coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ایرسافام؛ در یافتن دانشگاه‌های برتر دنیا به شما کمک می‌کند

در دنیای امروز که به دنیای تکنولوژی و تخصص تبدیل شده ‌است؛ افرادی که بتوانند در تخصص خود مهارت زیادی کسب کنند، به فرصت‌ها و موقعیت‌های شغلی و اجتماعی بهتری در جامعه دست پیدا خواهند کرد. از این‌رو انتخاب دانشگاه یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی هر فردی به‌شمار می‌آید. پس از اخذ دیپلم بسیاری از ایرانیان به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا می‌اندیشند و می‌خواهند بدانند با چه شرایطی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. اگر شما هم با چنین سوالی روبه‌رو هستید با ما همراه شوید.

نحوه رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا

دانشگاه‌های سرتاسر دنیا توسط روش‌های متفاوتی رتبه‌بندی می‌شوند که یکی از معروف‌ترین و معتبرترین این روش‌ها رتبه‌بندی QS است. این رتبه‌بندی بر اساس 6 شاخص توسط موسسه کاکارلی سیموندز و در کشور انگلستان صورت می‌گیرد که برای سال 2024 سه شاخص دیگر هم به این رتبه‌بندی اضافه شده‌است.

اعتبار و شهرت علمی دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، نسبت تعداد افراد هیئت‌علمی به دانشجویان، تعداد دانشجویان بین‌المللی، تعداد اساتید بین‌المللی، میزان استناد به هر عضو از هیئت‌علمی شش شاخصی بودند که در سال‌های گذشته برای رتبه‌بندی QS استفاده می‌شدند. برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سال 2024 سه شاخص اشتغال فارغ‌التحصیلان، توسعه پایدار و شبکه پژوهش بین‌المللی هم به شاخص‌های قبلی اضافه شده‌اند.

MIT، کمبریج، آکسفورد، هاروارد، استنفورد، کالج سلطنتی لندن،  ETHزوریخ، دانشگاه بین‌المللی سنگاپور، UCL و دانشگاه برکلی کالیفرنیا به ترتیب از ابتدا، به‌عنوان 10 دانشگاه برتر دنیا در سال 2024 بر اساس رتبه‌بندی QS انتخاب شدند.

شرایط کلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا

اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی (مهاجرت تحصیلی به کانادا یا سایر مقاصد) و ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا هستید. باید بدانید علاوه بر یک‌سری شرایط کلی که برای اکثر دانشگاه‌های بین‌المللی وجود دارد. هر دانشگاه و حتی هر رشته برای پذیرش دانشجو دارای شرایط خاص خود است. این شرایط به صورت سالیانه تغییر می‌کنند و گاهی استثنائاتی دارند که در سایت دانشگاه مربوطه ذکر نمی‌شوند. در این مواقع است که مشاوره گرفتن از موسسه معتبری همچون ایرسافام می‌تواند احتمال پذیرش شما را بسیار بالا ببرد. زیرا این موسسات هستند که با تیم متخصص و روابط خود با این دانشگاه‌ها می‌توانند بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار دهند. شما باید حداقل شرایط کلی زیر را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا داشته باشید:

داشتن مدرک زبان

یکی از مهم‌ترین مواردی که به شما امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی را می‌دهد داشتن مدرک زبان آیلتس، تافل یا مدرک زبان کشور مقصد است. برای هر مقطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هر دانشگاه سطح خاصی از تسلط بر زبان را تعیین کرده است. معمولا دانشگاه‌ها آیلتس بالای 6.5 و تافل بالای 86 می‌خواهند البته در برخی از دانشگاه‌های خاص تافل 100 نیاز است.

گواهی تمکن مالی

اکثر دانشگاه‌های بین‌المللی در مقطع کارشناسی دانشجویان را بورسیه نمی‌کنند و افرادی که بورسیه نمی‌شوند باید بتوانند تمکن مالی خود را به دانشگاه ثابت کنند. شما باید بتوانید هزینه دانشگاه، خوابگاه، خوردوخوراک، قبوض و هزینه‌های روزمره را پرداخت کنید. برخی از کشورها همانند آلمان اگر به زبان آن کشور تحصیل کنید شما را بورسیه می‌کنند، اما تعداد این کشورها زیاد نیست و معمولا شرایط جانبی هم دارند.

گپ تحصیلی

یکی از مواردی که امکان رد درخواست شما را بالا می‌برد گپ تحصیلی است. گپ تحصیلی یعنی وقفه‌ای که بین فارغ‌التحصیل شدن و زمان درخواست پذیرش شما وجود دارد. مثلا در 18 سالگی دیپلم گرفتید اما در 23 سالگی برای پذیرش دانشگاه اقدام کرده‌اید. در اینجا این بازه زمانی گپ تحصیلی است.

معمولا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا گپ تحصیلی شما نباید بیشتر از 3 سال باشد. البته این گپ را می‌توانید به روش‌های متفاوتی از جمله ارائه یک رزومه قوی توجیه کنید. اگر وقفه تحصیلی شما زیاد است پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاوران یک موسسه معتبر و با تجربه برای اعزام دانشجو به خارج از کشور همچون ایرسافام مشورت کنید. زیرا این عامل از مهم‌ترین دلایل رد درخواست‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها است.

شرایط سنی

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های معتبر دنیا پذیرفته شوید عامل سن یک مسئله تعیین‌کننده است. معمولا بین 18 تا 21 سال برای کارشناسی، 23 تا 25 سال برای کارشناسی ارشد و زیر 30 سال برای دکترا بهترین بازه سنی برای پذیرش در دانشگاه است. البته این شرایط ایده‌آل به‌حساب می‌آید و به این معنا نیست که با سنین بالاتر نمی‌توانید از دانشگاه پذیرش بگیرید، بلکه به این مفهوم است که احتمال پذیرش شما کمتر می‌شود. با مشورت با متخصصان اعزام دانشجو ایرسافام می‌توانید بهترین دانشگاه را با شرایط سنی خود انتخاب کنید و پذیرش بگیرید.

داشتن معدل دیپلم خوب

اگر رویای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا را در سر دارید خوب درس بخوانید. دانشگاه‌های معتبر جهانی برای حفظ جایگاه و اعتبار جهانی خود تنها به افرادی این فرصت را می‌دهند در دانشگاهشان تحصیل کنند که بتوانند اعتباری برای دانشگاه آن‌ها به ارمغان بیاورند.

چرا باید به ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا فکر کرد؟

یکی از مزایایی که دانشجویان دانشگاه‌های برتر دنیا نسبت به سایر دانشجویان دارند این است که در اکثر موارد پیش از آنکه فارغ‌التحصیل بشوند از موسسات معتبر در سرتاسر جهان می‌توانند دعوت به کار شوند؛ به این ترتیب شغلشان تضمین شده ‌است. یکی دیگر از دلایل می‌تواند حضور اساتید برتر علمی و دانشمندان به‌عنوان هیئت علمی دانشگاه باشد که خود برای دانشجویان جویای علم یکی از موهبت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا برای دانشجویان ممتاز خود امکان بهره‌مندی از تسهیلات تحصیلی، رفاهی و حتی پروژه‌های شغلی را فراهم می‌کنند. شما در یک دانشگاه معتبر و برتر بین‌المللی به معنای واقعی کلمه علم را می‌آموزید و به‌گونه‌ای آموزش داده می‌شوید که بتوانید از تخصص خود به‌راحتی استفاده کنید. دانشگاه‌های معتبر معمولا دانشجویان را بر اساس نیاز بازار کار پذیرش می‌کنند و آموزش می‌دهند و به این ترتیب حتی اگر نخواهید با دانشگاه همکاری داشته باشید به‌راحتی می‌توانید برای خود در بازار کار شغلی به‌دست آورید.

نکاتی که درباره پذیرش در دانشگاه های برتر دنیا باید بدانید

دانشگاه‌های معتبر و درجه یک بین‌المللی علاوه بر تمام شرایط کلی که همه دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو تعیین کرده‌اند؛ شرایط خاص خود را هم از متقاضی طلب می‌کنند. لذا برحسب جدول امتیازدهی که تعیین کرده‌اند و بر اساس میزان شایستگی شما امتیاز می‌دهند. هر چقدر امتیاز شما بیشتر باشد احتمال پذیرش شما هم بالاتر می‌رود. چند مورد از مسائلی که باید در هنگام ارسال درخواست پذیرش مدنظر قرار دهید از قرار زیر است:

آزمون

دانشگاه‌های برتر بین‌المللی مثل MIT علاوه بر مدرک زبان تافل یا آیلتس از شما مدرک زبان GRE یا GMAT،SAT یاACT  هم می‌خواهند. برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید آزمون‌های مرتبط با زبان، هوش و آزمون‌های ورودی مخصوص آن دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارید.

انتخاب رشته

در برخی از این دانشگاه‌ها شما از همان ابتدا نمی‌توانید رشته اصلی خود را انتخاب کنید، بلکه بعد از یک سال دانشجو بودن و بر اساس نتایج تحصیلی خود می‌توانید رشته نهایی را انتخاب کنید.

استاد معرف

شما نیاز دارید علاوه بر شرایط کلی، با اساتیدی از دانشگاه مورد نظر ارتباط بگیرید تا بتوانید با برشمردن شرایط و رزومه خود نظر مثبت این اساتید را برای تایید و پذیرش در دانشگاه جلب کنید. تایید اساتید یکی از مهم‌ترین عوامل پذیرش شما در دانشگاه است.

رقابت با دنیا

ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها کم و رقابت بسیار شدید است. شما با متقاضیانی از بیش از 100 کشور دنیا در حال رقابت هستید؛ پس با دست پُر درخواست پذیرش را به دانشگاه ارائه دهید.

هزینه تحصیل

دانشگاه‌های درجه یک جهان اغلب به صورت خصوصی اداره می‌شوند و هزینه تحصیلی در آن‌ها بسیار بالاتر از سایر دانشگاه‌ها است. برای مثال هزینه تحصیل در طول یک سال در مقطع کارشناسی در دانشگاه هاروارد برای سال 2023-2024 نزدیک به 80 هزار دلار است. البته برخی از دانشجویان امکان دریافت کمک دانشجویی را دارند، اما باز هم رقم قابل توجهی باید برای هزینه تحصیل پرداخت کنند. در حالی‌که متوسط هزینه تحصیل سالیانه در دیگر دانشگاه‌های خصوصی در آمریکا بین 30 الی 40 هزار دلار است.

دانشگاه های دیگر

پذیرش در دانشگاهی چون هاروارد می‌تواند رویای بسیاری از افراد باشد اما شرایط خاص دانشگاه‌های برتر گاه آن‌چنان سخت است که به‌طورکلی فرد را مایوس می‌کند. اما بسیاری از دانشگاه‌های بین‌المللی وجود دارند که با هزینه بسیار کمتر می‌توانند شرایط تحصیلی و آینده شغلی بسیار خوبی برای شما فراهم کنند. شما برای آنکه بتوانید بهترین دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید باید در ابتدا با یک مشاور متخصص اعزام دانشجو مشورت کنید تا بتواند بر اساس شرایطی که دارید بهترین گزینه را در میان دانشگاه‌های معتبر به شما معرفی کند.

پذیرش در دانشگاه های برتر دنیا با ایرسافام

اگر برای مهاجرت (مهاجرت به کانادا یا سایر مقاصد؛ به روش تحصیلی) و ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا (مانند مهاجرت تحصیلی به کانادا) جدی هستید باید از مشاورانی حرفه‌ای در این زمینه مشورت بگیرید. زیرا موسساتی همچون گروه مهاجرتی ایرسافام به دلیل سال‌ها تجربه در اعزام دانشجو به بهترین کشورها و دانشگاه‌های دنیا دارای رابط‌ها و اطلاعاتی هستند که می‌توانند گزینه‌‌های بسیاری را در برابر شما قرار دهند؛ گزینه‌هایی که شما به تنهایی نمی‌توانید از وجود آن‌ها مطلع شوید. شما با مهاجرت تحصیلی به کانادا یا سایر کشورها و پذیرفته شدن در یک دانشگاه معتبر، آینده شغلی خود را تضمین می‌کنید و تضمین آینده مهم‌ترین دلیل برای اقدام به اخذ ویزای دانشجوی از یک دانشگاه برتر بین‌‌المللی است.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر