coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

وزیر بهداشت هشدار داد؛ شیوع تب دانگی در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت از شیوع تب دانگی در کشور خبر داد. بر اساس اعلام وی اغلب افراد مبتلا، کسانی هستند که به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی سفر کرده‌اند.سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت از شیوع تب دانگی در کشور خبر داد. او در این باره می‌گوید: «یک درصد موارد ابتلاء به تب دنگی منجر به فوت می‌شود، تب بالای ۴۰ درجه و استخوان درد شدید، از علائم این بیماری است. ۳۰ درصد از افرادی که با علائم استخوان درد شدید و تب بالا به مراکز درمانی مراجعه کردند، دارای بیماری تب دنگی بودند.»


بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو


شیوع تب دانگی و آشنایی با علائم ابتلا

کریمی ادامه داد: «از ۲۰۰ نفری که با علائم شدید استخوان درد و تب بالای ۴۰ درجه به مراکز درمانی مراجعه کردند، ۶۳ نفر آزمایش آنها مثبت شده و هنوز جواب آزمایش برخی نیامده است. عمده این افراد مسافرینی بودند که از کشورهای حاشیه خلیج فارس آمدند؛ اگر افرادی مسافرتی به دبی یا امارات داشته‌اند، حتماً مراقبت کنند. حداکثر ۵ روز پس از اینکه پشه آلوده افراد را مورد گزش قرار دهد، علائمی، چون افت فشار خون، ضعف، بی‌حالی و در صورت حاد بودن منجر به خون ریزی و حتی بستری می‌شود.»

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد:«درمان این بیماری عمدتاً علامتی است یعنی با کاهش تب و دادن مایعات سعی می‌شود بیماری کنترل شود.»

بیشتر بخوانید: 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر