی یک ساختمان بزرگ چند صد میلیون دلاری است اما نباید اجازه دهد رئیسش متوجه شود او یک پسر کوچک دارد.

فیلم One Fine Day یک دارم عاشقانه و کمدی محسوب می‌شود که تمرکز داستان آن بر روابط جک و ملانی است. این فیلم گرچه چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت، بازهم به عنوان یک فیلم متفاوت در لیست بهترین فیلم های جورج کلونی قابل اشاره است.

سرزمین فردا (Tomorrowland)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان:برد برد
  • بازیگران:جرج کلونی، هیو لوری، بریت رابرتسون، تیم مک‌گرا، رافی کسیدی، کاترین هان، کریس باوئر، پیرس گاگنن، کیگان-مایکل کی، جودی گریر، گری چالک و لاکلین مونرو
  • تاریخ اکران: 2015
  • IMDB: نمره 6.4

سرزمین فردا از آن دسته آثاری است که دیزنی امید زیادی به موفقیت آن و شکل دادن یک مجموعه سینمایی حول آن بود اما عدم موفقیت فیلم مانع از تمام این طرح‌ها شد. با این وجود اگر به دنبال بهترین فیلم های جورج کلونی هستید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

داستان فیلم روایتی از کیسی، یک دختر باهوش و کنجکاو است که می‌خواهد اطلاعات زیادی از فضا و دنیای فراتر از سیاره زمین داشته باشد. او نگران اخراج پدرش از ناسا است و در همین حین یک ربات که خود را شبیه دختربچه‌ها کرده از جایی به نام سرزمین آیندگان به دیدار او می‌آید و یک سنجاق سینه به او می‌دهد.

کیسی با لمس این سنجاق سینه می‌تواند دنیای آینده را ببیند اما این مسئله مشکلاتی برای او به دنبال دارد و در ادامه با اضافه شدن فرانک به او، ماجرا وارد مراحل جدیدی می‌شود.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی جورج کلونی تماشای سرزمین فردا را از دست ندهید. حضور کارگردان سرشناس، برد برد که سابقه کارگردانی انیمیشن محبوب The Incredibles و نویسندگی سریال محبوب لاست را دارد از این فیلم در نهایت یک اثر سرگرم‌کننده شکل داده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم های کمدی جهان

از گرگ‌ومیش تا سحر (From Dusk Till Dawn)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • بازیگران: جرج کلونی، هاروی کایتل، کوئنتین تارانتینو، جولیت لوئیس، سلما هایک، چیچ مارین و فرد ویلیامسون
  • تاریخ اکران: 1996
  • IMDB: نمره 7.2

از گرگ و میش تا سحر را می‌توان از بهترین فیلم های اکشن جورج کلونی دانست که به داستان دو برادر می‌پردازد که سارقانی حرفه‌ای هستند اما به خاطر ارتکاب قتل ناگزیر به فرار از آمریکا می‌شوند.

آن‌ها برای عبور از تگزاس به مکزیک یک خانواده سه‌نفره را با خود همراه می‌کنند تا در پناه آن‌ها از مرز عبور کنند. آن‌ها به مکانی می‌رسند که با یک دوست قرار ملاقات دارند تا پول‌های سرقت‌شده را تقسیم کنند. با اینکه در فیلم خبری از خون‌آشام‌ها نبوده، ناگهان شخصیت سلما هایک بی‌هیچ مقدمه‌ای با مشاهده خون کوئنتین تارانتینو به خون‌آشام بدل شده و گردن او را گاز می‌زند و در ادامه مشخص می‌شود که این منطقه پر از خون‌آشام‌ها است.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی باید گفت که From Dusk Till Dawn یکی از خاص‌ترین آثار کارنامه شلوغ او است. این فیلم گرچه در جلب نظر مثبت منتقدان ناموفق بود، تماشاگران از آن استقبال خیلی خوبی کردند و مورد توجه طرفداران کلونی قرار گرفت. در این فیلم کوئنتین تارانتینو، کارگردان معروف هالیوودی نیز نقش‌آفرینی کرده که می‌تواند برای طرفدارانش تجربه جالبی باشد.

اعترافات یک ذهن خطرناک (Confessions of a Dangerous Mind)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جرج کلونی
  • بازیگران: سم راکول، جرج کلونی، درو بریمور، جولیا رابرتس، روتخر هاور، مگی جیلنهال، رابرت جان برک، کریستین ویلسون، مایکل سرا، راشل لفو، جری وینتراب و مت دیمون
  • تاریخ اکران: 2002
  • IMDB: نمره 7

اعترافات یک ذهن خطرناک به عنوان یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی به داستان چاک باریس می‌پردازد که در حرفه‌اش مدام برای قانع‌کردن مدیران ارشد شبکه برای موافقت با ایده‌هایش با آن‌ها سروکله می‌زند.

از طرف دیگر جیم برد، یک شخصیت مرموز و در واقع مامور سیا است که حضورش منجر به پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود. جیم از چاک می‌خواهد که تا به او در ماموریت مخفیانه‌اش کمک کند و حالا چاک وارد یک زندگی دوگانه شده که در آن در روز به عنوان تهیه‌کننده تلویزیون فعالیت می‌کند و شب‌ها مامور سیا است!

فیلم Confessions of a Dangerous Mind که از بهترین فیلم های اکشن جورج کلونی محسوب می‌شود در اصل اولین فیلمی است که کلونی وظیفه کارگردانی آن را به عهده دارد. فیلم با اینکه یک اثر بی‌نظیر و بی‌مشکل نیست، مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و شروعی موفق برای کارگردانی‌های جورج کلونی محسوب می‌شود.

خارج از دید (Out of Sight)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: جنیفر لوپز، جرج کلونی، وینگ رامس، دان چیدل، دنیس فارینا، آلبرت بروکس و پال کالدرون
  • تاریخ اکران: 1998
  • IMDB: نمره 7

خارج از دید که از بهترین فیلم های اکشن جورج کلونی محسوب می‌شود به داستان جک فولی می‌پردازد که بعد از سرقت بانک دستگیر شده و در زندانی در فلوریدا نگهداری می‌شود.

او با کمک دوست خود بادی براگ موفق می‌شود از زندان فرار کند و در جریان فرار ناگزیر کارن سیسکو که یک پلیس زن است را به گروگان می‌گیرد.

فیلم یک درام جنایی است که در آن شاهد شروع همکاری‌های موفق جورج کلونی و استیون سودربرگ هستیم. این فیلم شدیدا مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و گرچه از جمله آثار کمتر دیده شده کلونی است، باید آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی تماشا کنید. در این فیلم جنیفر لوپز نیز حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دنزل واشینگتن

بهترین فیلم های کیت بلانشت

درود بر سزار (Hail, Caesar)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جوئل کوئن و ایتن کوئن
  • بازیگران: جاش برولین، جرج کلونی، چنینگ تیتوم، اسکارلت جوهانسون، جونا هیل، فرانسیس مک‌دورمند، آلدن ارنرایک، تیلدا سوئینتن و رالف فاینس
  • تاریخ اکران: 2016
  • IMDB: نمره 6.3

فیلم درود بر سزار به یک داستان خیالی می‌پردازد که در واقع زندگی واقعی ادی منیکس یک نظافت‌کننده جرم را به تصویر می‌کشد. او در حالی که در دهه 1950 در هالیوود کار می‌کند در تلاش است تا بفهمد چه اتفاقی برای یکی از بازیگران افتاده که در صحنه فیلمبرداری ناپدید شده است.

به عنوان یکی از فیلم های جورج کلونی فیلم درود بر سزار یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر است که در آن علاوه بر جورج کلونی شاهد حضور بازیگرانی مانند اسکارلت جوهانسون، جاش برولین، چنینگ تیتوم، جونا هیل، فرانسیس مک دورمند و تیلدا سوئینتن هستیم.

گرچه این فیلم با نقد مثبت منتقدان همراه شد اما تماشاگران خیلی از آن استقبال نکردند. این فیلم که قرار بود اثری خاص و متفاوت درباره رم باستان باشد، در نهایت با ایده برادران کوئن دوباره‌نویسی شد و داستان آن تغییر کرد. گفتنی است که این فیلم یکی از جمله پرشمار همکاری‌های جورج کلونی با برادران کوئن است.

دوازده یار اوشن (Ocean’s Twelve)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، اندی گارسیا، کاترین زیتا جونز، جولیا رابرتس، برنی مک، دان چیدل، کیسی افلک، ونسان کسل، اسکات کان، آلبرت فینی، الیوت گولد، توفر گریس و بروس ویلیس
  • تاریخ اکران: 2004
  • IMDB: نمره 6.5

با موفقیت فیلم یازده یار اوشن، ساخت دنباله این فیلم با نام دوازده فیلم اوشن تایید شد. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی جورج کلونی در سال 2004 منتشر شد. استیون سودربرگ برای کارگردانی این فیلم مجددا برگشت و تمرکز فیلم هم مثل قسمت اول بر دنیل اوشن است که حالا در حال برنامه‌ریزی برای سه سرقت بزرگ دیگر در اروپا است و به همین دلیل یک عضو جدید به تیم اضافه کرده است.

فیلم Ocean’s Twelve  که از بهترین فیلم های جورج کلونی محسوب می‌شود نتوانست مانند قسمت اول نظر مثبت منتقدان را جلب کند و نقدهایی مجموعا متوسط دریافت کرد. با این وجود عملکرد فیلم در گیشه خوب بود و به دهمین فیلم پرفروش سال 2004 بدل شد.

موفقیت تجاری فیلم سبب شد تا ساعت قسمت سوم این فیلم نیز برنامه‌ریزی شود و در سال 2007، سیزده یار اوشن روی پرده رفت و به نسبت نمرات بهتری از قسمت دوم دریافت کرد.

سیریانا (Syriana)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: استیون گیگان
  • بازیگران: جرج کلونی، مت دیمون، جفری رایت، عمر واکد، کریس کوپر، آماندا پیت، ویلیام هرت، الکساندر صدیق و نیکی هنسون
  • تاریخ اکران: 2005
  • IMDB: نمره 6.9

سیریانا به عنوان یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی فیلمی بود که جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. داستان فیلم درباره سیاست‌‌های حوزه نفت و تاثیرات جهانی صنعت نفت بر اقتصاد و سیاست است.

ماجرای فیلم با حضور یک مامور سیا با بازی جورج کلونی، یک تحلیلگر مسائل انرژی با بازی مت دیمون، بازرسی در واشنگتن با بازی جفری رایت و یک کارگر مهاجر بیکار پاکستانی با بازی ماژیر مونیر در کشورهای عربی در خلیج فارس روایت می‌شود.

تمرکز اصلی داستان بر یک غول نفتی آمریکایی است که به کاهش تولید خود می‌اندیشد و حالا یک مامور مبارزه با تخلفات شرکت‌های بزرگ از دادگستری آمریکا در حال بررسی راز پنهان و تخلفات این شرکت است.

سیریانا مورد تحسین منتقدین قرار گرفت، اما بی‌تردید بخش زیادی از موفقیت فیلم به خاطر درخشش جورج کلونی بوده که سبب شد جرج کلونی برای اولین بار موفق به دریافت جایزه اسکار در سال 2006 شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اما واتسون

بهترین فیلم های رایان گاسلینگ

سه پادشاه (Three Kings)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: دیوید او. راسل
  • بازیگران: جرج کلونی، مارک والبرگ، آیس کیوب، اسپایک جونز، کلیف کرتیس، نورا دان، جیمی کندی، سعید تغماوی، جودی گریر و هولت مک‌کالانی
  • تاریخ اکران: 1999
  • IMDB: نمره 7.1

فیلم سه پادشاه به عنوان یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی داستان سه سرباز آمریکایی را روایت می‌کند که بعد از پایان جنگ خلیج فارس، مامور می‌شوند با سفر به عراق، طلاهای دزدیده شده از کویت توسط این کشور را بیابند.

به عنوان یکی از فیلم‌های پرستاره او راسل، در این فیلم جورج کلونی در کنار مارک والبرگ ایفای نقش کرده است و فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. تماشاگران در گیشه نیز از این فیلم استقبال خوبی کردند و بازی کلونی در سه پادشاه شدیدا مورد ستایش قرار گرفت.

شب‌بخیر و موفق باشید (Good Night, and Good Luck)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جرج کلونی
  • بازیگران: دیوید استراترن، پاتریشا کلارکسون، جرج کلونی، جف دنیلز، رابرت داونی جونیور و فرانک لانگلا
  • تاریخ اکران: 2005
  • IMDB: نمره 7.4

یکی دیگر از تجارب جرج کلونی در حوزه کارگردانی، فیلمی به نام شب‌بخیر و موفق باشید است که اتفاقات آن به داستان درگیری‌ها و کشمکش ادوارد مورو، خبرنگار رادیو و تلویزیون با جوزف مک‌کارتی، سناتور ایالت ویسکانسین در سال 1953 مربوط است.

کلونی علاوه بر کارگردانی،‌ در این فیلم به عنوان فرد دبلیو فرندلی، رئیس شبکه CBS و سازنده مستند See It Now ایفای نقش می‌کند.

از جمه دیگر چهره‌های مطرح شب بخیر و موفق باشید باید به رابرت داونی جونیور، جف دنیلز و دیوید استراترن اشاره کرد. این فیلم با استقبال منتقدان و نقدهای مثبت آن‌ها مواجه شد و تماشاگران نیز از آن استقبال خوبی کردند. کلونی در سال 2006 برای این فیلم نامزد جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین کارگردانی شد.

مایکل کلیتون (Michael Clayton)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: تونی گیلروی
  • بازیگران: جرج کلونی، تام ویلکینسون، تیلدا سوئینتن، سیدنی پولاک، کن هاوارد، مریت ویور و فرانک وود
  • تاریخ اکران: 2007
  • IMDB: نمره 7.2

مایکل کلیتون یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی است که منجر شد او بار دیگر نامزد دریافت اسکار شود. داستان فیلم به یک وکیل میان‌سال مربوط است که برای یک موسسه بزرگ حقوقی در نیویورک کار می‌کند و شغل او، رفع مشکلات مالی شرکت‌ها است.

آرتور ایدنز، همکار او مدت‌ها است که روی پرونده مشکوک یکی از مشتریان بزرگ موسسه حقوقی کار می‌کند و تصمیم دارد بر ضد او افشاگری کند. در این بین رئیس موسسه از مایکل می‌خواهد تا کار این مشتری را رفع و رجوع کند اما این پرونده به حدی پرچالش است که زندگی شخصی و حرفه‌ای کلایتون را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

مایکل کلایتون از جمله فیلم‌های تحسین شده جورج کلونی است که در گیشه نیز با استقبال خوبی مواجه شد. بازی درخشان کلونی در کنار کارگردانی بی‌نظیر تونی گیلروی نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را جلب کرد و سبب شد تا کلونی برای دومین بار به عنوان بازیگر نامزد دریافت اسکار شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیک جیلنهال

بهترین فیلم های جولیا رابرتز

خط باریک سرخ (The Thin Red Line)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: ترنس مالیک
  • بازیگران: جرج کلونی، شان پن، جیمز کاویزل، نیک نولتی، الیاس کوتیاس، بن چاپلین، آدرین برودی، جان کیوساک، وودی هارلسون، جرد لتو، جان سی ریلی، جان تراولتا، میراندا اتو و تیم بلیک نلسون
  • تاریخ اکران: 1998
  • IMDB: نمره 7.6

خط باریک سرخ یکی از یکی از نقاط مهم کارنامه کاری جورج کلونی است که داستان آن در سال 1942 جریان دارد و تمرکز آن بر داستان سرباز وظیفه فراری از ارتش آمریکا، ویت است. او بعد از فرار از واحد خدمت خود در بین بومیان ملانزی جایی در اقیانوسیه زندگی می‌کند.

البته که ویت توسط ادوارد ولش گروهبان ارتش یافته پیدا و دستگیر می‌شود. ویت که راهی زندان شده حالا نمی‌تواند به واحد خود بپیوندد و در عوض مجازات می‌شود که به عنوان برانکارددار ارتش در نبرد پیش‌رو حاضر شود.

این فیلم با تحسین منتقدان مواجه شد و در آن جلوه جدیدی از جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام و ژاپن به نمایش در می‌آید. در این فیلم البته جورج کلونی نقش اصلی را نداشت اما بازی او مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در کنار بازیگرانی چون شان پن، درین برودی، وودی هارلسون و جرد لتو درخشید.

بالا در آسمان (Up in the Air)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جیسن رایتمن
  • بازیگران: جرج کلونی، ویرا فارمیگا، آنا کندریک، جی. کی. سیمونز، جیسون بیتمن، سم الیوت، دنی مک‌براید و زک گالیفیناکیس
  • تاریخ اکران: 2009
  • IMDB: نمره 7.4

بازی درخشان جورج کلونی در فیلم Up in the Air منجر به سومین نامزدی او به عنوان بازیگر برای جایزه اسکار شد. شخصیت اصلی فیلم رایان بینگهام است که به خاطر شغلی که دارد مدام در سفرهای هوایی طولانی است. شغل رایان ابلاغ خبر اخراج به کارمندان شرکت‌هایی است که مدیران‌شان توان اعلام خبر اخراج را ندارد.

رایان انسانی بی‌بندوبار و بی‌ثبات است و هیچ علاقه‌ای به وابسته‌شدن ندارد. با این وجود در یکی از پرشمار سفرهایش با زنی به نام الکس آشنا می‌شود که شخصیتی مانند خودش دارد.

در فیلم بالا در آسمان که از بهترین فیلم های کمدی جورج کلونی محسوب می‌شود شاهد رابطه و آشنایی بینگهام و آلکس هستیم که در طول این فیلم نقشی خاص و متفاوت ایفا می‌کنند. کارگردان این فیلم، جیسون رایتمن، کارگردان دو فیلم موفق و معروف‌تر Ghostbusters: Afterlife و Juno است.

آسمان نیمه‌شب (The Midnight Sky)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جرج کلونی
  • بازیگران: جرج کلونی، فلیسیتی جونز، کایل چندلر، دیوید اویلوو، دمیان بیچیر، سوفی راندل، اتان پک، تیم راس و میریام شر
  • تاریخ اکران: 2020
  • IMDB: نمره 5.6

داستان فیلم آسمان نیمه‌شب به یک دانشمند تنها در قطب شمال به نام آگوستین مربوط است که می‌کوشد با یک گروه از فضانوردان که در حال سفر از سیاره مشتری به زمین هستند ارتباط برقرار کند.

این درام پساآخرالزمانی که از بهترین فیلم های جورج کلونی محسوب می‌شود هفتمین فیلمی محسوب می‌شود که خود او کارگردانی آن را برعهده داشت.

داستان فیلم در ادامه اینطور روایت می‌شود که یک فاجعه بزرگ سبب شده تا بازگشت فضانوردان به زمین چندان ساده نباشد و آگوستین می‌کوشد این مهم را پیش از اینکه زیاد دیر شود به اطلاع تیم فضانورد برساند.

با وجود امید زیادی که به این فیلم برای تحسین مجدد کلونی وجود داشت، این فیلم نقدهای ضعیفی گرفت و حتی تماشاگران از آن خیلی استقبال نکردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ملیسا مک کارتی

بهترین فیلم های کیانو ریوز

یازده یار اوشن (Ocean’s Eleven)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، اندی گارسیا، جولیا رابرتس، برنی مک، دان چیدل، کیسی افلک، اسکات کان، الیوت گولد، کارل راینر، توفر گریس و ادی جمیسن
  • تاریخ اکران: 2001
  • IMDB: نمره 7.7

داستان فیلم یازده یار اوشن به دنیل اوشن می‌پردازد که بعد از آزادی از زندان با یکی از دوستان قدیمی خود به نام راستی رایان تصمیم می‌گیرند تیمی یازده نفره تشکیل داده و یکی از بزرگترین خزانه‌های کازینوهای لاس‌وگاس را سرقت کنند.

صاحب این کازینو که مردی به نام تری بندیکت است با زن سابق دنیل در رابطه است و اوشن به نوعی با این سرقت می‌خواهد ضمن به دست آوردن 160 میلیون دلار، زن سابق خود را مجددا به دست بیاورد.

فیلم Ocean’s Eleven از جمله همکاری‌های پرتعداد جورج کلونی با استیون سودربرگ است. این فیلم نخستین فیلم از یک مجموعه سه‌گانه نسبتا موفق است که همه قسمت‌های مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. این فیلم بدون تردید یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی محسوب می‌شود که توانایی او در ایفای نقش‌های کمدی را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

بعد از خواندن بسوزان (Burn After Reading)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جوئل کوئن و ایتن کوئن
  • بازیگران: جرج کلونی، برد پیت، جان مالکوویچ، فرانسیس مک‌دورمند، تیلدا سوئینتون، ریچارد جنکینز، الیزابت مارول و جی‌کی سیمونز
  • تاریخ اکران: 2008
  • IMDB:‌ نمره 7

بعد از خواندن بسوزان از بهترین فیلم های جورج کلونی است که با یک داستان معمولی آغاز، اما به ماجراهایی پیچیده و جنایی و امنیتی می‌رسد. این کمدی داستان آزبورس کاکس، آنلایست سازمان سیا را دنبال می‌کند که به دلیل اعتیاد به الکل از کار خود اخراج می‌شود.

او بعد از اخراج تصمیم می‌گیرد به عنوان مشاور خصوصی کار کرده و کتاب خاطرات خود را بنویسید. در همین حین همسر کاکس فرصت را برای گرفتن طلاق مناسب دیده و برای اینکار اقدام می‌کند.

برادران کوئن در این فیلم اهداف متفاوت و مختلفی را دنبال می‌کرده‌اند. از انتقاد از ساختار سازمان سیا و عملکرد آن تا مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه آمریکا، از هم پاشیدن خانواده و مشکلات ناشی از بی‌اعتماد و البته انتقاد از اعتیاد فراگیر شده در جامعه.

در این فیلم جورج کلونی در کنار برد پیت به ایفای نقش می‌پردازد و باید گفت که هر دو ستاره در کار خود بسیار موفق بودند. این اثر از جمله فیلم‌هایی است که باید حتما تماشا کنید.

ای برادر، کجایی؟ (?O Brother, Where Art Thou)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: جوئل کوئن
  • بازیگران: جرج کلونی، جان تورتورو، تیم بلیک نلسون، جان گودمن، هالی هانتر و استیون روت
  • تاریخ اکران: 2013
  • IMDB:‌ نمره 7.7

پیش از این هم گفتیم که جرج کلونی و برادران کوئن همکاری‌های زیادی داشتند و به چند مورد از موفق‌ترین‌های این همکاری‌ها اشاره کردیم.

فیلم ای برادر، کجایی به عنوان یکی از بهترین فیلم های جورج کلونی به داستان سه برادر می‌پردازد که از بین یک دسته از جنایتکاران خطرناک در زندان فرار می‌کنند. در این فیلم جوئل کوئن تنها به کارگردانی تمرکز کرده و ایتن کوئن تنها عنوان نویسنده را داشته است.

سه برادر بعد از فرار از زندان در تلاش برای رسیدن به 2.1 میلیون دلاری که دلمار مدعی است یک ماشین گنج‌یاب دزدیده و در زمین پنهان کرده، وارد یک ماجراجویی خطرناک شوند. آن‌ها فقط چهار روز برای یافتن گنج فرصت دارند و در روز چهارم، دره محل پنهان‌سازی گنج قرار است برای ایجاد یک پروژه برق‌آبی کاملا به زیر آب برود.

فیلم ?O Brother, Where Art Thou  مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و امتیازات خوبی دریافت کرد. تماشاگران هم از این فیلم استقبال خوبی کردند اما این فیلم آنطور که باید و شاید در جهان دیده و شناخته نشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اشتون کوچر

بهترین فیلم های جانی دپ

فرزندان (The Descendants)

بهترین فیلم های جورج کلونی

  • کارگردان: الکساندر پین
  • بازیگران: جرج کلونی، شیلین وودلی، جودی گریر، آمارا میلر، بو بریجز، متیو لیلارد، رابرت فورستر، مری بیردسون و راب هیوبل
  • تاریخ اکران: 2011
  • IMDB: نمره 7.3

فرزندان از بهترین فیلم های جورج کلونی است که داستان آن به مت کینگ یک وکیل موفق می‌پردازد. مت در کنار الیزابت همسر محبوب و علاقه‌مند به تفریح و فعالیت‌های اجتماعی خود و دو دختر و شاد خود الکساندر و اسکاتی زندگی خوبی دارد. الیزابت اما ناگهان او را متهم می‌کند که به خاطر ساعات طولانی کار از نظر احساسی نسبت به خانواده بی‌تفاوت و از آن‌ها دور شده است.

بعد از زخمی‌شدن شدید الیزابت در یک مسابقه قایقرانی و به کما رفتن او ماجرا فرق می‌کند. در شرایطی که الیزابت ممکن است هیچگاه بیدار نشودف مت می‌کوشد الکساندر 17 ساله و مغرور را سربه‌راه کرده و امکانات لازم برای آسایش اسکاتی را فراهم کند.

فیلم یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های جورج کلونی است که تحسین منتقدان و تماشاگران را به دنبال داشت. او در موقعیتی قرار دارد که باید در مورد وضعیت همسر خود تصمیمات سختی بگیرد و با واقعیت‌های تلخی روبرو می‌شود. در عین حال باید ضمن کنترل شرایط، با دو دختر خود ارتباط بهتری بگیرد و آن‌ها را درک کند. عملکرد بی‌نقص جورج سبب شد تا او به خاطر این فیلم برای چهارمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

بلیت بهشت (Ticket to Paradise)

بلیت بهشت (Ticket to Paradise)
بهترین فیلم های جورج کلونی در سال 2023
  • کارگردان: اول پارکر
  • بازیگران: جرج کلونی، جولیا رابرتز، کیتلین دیور، بیلی لورد
  • تاریخ اکران: 2023
  • IMDB: نمره 6.1

بلیت بهشت از بهترین فیلم های جورج کلونی در سال 2023 است که به کارگردانی اول پارکر منتشر شد. جورج کلونی و جولیا رابرتس در این فیلم نقش یک زوج مطلقه را بازی می‌کنند که با هدف به هم زدن عروسی دخترشان در بالی، باهم برای مدتی توافق می‌کنند.

فیلمنامه این فیلم توسط پارکر و دانیل پیپسکی نوشته شده و کیتلین دیور، بیلی لورد، ماکسیم بوتیه و لوکاس براوو از دیگر چهره‌های سرشناس این فیلم هستند.

بلیت بهشت توسط یونیورسال پیکچرز و ورکینگ تایتل فیلمز پخش شده و تا اینجا با نقدهای نسبتا متناقض منتقدان مواجه شده اما بیش از 170 میلیون فروش در گیشه ثبت کرده است.

سوالات متداول

بهترین فیلم های جورج کلونی کدامند؟

از جمله بهترین فیلم های جورج کلونی بایستی به سیریانا، فرزندان، یازده یار اوشن و بعد از خواندن بسوزان اشاره کرد.

فیلم های جورج کلونی در جوانی کدامند؟

از جمله فیلم هایی که جرج کلونی جوان بازی کرده باید به خط باریک سرخ، از گرگ و میش تا سحر و یک روز خوب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های جورج کلونی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر