coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

شرایط دریافت ارز اربعین ؛ نحوه دریافت ارز اربعین 1403 [+ مبلغ]

بانک مرکزی شرایط دریافت ارز اربعین را اعلام کرد. از جمله شرایط خاص بانک مرکزی برای پیاده‌روی اربعین، ارز دولتی با قیمت حدود 23 درصد کمتر از بازار آزاد ارز است.

بانک مرکزی هرساله در ایام محرم و با نزدیک شدن به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، برای تمامی افرادی که قصد شرکت در این مراسم دارند، ارز دولتی زیارتی تدارک می‌بیند. مبلغ ارز اربعین امسال نیز مانند سال گذشته 200 هزار دینار عراق است که اگر سری به بازار آزاد ارز بزنید، متوجه خواهید شد که قیمت ارز اربعین بیش از 23 درصد از قیمت دینار عراق در بازار آزاد، ارازن‌تر است. پس بدین‌ترین کل مبلغ ارز اربعین به برای هر فرد معادل 2 میلیون و 140 هزار تومان کمتر از نرخ دینار آزاد است.

راهنمای خرید تکراتو

ضمناً فعلاً جزئیاتی از وام اربعین، بیمه اربعین، بسته‌های اینترنتی ویژه اربعین و غیره اعلام نشده است که در صورت اعلام به سمع و نظرتان می‌رسانیم. در ادامه به جزئیات شرایط دریافت ارز اربعین می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: فروش چارتری پرواز ها در ایام اربعین ممنوع است؛ جزئیات تازه از نحوه فروش بلیت های اربعین

شرایط دریافت ارز اربعین

بانک مرکزی امسال نیز مانند سل گذشته به هر فرد که قصد شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین را داشته باشد مبلغ 200 هزار دینار ارز دولتی به وی بر مبنای نرخ فروش اسکناس ETS یا همان معاملات الکترونیکی پرداخت می‌کند. این اسکناس در حال حاضر حول و حوش سه هزار و 540 تومان به ازای هر 100 دینار عراق است. اما قیمت دینار عراق در بازار آزاد فی‌الحال 4 هزارو 610 تومان است که براساس قیمت دینار دولتی بانک مرکزی ویژه اربعین 23 درصد ارزان‌تر از نرخ دینار آزاد است. بدین ترتیب مسافران اربعین 2 میلیون و 140 هزار تومان سود می‌کنند.

شرایط دریافت ارز اربعین

شیوه دریافت ارز اربعین

ارز اربعین برای همه زائران بالای 5 سال در نظر گرفته شده است. نخستین قدم برای متقاضیان دریافت این ارز، ثبت‌نام در سامانه سماح است که از تاریخ 17 تیرماه، مصادف با اولین روز محرم آغاز می‌شود. نکته مهم آن است که این ارز فقط به افرادی پرداخت می‌شود که با ثبت‌نام در این سامانه، کد پیگیری دریافت کرده باشند.

پس از ثبت‌نام، متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد اربعین، از تاریخ 20 مردادماه تا 5  شهریورماه به بانک‌های منتخب ملی، صادرات، تجارت، سپه و پست بانک مراجعه و تا سقف 200 هزار دینار، ارز اربعین دریافت کنند. البته این رقم 200 هزار دیناری، سقف پرداخت ارز اربعین است و امکان دریافت ارز کمتر از این مقدار هم وجود دارد.

نکته قابل توجه دیگر نیز آن است که دریافت ارز اربعین، مانعی برای دریافت ارز مسافرتی یورویی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص شرایط و قیمت ارز اربعین چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر