coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

سم آلتمن دوباره مدیر عامل OpenAI شد؛ اعضای هیئت مدیره برکنار شدند

کمپانی OpenAI با انتشار پستی در X (توییتر سابق) از بازگشت سم آلتمن به‌عنوان مدیر عامل OpenAI و تغییر رئیس و اعضای هیئت مدیره خبر داد.

به گزارش theverge، پس از چند روز هرج و مرج در شرکت OpenAI و کودتای اعضای هیئت مدیره علیه سم آلتمن، حالا به نظر می‌رسد که اوضاع کمی آرام می‌شود. OpenAI در پست تازه‌ی خود اعلام کرد که با سم آلتمن برای بازگشت او به عنوان مدیر عامل شرکت به «توافق اصولی» رسیده است.


جریان خبری سم آلتمن:

  1. تغییر استراتژی مدیریت در OpenAI ؛ سم آلتمن کنار گذاشته شد
  2. پشیمانی OpenAI از اخراج سم آلتمن ؛ مذاکره برای بازگشت او در جریان است
  3. OpenAI قصد آرام گرفتن ندارد؛ صدها کارمند خواستار استعفای هیئت مدیره شدند
  4. مذاکره با OpenAI به نتیجه نرسید؛ سم آلتمن به مایکروسافت پیوست
  5. استخدام سم آلتمن در مایکروسافت هنوز نهایی نشده؛ احتمال بازگشت به OpenAI وجود دارد

بازگشت سم آلتمن به OpenAI

OpenAI در پست اخیر خود نوشت:

ما به توافقی اصولی رسیده‌ایم که سم آلتمن به‌عنوان مدیرعامل با هیئت مدیره اولیه جدیدی متشکل از برت تیلور (رئیس)، لری سامرز و آدام دآنجلو به OpenAI بازگردد.

ما با هم همکاری می‌کنیم تا جزئیات این موضوع مشخص شود. از صبر و شکیبایی شما در این زمینه بسیار سپاسگزاریم.

اینطور که از شواهد پیداست، کار هیئت مدیره‌ی قبلی تمام است و فقط آدام دی آنجلو (D’Angelo) از اعضای هیئت مدیره قبلی در سمت خود باقی مانده است. دی آنجلو از هیئت مدیره قبلی است که در اخراج آلتمن نقش داشت. او در این هیئت کوچک اولیه باقی می‌ماند تا نماینده‌ی هیئت مدیره قبلی باشد.

بازگشت سم آلتمن به OpenAI

یک منبع آگاه از مذاکرات توضیح داد که تنها کار این هیئت اولیه، بررسی و انتصاب یک هیئت رسمی جدید تا حداکثر 9 نفر است که مدیریت OpenAI را بازنشانی می‌کند. مایکروسافت احتمالاً مانند خود آلتمن در هیئت مدیره جدید جایگاهی خواهد داشت. مایکروسافت که بیش از 10 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است، می‌خواهد مانند خود آلتمن، در هیئت مدیره جدید حضور داشته باشد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در جریان یک تور مطبوعاتی گفته بود که این شرکت نمی‌خواهد بیش از این «سورپرایز» شود.

سم آلتمن و ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، هر دو درباره بازگشت او به OpenAI پست‌هایی را در ایکس منتشر کردند. به نظر می‌رسد که مذاکرات نهایی شده و فقط کمی کاغذبازی اداری باقی مانده است. زمانی که از OpenAI پرسیده شد که منظور از «توافق اصولی» چیست، این شرکت در پاسخ گفت «در حال حاضر هیچ نظر دیگری ندارد.»

بازگشت سم آلتمن به OpenAI

آلتمن در پست خود نوشت:

من عاشق OpenAI هستم و هر کاری که در چند روز گذشته انجام داده‌ام، به‌منظور حفظ این تیم و ماموریتش بوده است. وقتی در غروب یکشنبه تصمیم گرفتم به مایکروسافت بپیوندم، [در آن زمان] واضح بود که این بهترین مسیر برای من و تیم بود. با هیئت مدیره جدید و حمایت ساتیا نادلا، مشتاقانه منتظر بازگشت به OpenAI و ایجاد همکاری قوی با مایکروسافت هستم.

نادلا در پاسخ به پست آلتمن نوشت:

ما از تغییرات هیئت مدیره OpenAI استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم که این اولین گام اساسی برای مدیریتی با ثبات‌تر، آگاهانه‌تر و موثرتر است. من، سام و گرگ صحبت و توافق کرده‌ایم که آنها برای حصول اطمینان از اینکه OAI به رشد و پیشرفت در مسیر ماموریت خود ادامه می‌دهد، نقش کلیدی را در کنار تیم رهبری OAI ایفا کنند.

Thrive Capital، یکی از دیگر سرمایه‌گذاران بزرگ OpenAI است که درباره بازگشت آلتمن، پستی را در ایکس منتشر کرد و گفت: این بهترین نتیجه برای شرکت، کارکنان آن، کسانی که تکنولوژی خودشان را ساخته‌اند و جهان خواهد بود.

هلن تونر، که یکی از اعضای کلیدی هیئت مدیره در کودتا علیه سم آلتمن بود، در پاسخ به پست OpenAI نوشت: «و اکنون، همه ما کمی می‌خوابیم.»

بازگشت آلتمن حتی تکان دهنده‌تر از خروج ناگهانی او در روز جمعه است. هیئت مدیره غیرانتفاعی OpenAI در تصمیم اولیه خود برای برکناری آلتمن مصمم به نظر می‌رسید و در عرض سه روز دو مدیرعامل موقت را انتخاب کرد تا از بازگشت سم آلتمن جلوگیری کند. در همین حال، کارکنان OpenAI شورش کردند و تهدید کردند که در صورت عدم استعفای هیئت مدیره، به همراه آلتمن و یکی از بنیانگذاران، گرگ براکمن، به مایکروسافت می‌روند.

مایکروسافت هم اعلام کرده بود که کارکنان OpenAI را با حقوقی که در این شرکت دریافت می‌کردند، استخدام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر