coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

افزایش سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل ؛ افزایش 20 درصدی سرعت اینترنت ایران

افزایش سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل در نتیحه افزایش تعداد سایت‌های 5G کشور به ارمغان آمده است. ضمناً افزایش سرعت در اینترنت ثابت نیز مشهود است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی به افزایش سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل اشاره کرده است. مطابق با این گزارش، سرعت اینترنت همراه اول به میزان 21 درصد و سرعت اینترنت ایرانسل 15 درصد افزایش یافته است. لاجوردی می‌گوید که این افزایش سرعت به واسطه افزایش تعداد سایت‌های 5G کشور که از آذر سال پیش تا نیمه خردادماه سال جاری ایجاد شده، به ارمغان آمده است.

ضمناً سایت معتبر و محبوب SpeesTest نیز در گزارش ما می 2024 از بهبود سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران خبر داده بود. پس با توجه به این گزارش می‌توان تا حدودی ادعای رئیس رگولاتوری ایران و همچین ادعای وزیر ارتباطات مبنی بر افزایش سرعت اینترنت ایران به میزان 20 درصد را درست خواند.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با ترفند دریافت 20 گیگابایت اینترنت رایگان دولت

افزایش سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل

امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص افزایش سرعت اینترنت ایران توضیح داد: «با افزایش تعداد سایت‌های 5G کشور، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری شاهد افزایش قابل توجه سرعت اینترنت در کشور باشیم.»

لاجوردی افزود:

«از نیمه آذرماه سال گذشته تا نیمه اول خرداد امسال، میانگین سرعت اینترنت «همراه اول» از ۱۱،۴۲ به ۱۳،۸۴ مگابیت برثانیه و «ایرانسل» از ۱۰،۹۵ به ۱۲،۶۴ مگابیت برثانیه رسیده است.»

می‌توان گفت که سرعت اینترنت همره اول تا 15 خردادماه به اندازه 21.3 و سرعت اینترنت ایرانسل نیز به میزان 15.4 درصد افزایش داشته است.

افزایش سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل

افزایش 20 درصدی سرعت اینترنت ایران

عیس زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از پایان جلسه هیئت دولت در خصوص سرعت اینترنت در ایران گفت: «سرعت اینترنت اپراتورها نسبت به دی‌ماه ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. پیش‌بینی ما این است که تا پایان خرداد این افزایش سرعت به ۲۵ درصد برسد. هر اپراتوری که به قول‌هایش عمل نکند و در مسیر توسعه نباشد ما به نمایندگی از مردم جریمه‌اش می‌کنیم.»

وزیر ارتباطات در بخشی دیگری به سرعت احداث سایت‌های اینترنت 5G توسط اپراتورها اشاره می‌کند و می‌گوید که این اپراتورها تا اینجای کار به قول خود عمل کرده‌اند.

زارع‌پور افزود:

«زیرساخت‌های شبکه مادر ارتباطی توسعه خوبی داشته و هم ظرفیت انتقال و هم ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده است. در کمتر از 3 سال معادل بیش از 2 دهه گذشته به ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور اضافه و این ظرفیت را 2 برابر کرده‌ایم. بیش از ۷۰ درصد تجهیزات این کار نیز تجهیزات ایرانی بومی هستند که در همین دوره تولید شده‌اند.»

وی درخصوص افزایش ظرفیت IP کشور نیز بیان کرد: «ظرفیت شبکه IP ایران در قبل از دولت سیزدهم 28 ترابایت برثانیه و این مهم اکنون به عدد 56 ترابایت برثانیه رسیده است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اضافه کرد:

«ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور 2 برابر شده است. الان بیش از 2 برابر نیاز کشور اینترنت داریم و اگر قطعی صورت بگیرد دچار اختلال نمی‌شویم.»

وی در پایان گفت: «از ابتدای دولت سیزدهم تا حالا به روایت آمارهای بین‌المللی سرعت اینترنت ثابت و همراه ما رو به افزایش بوده است. هم در ارتباطات ثابت هم سیار سرعت اینترنت ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش سرعت اینترنت اپراتورها چیست؟ آیا افزایش سرعت اینترنت را احساس کرده‌اید یا ادعای مسئولین در این مورد کذب است؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌های با تکرتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر