coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

رئیس سامسونگ حالا ثروتمند‌ترین مرد کره‌جنوبی است

رئیس سامسونگ الکترونیکس، لی جائه‌یونگ، با افزایش ارزش دارایی‌های به مبلغ 11.5 میلیارد دلار آمریکا، به صدر فهرست ثروتمندترین افراد کره‌ی جنوبی رسیده است. این مبلع به طور تقریبی حدود 15.81 تریلیون وون کره‌ی جنوبی محسوب می‌شود.این افزایش چشمگیر ثروت رئیس سامسونگ به دلیل ارزشمند شدن سهام شرکت سامسونگ است؛ به ویژه از زمانی که با انویدیا برای تراشه‌های هوش مصنوعی HBM قرار دادی را امضا کرد، قیمت سهام سامسونگ به یکباره رشد زیادی داشت. سال 2023 سال موفقی به لحاظ کسب و کار برای سامسونگ نبود و سود آن به طور چشمگیری کاهش داشت. اما در سه ماهه‌ی اول 2024 میلادی ورق برگشت و شرکت سامسونگ با بهودی شرایط وضعیت مالی خوبی را تجربه کرد.


بیشتر بخوانید:

خرید بلیط هواپیما

ثروت رئیس سامسونگ

این رشدکسب رتبه اول ثروتمند‌ترین فرد کره‌جنوبی در حالی اتفاق افتاده که رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت رقیب یعنی ام‌بی‌کی پارتنرز، نیز در این فهرست حضور دارد. کیم بیونگ‌جو با دارایی خالص 9.7 میلیارد دلار، در جایگاه دوم و سئو جونگ‌جین، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت فیلم‌سازی سلتریون، با دارایی خالص 7/5 میلیارد دلار، در رتبه‌ی سوم قرار دارند. همچنین، چو جونگ‌هو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی گروه مالی مِریتز، با دارایی خالص تقریباً 6.2 میلیارد دلار، در جایگاه چهارم قرار دارد.

از جایگاهی که نصیب لی جائه‌یونگ شده می‌توان چنین تعبیر کرد که وی پس از درگذشت پدرش توانسته راه‌ و رسم موفقیت خانواده‌ی لی را به درستی ادامه دهد.

مسیر به دست‌آوردن این موفقیت برای لی جائه‌یونگ بدون چالش نبوده و در گذشته با اتهاماتی مانند تقلب مالی در رابطه با پرونده‌ی ادغام صنایع چیل و سامسونگ C&T مواجه شد. با اینحال دست از تلاش برنداشت و سعی کرد جانشین شایسته‌ای برای پدرش باشد. لی جائه‌یونگ پس از عفو ریاست‌جمهوری و عدم وجود شواهد کافی، از تمامی اتهامات تبرئه شد.

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر