coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مدت زمان خدمت سربازی براساس موقعیت جغرافیایی تعیین شد [+ ویدئو]

رئیس سازمان وظیفه عمومی در خبری اعلام کرد که مدت زمان خدمت سربازی براساس موقعیت جغرافیایی از 14 تا 21 ماه متغیر است. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

سردار تقی مهری درخصوص مدت زمان خدمت سربازی توضیحاتی ارائه کرده است که براساس آن زمان انجام خدمت مقدس سربازی در محدوده‌های جغرافیایی متعدد، متغیر است. براساس ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی، خدمت سربازی 24 ماه است؛ اما مطابق با تصمیمات ستاد کل نیروهای مسلح، این مدت به 21 ماه کاهش یافته است. این یعنی بیشترین مدت زمان خدمت یک مشمول 21 ماه است.

ضمناً پیش‌تر سخنگوی شورای نگهبان نیز گفته بود که براساس توافقی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده، زمان خدمت سربازی به 14 ماه کاهش یافته است. البته بهتر است بدانید که در برخی موارد، خدمت سربازی 15 ماه، 18 ماه و 21 ماه است که جزئیات همه آنها را توضیح داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: تغییر شرایط معافیت کفالت مشمولین سربازی [+ جزئیات]

جزئیات مدت زمان خدمت سربازی

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی در یک نشست خبری ضمن اشاره به ماده 4 قانون خدمت وظیفه عمومی مربوط به مدت زمان خدمت مقدس سربازی گفت: «براساس این ماده زمان سربازی 24 ماه (2 سال) است اما با تمهیداتی که ستاد کل نیروهای مسلح اندیشید و دستورات ابلاغ شده به هم یگان‌های نظامی کشور، این مدت به 21 ماه کاهش یافت؛ بطوریکه این زمان مشمول سربازان در حین خدمت هم شد.»

وی افزود:

بازهم با تصمیمات ستاد کل، مقرر شد که مدت سربازی براساس شرایط جغرافیایی تعیین شود. این قانون از سال گذشته به اجرا درآمد و در مناطق مرزی برخی استان‌ها صعب‌المعیشه، مدت زمان سربازی 14 ماه، برخی مناطق مرزی 15 ماه، سربازان غیربومی 18 ماه و سربازان بومی که فاصله یگان خدمتی آنها از 200 کیلومتر کمتر است، 21 ماه است.»

سردار مهری در آخر گفت که این افراد می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط خاصی مانند جبهه، ایثارگری و غیره از کسر خدمت سربازی بهره ببرند.

زمان خدمت سربازی سربازان متأهل و دارای فرزند

رئیس سازمان وظیفه عمومی همچنین درخصوص زمان خدمت سربازی سربازان متأهل و دارای فرزند توضیحاتی داده است که در ویدئوی زیر مشاهد می‌کنید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص توضیحات گفته شده از شرایط و زمان خدمت سربازی توسط سردار تقی مهری چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر