coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

چک لیست خرید گوشی دست دوم

یکی از مسیرهایی که می‌توانید با آن گوشی مورد علاقه‌تان را بخرید (حتی گوشی‌های پرچمدار و بسیار گران‌قیمت)ِ، خرید گوشی دست دوم است. گوشی‌های دست دوم اگر سالم و از یک فروشنده معتبر تهیه شوند، تفاوت کمی با مدل‌های نو دارند و می‌توانند به راحتی همه نیازهای شما را برآورده کنند.

با این حال، درست مثل هر وسیله دست دوم دیگری، گوشی هم ممکن است از همان ابتدای استفاده، شما را دچار مشکل کرده و حتی پشیمان کند.

راهنمای خرید تکراتو

اگر احتیاط کنید و نکات لازم را در هنگام خرید در نظر بگیرید، می‌توانید از هر برندی، یک گوشی مناسب و کاربردی تهیه کنید که البته به صرفه‌تر از مدل‌های نو است. در این مطلب یک چک لیست کامل برای کسانی نوشته‌ایم که در آستانه خرید گوشی دست دوم هستند، تا بتوانند خرید خود را با خیال راحت انجام بدهند؛ همچنین در انتهای مطلب مسیری را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با آن گوشی نو اقساطی تهیه کنید.

چرا گوشی دست دوم یک انتخاب مناسب است؟

پیش از هر چیز، گوشی‌های دست دوم با قیمت کمتری نسبت به گوشی‌های نو قابل خریداری هستند، حتی گاهی تا ۵۰٪ پایین قیمت؛ مثلا گوشی‌های سامسونگ و آیفون به محض باز شدن، درصدی از قیمت‌شان را از دست می‌دهند. بعد از آن هم هرچه بیشتر استفاده شوند، ارزان‌تر خواهند بود. به همین دلیل مهم است گوشی‌ای را دست دوم تهیه کنید که با وجود استفاده زیاد، سالم مانده باشد.

از مزایای خرید گوشی دست دوم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان خرید پرچمدارها با قیمت پایین
  • امکان استفاده از فیچرهای خاص گوشی‌های پیشرفته
  • استفاده از موبایل به عنوان گوشی دوم

چک لیست خرید گوشی دست دوم

تنها در یک صورت است که می‌توانیم گوشی دست دوم را از نظر پردازش و سرعت، برابر با گوشی نو بدانیم. اینکه چند دقیقه بعد از خروج از جعبه خریداری شده باشد. در هر شکلی غیر از این، سرعت پردازنده، عمر باتری و کیفیت کار با گوشی پایین‌تر از گوشی کاملا نو خواهد بود و هر فروشنده‌ای که خلاف این را به شما بگوید احتمالا صادقانه رفتار نمی‌کند. با این حال گوشی‌های دست دومی وجود دارند که در بالاترین سطح کارکرد هستند؛ زیرا خوب از آن‌ها نگهداری شده است. برای اینکه مطمئن شوید گوشی دست دومی که می‌خرید، بیشترین میزان کارکرد را دارد، حتما این چک لیست را به همراه داشته باشید:

اطمینان از مسروقه نبودن گوشی

اگر گوشی تلفن را از یک مغازه معتبر، پلتفرم اینترنتی دارای مجوز یا یک آشنا تهیه می‌کنید، ریسک این موضوع به صفر می‌رسد؛ اما اگر در آگهی‌های مختلف به دنبال گوشی دست دوم هستید، باید حتما مطمئن شوید که گوشی مسروقه نیست. از فروشنده، جعبه، سریال خرید و در صورت امکان فاکتور را درخواست کرده و از سلامت بدنه نیز اطمینان حاصل کنید.

چک کردن سلامت بدنه

حالا که به صورت قطعی می‌دانید گوشی سرقتی نیست، باید سلامت بدنه آن را چک کنید. گوشی را از قاب درآورده، دور تا دور آن را ببینید، سلامت سوکت شارژ را با زدن آن به برق چک کنید و داخل سوکت و دیگر ورودی‌ها را با یک چراغ قوه کوچک نگاه کنید. حالا منو را باز کرده و دکمه‌ها را یکی یکی فشار دهید تا ببینید که حتما کار می‌کنند.

سلامت باتری

باتری هر گوشی به مرور فرسوده شده و قدرت ابتدایی خود را از دست می‌دهد؛ اما مهم است که بدانید وضعیت سلامت باتری دقیقا در چه مرحله‌ای است (این مورد روی قیمت هم تاثیر می‌گذارد). مثلا در منوی آیفون از قسمت Battery health می‌توان درصد سلامت را دید و با توجه به آن در مورد قیمت تصمیم گرفت؛ همچنین باید بدانید که باتری گوشی بر اثر آب‌خوردگی، استفاده بیش از حد، ضربه یا… متورم می‌شود و این وضعیت گوشی را غیر قابل استفاده می‌کند. اگر با چشم می‌بینید که باتری متورم شده و قسمت پشتی گوشی حالتی بادکرده دارد، از خریدنش خودداری کنید. البته بعضی از افراد ترجیح می‌دهند هزینه تعویض باتری را از فروشنده دریافت کرده و گوشی را خریداری کنند.

چک کردن پورت‌ها

بسته به این که چه مدل گوشی‌ می‌خرید، دستگاه یک یا چند پورت ورودی دارد. این پورت‌ها را با وصل کردن شارژر، اتصال کابل شارژ‌ و اتصال به لپ‌تاپ یا اسپیکر تست کنید و مطمئن شوید که کار می‌کنند.

آنتن‌دهی

اگر گوشی ضربه‌خورده باشد، ممکن است آنتن، سیم‌کارت را در بعضی از مناطق از دست بدهد. اگر یک تلفن با مشکل آنتن‌دهی بخرید، باید هزینه و زمان زیادی را برای تعمیرش صرف کنید؛ پس در هنگام خرید دستگاه، همان جا چند تماس با آن بگیرید و آنتن را چک کنید.

سلامت شارژر

شارژر اورجینال این روزها قیمت بالایی دارد و باید مطمئن شوید که شارژر همراه گوشی اصل بوده و به درستی کار خودش را انجام می‌دهد. ترجیحا کمی پیش فروشنده بمانید و مطمئن شوید که گوشی حتی هنگام بالا رفتن دما، شارژ می‌شود.

اپل آی‌دی

در هنگام خرید آیفون دست دوم، باید کمی وقت گذاشته، اپل آی دی خود را به جای اکانت فرد قبلی روی آن نصب کنید. مطمئن شوید که اکانت و اطلاعات صاحب قبلی گوشی به هیچ عنوان روی دستگاه باقی نماند. این موضوع را با فروشنده نیز در میان بگذارید.

با خرید گوشی نو اقساطی، جدیدترین پرچمدارها را متناسب با بودجه خود تهیه کنید.

با ازکی‌وام، گوشی نو اقساطی را به جای دست دوم تهیه کنید

 در پلتفرم ازکی‌وام، می‌توانید انواع گوشی‌های آیفون، سامسونگ، شیائومی و… را به صورت قسطی و نو تهیه کرده و تا یک سال و نیم تسویه کنید. این گزینه برای افرادی مناسب است که قصد دارند پرچمدارهای بازار یا گوشی‌های مدل جدید را خریداری کنند و البته دوست ندارند که هزینه بالایی را به صورت یکجا بپردازند.

ازکی‌وام به شما کمک می‌کند که از تصمیم تا خرید، تنها در ۵ دقیقه گوشی مورد علاقه‌تان را بین ده‌ها فروشگاه با شرایط مختلف پیدا کنید. کافی است در سایت ثبت‌نام کرده و مدارک هویتی، شغلی و یک برگ چک صیادی را ارائه دهید. تنها ضمانت خرید قسطی در ازکی‌وام همین یک برگ چک است و نیازی به ضامن شخص نخواهید داشت. بعد از خرید نیز می‌توانید اقساط را به صورت ۱۲ یا ۱۸ ماه تنظیم کرده و مبلغ وام‌تان را تسویه کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر