coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 از بروزرسانی‌های بی وقفه اندروید پشتیبانی نمی‌کنند

سامسونگ در تاریخ 10 ژوئیه (20 تیر) از گوشی‌های جدید تاشوی خود، Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 رونمایی کرد. اما بر اساس ابزارهای توسعه‌دهنده اندروید، مشخص شد که این گوشی‌های جدید از قابلیت بروزرسانی‌های بی وقفه اندروید پشتیبانی نمی‌کنند.قابلیت بروزرسانی‌های بی وقفه یا یکپارچه اولین بار نزدیک به ده سال پیش توسط گوگل برای گوشی‌های اندروید و سری پیکسل معرفی شد. در سال 2024، سامسونگ سرانجام این ویژگی را به یکی از گوشی‌های خود اضافه کرد. جالب اینجاست که این گوشی Galaxy A55 بود و این دستگاه از سری A، تنها گوشی در بازار باقی ماند که از این قابلیت بهره‌مند شد.


بیشتر بخوانید:


بروزرسانی‌های بی وقفه اندروید چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوشی‌هایی که از قابلیت به‌روزرسانی یکپارچه پشتیبانی می‌کنند، دارای دو پارتیشن سیستم/بوت هستند. در حالی که به‌روزرسانی‌های جدید روی یک پارتیشن نصب می‌شوند، کاربر می‌تواند بدون وقفه از گوشی خود استفاده کند.

در به‌روزرسانی‌های معمولی، فرآیند نصب نیازمند راه‌اندازی مجدد گوشی است و کاربر باید تا تکمیل به‌روزرسانی صبر کند که حتی نمی‌تواند برای تماس‌های اضطراری از گوشی استفاده کند.

عدم پشتیبانی Fold 6 و Flip 6 از به‌روزرسانی‌های بدون وقفه

در تست‌های اولیه مشخص شده که متاسفانه، Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. روش‌های بررسی این موضوع نیز به‌طور کامل قابل اعتماد نیستند و تنها زمانی می‌توانیم مطمئن شویم که این گوشی‌های جدید اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را دریافت کنند.

عدم پشتیبانی Fold 6 و Flip 6 از به‌روزرسانی‌های بدون وقفه
عدم پشتیبانی Fold 6 و Flip 6 از بروزرسانی‌های بی وقفه اندروید

گوشی Galaxy A55 که از بروزرسانی‌های بی وقفه اندروید پشتیبانی می‌کند، دارای یک نوار پیشرفت دوگانه هنگام دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها است. در حالی که دستگاه‌هایی که این ویژگی را ندارند، تنها یک نوار پیشرفت دارند.

اگر Fold 6 و Flip 6 از این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی نکنند، بعداً نیز این امکان اضافه نخواهد شد زیرا این سیستم به دو پارتیشن سیستم نیاز دارد و افزودن این ویژگی به یک گوشی که از آن پشتیبانی نمی‌کند، نیازمند پارتیشن‌بندی مجدد بوده که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که بنظر سامسونگ قصد ریسک کردن برای این موضوع را ندارد

نصب به‌روزرسانی‌ها به روش قدیمی در مدت هفت سال

احتمالاً سامسونگ به دلیل حجم زیاد نرم‌افزارهای اجرا شده بر روی گوشی‌های پرچمدار خود، از افزودن این ویژگی به Fold 6 و Flip 6 خودداری کرده است. برای مثال، حجم کامل فریم‌ور Galaxy A55 حدود 8 گیگابایت است در حالی که فریم‌ور Galaxy Z Fold 5 و Galaxy S24 Ultra به ترتیب حدود 14 گیگابایت و 16 گیگابایت حجم دارند.

با این حال، با توجه به اینکه Fold 6 و Flip 6 به مدت هفت سال از به‌روزرسانی‌های امنیتی و سیستم‌عامل پشتیبانی خواهند کرد، کمی ناامیدکننده است که تمامی این به‌روزرسانی‌ها به روش قدیمی نصب خواهند شد.

عرضه Galaxy Z Fold 6 و Z Flip 6 در 24 ژوئیه

گوشی‌های جدید تاشوی سامسونگ با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1.1 عرضه می‌شوند و دارای ویژگی‌های جدید Galaxy AI هستند. این گوشی‌ها در تاریخ 24 ژوئیه (3 مرداد 1403) به بازار عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر