coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نقد و بررسی دو غول سیستم حسابداری رستوران ایرانی و خارجی (کدام پیروز می شود؟)

امروزه نرم‌افزارهای حسابداری رستورانی زیادی را در بازار می‌بینید. این تنوع نرم‌افزارها انتخاب را برای شما سخت می‌کند. چگونه باید در این بین نرم‌افزار مناسب برای کسب‌وکار خود را انتخاب کنید؟ بهتر است بدانید که نحوه انتخاب نرم‌افزار رستورانی تا حد زیادی به اهداف رستوران شما و بزرگی و کوچک آن بستگی دارد. در این راهنما ما قصد داریم دو غول نرم افزار رستوران ایرانی و خارجی را با هم مقایسه ‌کنیم. این مقایسه به شما کمک می‌کند تفاوت‌ها و شباهت‌های کلیدی بین این دو پلتفرم را از نظر ویژگی‌ها، قیمت‌گذاری، مقیاس‌پذیری و کاربرپسندی درک کنید و آن را معیار مقایسه‌های نرم افزاری خود قرار دهید.

 

بهترین نرم افزار رستورانی

بهترین نرم‌ افزار رستورانی باید ویژگی‌های مورد نیاز صنف رستوران را داشته باشد. این ویژگی‌ها باعث موفقیت و رشد رستوران‌ها می‌شوند. در جدول زیر نگاهی به این ویژگی‌های ضروری می‌اندازیم.

صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها با حذف نیاز به ثبت دستی داده‌ها و کاهش احتمال اشتباهات، در زمان و هزینۀ رستوران‌ها صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این، گزارشگیری مالی در لحظه بینش‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد که به شناسایی فرصت‌های کاهش هزینه‌‌ها کمک می‌کند.
بهبود امنیت و حسابداری امنیت اطلاعات امروزه مهم‌ترین موضوع در اکثر کسب‌وکارها است. قابلیت امنیتی در نرم‌افزار حسابداری همچون رمزگذاری و ایجاد محدودیت سطح دسترسی مانع از دسترسی‌های غیرمجاز به اطلاعات حسابداری می‌شود.
بهبود دقت حسابداری اشتباهات حسابداری به ضرر کسب‌وکارها تمام می‌شوند. ثبت دستی داده‌ها احتمال خطای انسانی را افزایش می‌دهد، امری که منجر به اختلاف در سوابق مالی می‌شود. علاوه بر این، رستوران ها ملزم به رعایت مقررات سختگیرانه مالی و الزامات مالیاتی هستند. با استفاده از نرم افزار حسابداری رستوران، مدیران رستوران‌ها می‌توانند از رعایت استانداردهای مالیاتی اطمینان حاصل کنند. این امر خطر ممیزی مالیاتی را کاهش می‌دهد.
استفاده آسان بهترین نرم‌افزار حسابداری رستوران کاربری ساده‌ای دارد و برای کار با آن نیازی نیست کارکنان شما ساعت‌ها آموزش ببینند. رابط کاربری ساده باعث صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود.
امکان کنترل موجودی یک نرم افزار حسابداری رستوران باید شامل قابلیت‌های پیشرفتۀ مدیریت موجودی، از جمله ردیابی اقلام، هشدار نقطه سفارش و… باشد. با این قابلیت‌ها، رستوران‌ها می‌توانند سطح موجودی را بهینه نگه دارند، ضایعات غذا را کاهش دهند، و قیمت نهایی خود را پایین بیاورند.

اکنون که با ویژگی‌های بهترین نرم‌افزار رستورانی آشنا شدید، سراغ مقایسه دو دو غول بزرگ نرم‌افزاری می‌رویم.

مقایسه دو غول بزرگ نرم افزار رستوران

در جدول مقایسه نرم افزار رستوران که در ادامه می‌آید، نگاهی به مزایا و معایب این دو نرم افزار حسابداری محبوب می‌اندازیم.

مزایا معایب
نرم افزار رستوران باران ●  ثبت و صدور و سریع فاکتور فروش

●  گزارشات جامع

●  اتصال به تمامی سخت افزارهای رستورانی

●  افرونه‌های مورد نیاز صنف رستوران

طراحی ساده نرم افزار
toasttab ●  کاربری راحت

●  یکپارچگی با سایر نرم افزارها

●  ایجاد تغییرات سریع در صورت نیاز

●  گزارشات ناکافی

●  قیمت زیاد

●  پشتیبانی ضعیف

خب حالا بیاید با این نرم افزارها بیشتر آشنا شویم.

بهترین نرم افزار رستوران، نرم افزار رستوران باران

نرم افزار رستوران باران محصول گروه نرم‌افزاری باران یک برنامه حسابداری جامع و خوش‌ساخت است، به همین دلیل به انتخاب محبوب اکثر رستوران‌داران تبدیل شده است. ویژگی‌ها و امکانات این نرم‌افزار تمام نیازهای عملیاتی رستوران‌های کوچک و بزرگ را برآورده می‌کند. این برنامه همچنین کاربری ساده‌ای دارد و مدیریت و کارکنان می‌توانند به سرعت کار با آن را یاد بگیرند. این امر خطاها و زمان آموزش را به حداقل می‌رساند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار افزونه‌های متعدد مخصوص صنف رستوران مثل کیوسک سفارشگیر، منوی دیجیتال، تبلت سفارشگیر، باشگاه مشتریان و نرم افزار نظرسنجی است که باعث می‌شود تمام نیازهای این صنف را برطرف کند و شما به نرم‌افزار دیگری نیاز نداشته باشید.

نقد و بررسی دو غول سیستم حسابداری رستوران ایرانی و خارجی (کدام پیروز می شود؟)

ویژگی‌ها وامکانات منحصربه‌فرد

  • سرعت بالای نرم‌افزار
  • ثبت و صدور انواع فاکتور
  • مدیریت میز و سالن
  • مدیریت حساب‌های بانکی
  • مدیریت چک‌ها و هشدار سررسید چک

دموی رایگان: دارد

قیمت: از 1,727,000 تومان

بهترین نرم افزار خارجی، نرم افزار رستوران toasttab

نرم افزار رستوران toasttab یک نرم افزار حسابداری ابری مبتنی بر اندروید است که مخصوص رستوران‌ها طراحی شده و امکانات مختلفی از جمله ثبت سفارش آنلاین، برنامه‌های وفاداری و صدور کارت هدیه، گزارش عملیات‌ها و فروش و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. این برنامه در قالب سه بسته رایگان، بسته فروش و بسته سفارشی با قابلیت‌های دلخواه توسعه داده شده است. برنامه toasttab در حالت آفلاین هم کار می‎کند، یعنی شما می‌توانید رسیدهای مشتری را چاپ کنید، سفارش‌ها را به آشپزخانه بفرستید و حتی عملیات پردازش پرداخت را انجام بدهید. در واقع گرچه نمی‌توانید از برنامه تلفن همراه Toast استفاده کنید، اما رستوران شما به فعالیت خود می‌تواند ادامه دهد.

نقد و بررسی دو غول سیستم حسابداری رستوران ایرانی و خارجی (کدام پیروز می شود؟)

ویژگی‌ها وامکانات منحصربه‌فرد

  • مدیریت موجودی
  • انتقالات بانکی
  • مدیریت فاکتورها
  • اتوماسیون فرآیند سفارش

دموی رایگان: دارد

قیمت: ۷۹۹ دلار برای بسته اولیه و سپس ۶۹ دلار ماهانه

نرم افزار رستوران باران یا toasttab ؟ کدام ارزش خرید را دارد؟

نرم افزار رستوران باران یک راه حل جامع مدیریت رستوران است که عملکردهای مختلفی از جمله مدیریت مشتریان، مدیریت امور مالی، مدیریت موجودی و… را در کنار افزونه‌های متنوع ارائه می‌دهد. در مقابل، toasttab یک پلتفرم ابری مبتنی بر اندروید است که به دلیل ارائه پکیج کامل نرم افزاری و سخت افزاری مشهور است. مشتریان toasttab علاوه بر نرم افزار یک صندوق فروشگاهی، یک دستگاه پوز و یک مودم دریافت می‌کنند. حتی با کمی هزینه بیشتر می‌توانند یک سیستم نمایش آشپزخانه هم داشته باشند. البته این ویژگی یک جنبه منفی هم دارد. ازآن‌جاکه toasttab اندرویدی است، با دستگاه‌های اپل، رایانه‌های شخصی یا هر دستگاهی دیگری غیر از سخت‌افزار اندرویدی قابل استفاده نیست و حتی اگر سخت‌افزار اندرویدی داشته باشید، Toast توصیه می‌کند از تجهیزات اختصاصی برند Toast استفاده کنید، در واقع صرف نظر از سخت‌افزاری که دارید، تغییر به Toast تقریباً به یک تغییر اساسی سخت‌افزاری نیاز دارد.

کاربر پسند بودن و سهولت استفاده از عوامل بسیار مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری است. نرم افزار حسابداری رستوران باران یک رابط کار برپسند و بصری دارد که استفاده از برنامه را برای کاربران آسون می‌کند. از طرف دیگه، toasttab هم به دلیل رابط کاربری ساده مشهور است.

یکی از مشکلات toasttab شکایات مشتریان از نحوه ارائه خدمات پشتیبانی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که خیلی از مشتریان این پلتفرم نتوانستند به موقع پاسخی دریافت کنند یا اصلا به حال خودشان رها شدند.

ساختارهای قیمت‌گذاری نرم افزار رستورانی باران با toasttab متفاوت است. نرم افزار رستورانی باران دارای سه نسخه برای کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ با قیمت‌گذاری شفاف است. هیچ هزینه راه‌اندازی هم ندارد. در حالی که کاربران toasttab باید ۷۹۹ دلار برای بسته اولیه و سپس ۶۹ دلار به صورت ماهانه پرداخت کنند. toasttab همچنین 2.49درصد + 0.15 دلار از هر تراکنش را برمی‌دارد.

جمع بندی

به طور کلی نرم افزار حسابداری toasttab یک نرم افزار رستورانی خوب با کاربری ساده است؛ اما به دلیل انحصار سخت افزاری، مشکلات پشتیبانی و قیمت‌گذاری گزاف، معایب بزرگی دارد. از طرف دیگه، نرم افزار باران به لطف قیمت‌گذاری شفاف و بسته‌های متناسب با اندازه کسب‌وکارها یک قیمت تضمینی دارد و به دلیل امکانات جامع با خرید آن از هر نرم‌افزار دیگری بی‌نیاز می‌شوید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر