coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

انتقال سلول‌های استخوان انسان به فضا توسط چین ؛ بررسی تراکم استخوان

اسپیس طی گزارشی اعلام کرده که در 17 ژانویه 2024 کپسول باری تیانژو 7 را به همراه یک موشک انگ مارچ 7 از جایگاه پرتاب ماهواره ونچانگ به سوی ایستگاه فضایی تیانگونگ که در مدار زمین قرار دارد با هدف انتقال سلول‌های استخوان انسان به فضا صورت گرفته  و پس از گذشت 3 ساعت به مقصد رسیده است.

گفته می‌شود این کپسول 5600 کیلوگرم وزن دارد و بیشتر از 60 آزمایش علمی که شامل سلول‌های استخوان انسان نیز می‌شده را با خود به فضا برده است. گفتنی است که این سلول‌های استخوان انسان به منظور تحقیق بر روی تراکم معدنی استخوان به فضا منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: پرتاب 3 ماهواره جدید با ماهواره‌ بر سیمرغ به فضا ؛ ماهواره‌های مهدا، کیهان 2 و هاتف 1 [+فیلم]

از آنجایی که رشد سلول‌های استخوانی سریع است، می‌باید پس از پرتاب به مدار زمین، مورد تحقیق قرار می‌گرفت تا فعالیتشان قبل از آنکه در فضای تعیین شده برای آنها قرار گیرند، تضمین می‌شد. بر همین اساس رشد آنها رصد شده و نتیجه تحقیقات برای تحلیل دقیق‌تر به زمین ارسال خواهد شد.

انتقال سلول‌های استخوان انسان به فضا توسط چین ؛ بررسی تراکم استخوان

پروفسور شانگ پنگ، استاد دانشگاه نورث وسترن پلی تکنیک در این باره گفته که: تجهیزات آزمایشی‌شان که در فضا مستقر است، شرایط فیزیکی و شیمیایی برای کاشت سلول‌ها مثل جایگزینی مایع مغذی و گاز برای سلول‌های استخوان را مهیا می‌کند.

اینطور که گفته شده، فضانوردان باید هر روز فعالیت کنند تا از کم شدن تراکم استخوان که با زندگی طولانی در فضای ممیکروگرانش در ارتباط است، جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی انتقال سلول‌های استخوان انسان به فضا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر