coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

تولید وانت کارا متوقف شد؛ خودرو جایگزین چیست؟

بهمن موتور، تولید وانت کارا را متوقف کرد. این وانت که از لحاظ ظاهر با مزدا تک‌کابین و دوکابین مو نمی‌زند، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای باری سبک کشور است.

گروه صنعتی بهمن، به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا چندوقت دیگر تولید وانت کارا را متوقف و کاپرا B یا کاپرا تک‌کابین را جایگزین آن کند. وانت بار کارا دقیقاً ار لحاظ ظاهر با وانت محبوب مزدا تک‌کابین و دوکابین مو نمی‌زند و می‌توان گفت که وانت بهمن موتور، دراصل نمونه ایرانی مزدا است ولی مطمئناً هم از لحاظ مشخصات و استحکام بنده با نمونه ژاپنی متفاوت خواهد بود. احتمالاً دلیل اصلی توقف تولید کارا ، پلتفرم قدیمی و از رده خارج آن است و نیاز بازار می‌طلبد که خودرویی درخورتر، زیباتر و حتی مستحکم‌تر تولید شود.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 1 خرداد 1403

تولید وانت کارا به زودی متوقف می‌شود

ازجمله دلایل فروش بالای وانت کارا می‌توان به استهلاک پایین، کم خرج بودن، راحتی کار و مورد استفاده در کاربری‌های تجاری و غیره اشاره کرد. اما این پلتفرم قدیمی شده و باید از رده خارج شود تا جای برای پلتفرم‌های جدیدتر و به‌روزتر باز شود. ضمناً نسخه کاپرا جایگزین کارا، نسخه تک کابین و تک دیفرانسیلی کاپرا 2 خواهد بود که به زودی در خط مونتاژ جایگزین کارا می‎شود.

تولید وانت کارا به زوید متوقف می‌شود

مشخصات فنی و آپشن های کاپرا B

درون کاپرا از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با توانایی تولید 140 اسب‌بخار قدرت و 190 نیوتون‌متر گشتاور استفاده شده است. گیربکس کاپرا تک دیفرانسیل از نوع دستی 5 دنده است.

اما دربخش آپشن نیز این خودرو مواردی همچون کنترل پایداری، سنسور پایش فشار تایر (tpms)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دی‌لایت و دو ایربگ و غیره را داراست.

قیمت کاپرا B نیز در نسخه تک کابین و تک دیفرانسیل 80 میلیون تومان و در نسخه دوکابین و دو دیفرانسل به دلیل نشخصات فنی قوی‌تر، 900 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد توقف تولیدوانت محبوب بهمن موتور چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر