coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

از بوگاتی توربیون (Tourbillon) جانشین برقی شیرون رونمایی شد

Bugatti از جانشین افسانه‌ای شیرون با نام توربیون (Tourbillon) رونمایی کرد. بوگاتی توربیون یا توربیلون جدید در مراسمی پرستاره در مولشیم فرانسه به نمایش درآمد و نشان‌دهنده تحولی کامل از موتور W16 نمادین بوگاتی به سوی الکتریکی شدن است. مت ریمک، خالق خودروی تمام الکتریکی نورا و سریع‌ترین خودروی الکتریکی دنیا، نقش کلیدی در این تحول ایفا کرده است.بوگاتی توربیون برخلاف انتظارات کاملا الکتریکی نیست. با گذشت سه سال از زمان پیوستن ریمک به بوگاتی و پورشه، انتظار می‌رفت که بوگاتی جدید از پیشرانه نورا استفاده کند و تمام الکتریکی شود. اما این‌طور نشد. توربیون یا توربیلون مسیری مشابه با فراری SF90 استراداله و مک‌لارن آرتورا را طی کرده و به عنوان یک خودروی هیبریدی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد بوگاتی وارد بازار شده است.


بیشتر بخوانید:


موتور V16 با پیشرانه الکتریکی در بوگاتی توربیون

Tourbillon مجهز به یک موتور 8.3 لیتری V16 تنفس طبیعی است که با همکاری شرکت بریتانیایی کاسورث ساخته شده. این موتور با یک سیستم الکتریکی قدرتمند شامل یک محور الکتریکی جلو با دو موتور الکتریکی و یک موتور الکتریکی اضافی در عقب ترکیب شده است.

این ترکیب قدرتی معادل 1800 اسب بخار تولید می‌کند که حتی از قدرت بوگاتی ویرون با موتور احتراقی و تنفس طبیعی هم بیشتر است. موتورهای الکتریکی گشتاور و چابکی فوری را فراهم می‌کنند و باتری 25 کیلووات ساعتی، برد الکتریکی قابل استفاده‌ای بیش از 60 کیلومتر را ارائه می‌دهد.

مت ریمک درباره انتخاب پیشرانه می‌گوید: “من معتقدم که حمل‌ونقل معمولی به سمت الکتریکی خواهد رفت، اما در برخی موارد خاص، موتورهای احتراقی بیشتر از آنچه مردم فکر می‌کنند باقی خواهند ماند. برخی برندها نمی‌توانند بدون موتورهای احتراقی خود را متمایز کنند زیرا تاریخچه‌شان بر اساس این موتورهاست. با این حال، با موتورهای الکتریکی می‌توانید کارهایی هیجان‌انگیز انجام دهید که با موتورهای احتراقی ممکن نیست.”

بوگاتی توربیون ؛ جانشین برقی شیرون رونمایی شد؛ Bugatti Tourbillon

ادامه سنت طولانی بوگاتی

بوگاتی توربیون از تاریخچه طولانی این شرکت در ساخت خودروهای برتر بهره می‌برد. این خودرو الهام گرفته از مدل‌های افسانه‌ای بوگاتی مانند تایپ 57SC آتلانتیک، تایپ 35 و تایپ 41 رویال است که زیبایی، عملکرد و لوکس بودن را تجسم می‌بخشد. برخلاف مدل‌های قبلی، توربیون نام خود را از واژه‌ای فرانسوی برگرفته که به مکانیزمی در ساعت‌سازی اشاره دارد و به مکانیسم‌های پیچیده و زیبایی پایدار خودرو اشاره دارد.

توربیون (Tourbillon) همچنین از نظر آیرودینامیک به دقت طراحی شده است. هر سطح، ورودی و لبه‌ای با دقت برای کارایی آیرودینامیکی و عملکرد بهینه موتور V16، موتورها و باتری الکتریکی خودرو تنظیم شده است. توربیون دارای چندین فناوری ثبت شده است که از دو دهه تجربه بوگاتی با ویرون و شیرون بهره می‌برد. اما ویژگی انقلابی اصلی، پیشرانه آن است.

بوگاتی توربیون ؛ جانشین برقی شیرون رونمایی شد

بدنه و شاسی جدید بوگاتی توربیون

bugatti Tourbillon بر اساس یک شاسی و بدنه کاملاً جدید ساخته شده که از مواد کامپوزیت کربن T800 نسل جدید استفاده می‌کند. ساختار خودرو شامل نوآوری‌های صرفه‌جویی در وزن مانند باتری یکپارچه در شاسی و دیفیوزر عقب کامپوزیت مقاوم در برابر تصادف است. خودرو همچنین دارای سیستم تعلیق چند پیوندی جدید ساخته شده از آلومینیوم است که برای هندلینگ استثنایی طراحی شده است.

قیمت و تعداد محدود bugatti Tourbillon

با قیمت پایه 3.8 میلیون یورو و تولید محدود به 250 واحد، بوگاتی توربیون (bugatti Tourbillon) یک خودروی ویژه برای مشتریان خاص است. این خودرو قصد دارد تجسم تلاش بی‌وقفه بوگاتی برای نوآوری و تعهد به ساخت آثار هنری را به نمایش بگذارد. توربیون فراتر از یک خودرو است؛ به عنوان گواهی بر تعهد بی‌وقفه بوگاتی به پیشبرد مرزهای مهندسی و طراحی خودروها شناخته می‌شود.

آینده برند ریمک و بوگاتی

مت ریمک می‌گوید: “من احساس می‌کنم مانند هنرمندی با دو بوم نقاشی هستم. یکی بوگاتی که درباره تاریخ، لوکس بودن و هنر دستی است و دیگری ریمک که درباره عملکرد بالا و مرزهای نوآوری است.” او افزود: “در توربیون، همه چیز، از طراحی داخلی گرفته تا پیشرانه، بی‌نظیر هستند و واکنش مشتریان نیز نشان از جذابیت این محصول دارد. ما هنوز چیزهای زیادی برای ارائه با برند بوگاتی و ریمک داریم و من از مسیری که کسب‌وکار در پیش گرفته بسیار خوشحالم.”

بیشتر بخوانید:

منبع: forbes

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر