coinex
otetmarket
propification.com

جزئیات طرح یارانه 600 هزارتومانی ؛ چه کسانی مشمول طرح می شوند؟

بر اساس اعلام معاون سازمان رفاه و امور اقتصادی جزئیات طرح یارانه 600 هزار تومانی مشخص شده است. یارانه 600 هزار تومانی به دهک‌های 1تا 7 تعلق می‌گیرد.

در جزئیات منتشر شده در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی و رفاه اجتماعی و حفظ قدرت خرید اقشار کم در آمد،مشخص شده که خانواده‌هایی که دارای فرزند خردسال هستند و بین دهک‌های 1 تا 7 قرار دارند مشمول طرح یارانه 600هزار تومانی می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

تغییر دهک‌بندی خانوارها در آینده نزدیک ؛ چه کسانی از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند؟


جزئیات طرح یارانه 600 هزارتومانی

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جهت حمایت از کودکان 6 ماه تا 6 ساله‌ای که زیر نظر وزارت بهداشت کل کشور توسط خانه‌های بهداشت شناسایی می‌شوند و نیاز به تقویت غذایی دارند، به وزارت رفاه معرفی شده تا یارانه 600 هزار تومانی برای خرید اقلام غذایی بیشتر به سرپرست آنها تعلق بگیرد.

در راستای پیش‌برد این طرح آمده که این مبلغ فقط برای خرید اقلام ضروری کودکان در نظر گرفته شده و هر سه ماه وضعیت کودکان توسط خانه‌های بهداشت ارزیابی می‌شوند و در صورتی که نتایج مثبتی در وضعیت کودکان و روند رشد آنها دیده نشود مشاوره‌هایی از سمت خانه بهداشت صورت خواهد گرفت؛ همچنین در نظر گرفته شده که در صورت مشاهده روند مثبت رشد کودکان واریز یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

جزئیات طرح یارانه 600 هزارتومانی
جزئیات طرح یارانه 600 هزارتومانی

در توضیحات این طرح آمده که این یارانه که برای دهک‌های 1 تا 5 مبلغ یک میلیون تومان و برای دهک‌های 1 تا 7، ششصد هزار تومان تعیین شده فقط برای استفاده و خرید مواد درنظر گرفته برای کودک است. به غیر از خرید ۱۱ قلم کالا، سبزیجات شامل سیب و سیب زمینی، کدو و خرما و دانه‌های مغذی شامل بادام، پسته، گردو و بلغور هم به اقلام کالاهای اساسی این خانوار اضافه خواهد شد.

عسگریان معاون سازمان رفاه و امور اقتصادی با اشاره به شاخص‌های مدنظر وزارت بهداشت درخصوص شناسایی کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه‌ایی هستند بیان داشت: لاغری مفرط، کم وزنی، کوتاهی قد و اندازه دور سر در بازه‌های زمانی توسط بهورزان در همه مناطق شهری، روستایی و عشایر شناسایی می‌شود تا بعد از معرفی به وزارت رفاه، سرپرستان آن‌ها شناسایی شده و مبلغ یک میلیون تومان یارانه تغذیه به حساب آن‌ها واریز می‌گردد.

در نهایت مبلغ تعیین شده برای دهک‌های 1 تا 5 مبلغ یک میلیون تومان و به دهک های 1 تا 7 مبلغ 600 هزار تومان به ازای هر فرزند علاوه بر یارانه ثابت پرداخت خواهد شد. این یارانه در مرحله اول به ۱۲۰هزار خانوار پرداخت می‌شود و صرفاً ویژه خرید از اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی طرح یارانه 600 هزارتومانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامت با تکراتو در میان بگذارید

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر