coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

واردات تمام گوشی های آیفون ممنوع است؛ جلوگیری گمرک از ترخیص آیفون 13

پس از رد شایعات در خصوص ممنوعیت واردات تمام گوشی های آیفون ، پیگری‌های جدید ثابت می‌کنند که همچنان واردات تمام مدل‌های گوشی آیفون ممنوع است و حتی گمرک گوشی‌های آیفون 13 را ترخیص نمی‌کند.

چند روز پیش خبری خوش دوستداران گوشی‌های آیفون را به وجد آورد. در آن خبر گمرک گفته بود که سود بازرگانی واردات گوشی‌های با برند اپل 96 درصد است؛ این یعنی احتمال آزاد شدن وااردات موبایل اپل و رجیستری آنها بسیار زیاد است. اما 3 روز پیش خبر دیگری به یکباره در رسانه‌ها و فضای مچازی ویرال شد که به نامه‌ای ازسمت وزارت اقتصاد و دارایی اشاره می‌کرد. در این نامه به ممنوعیت واردات تمام گوشی های آیفون ، حتی گوشی‌های آیفون 13 به قبل تأکید شده بود و همین موضوع آهی سرد بر پیشانی هواداران برند اپل شد.

راهنمای خرید تکراتو

پس از آن مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، بیان کرد که ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون مربوط به آیفون 14 و 15 می‌شود و ربطی به مدل‌های قبلی ندارد. این یعنی آیفون 13 به قبل منعی برای واردات و رجیستری ندارند. اما حالا خبرهای جدیدتر اثبات می‌کنند که گمرک از ترخیص آیفون 13های وارداتی جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد وارد بازار شوند. به نظر می‌رسد که نه تنها تناقض در گفته مسئولین بسیار زیاد است، بلکه فی‌الحال هیچ مدلی گوشی آیفون حق ورود به کشور را ندارد. در ادامه با جزئیات خبر همره ما باشید.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت گوشی های آیفون امروز 13 خرداد 1403

ممنوعیت واردات تمام گوشی های آیفون به قوت خود باقی است

به نقل از افتصاد آنلاین؛ باوجود اعلام سازمان توسعه و تجارت مبنی بر عدم منع واردات گوشی‌های آیفون 13 به قبل، گمرک ایران طبق بخشنامه قبلی از ترخیص این گوشی‌ها جلوگیری می‌کند.

عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در خصوص انتشار بخشنامه اخیر در مورد گوشی تلفن همراه آیفون گفت:

«بخشنامه‌ای که صادر شده پر از ابهام و تناقض است و مانند فیلم‌های برخی کارگردانانی است که پایانی باز دارند و فقط تمام فشار این داستان را روی گردن ما انداخته‌اند.»

ممنوعیت واردات تمام گوشی های آیفون به قوت خود باقی است

وی افزود: «گمرک ایراین می‌گوید که ترخیص آیفون 13 هم ممکن نیست و واردات تمام گوشی‌های اپل ممنوع است.»

اسدی بیان کرد: «آخرین صحبتی که با گمرک داشتیم روز چهارشنبه هفته گذشته بود که به ما اعلام کرده‌اند که از ۱۶ خرداد ماه اجازه واردات آیفون ۱۳ را هم نمی‌دهیم.»

رئیس انحمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی همچنین گفته است که امروز این موضوع در جلسه‌ای با سازمان توسعه و تجارت تعیین تکلیف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ابهامات و تناقضات در ارنباط با واردات گوشی‌های اپل چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر