coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

خانه رمزارز ایران توسط پلیس امنیت اقتصادی پلمپ شد!

پلیس امنیت اقتصادی و پلیس فتا در یک اقدام مشترک خانه رمزارز ایران را پلمپ کردند. علت تخلف این مرکز چیست و چرا به صورت مشترک پلمپ شده است؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

خانه رمزارز ایران به دلیل رعایت نکردن الزامات قانونی از سمت پلیس امنیت اقتصادی و پلیس فتا ایران پلمپ شد. ظاهراً این مرکز اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال با سکه و طلا و ارز کرده بود که البته این موارد را به صورت غیرقانونی و به دلیل نبود بستر مناسب انجام می‌داده است. اقدامات این مرکز از لحاظ اقتصادی می‌تواند به کسب‌وکارهای دیگر و اقتصاد کشور لطمه وارد کند.

در این خصوص کمیته خودتنظیم‌گری انجمن بلاکچین ایران، توضیحاتی داده است که در بخشی از آن، این کمیته می‌گوید که چنین اقداماتی می‌تواند از کلاهبرداری‌های پانزی جلوگیری کند و به اعتماد عمومی کمک کند.

بیشتر بخوانید: ابطال نماد اعتماد موبایل موسوی ؛ کلاهبرداری 300 میلیاردی موبایل استقلال

خانه رمزارز ایران به دلیل رعایت نکردن الزامات قانونی پلمپ شد

طبق گزارش کمیته خودتنظیم‌گری انجمن بلاکچین ایران، یک مرکز تبدل رمزارز که اقدام به خرید و فروش رمزارز بوسیله طلا و سکه می‌کرد توسط دادسرای جرائم اقتصادی و پلس امنیت اقتصادی پلمپ شد. نام این مرکز، خانه رمزارز ایران است که در مجمتع تجارت جهانی فردوسی قرار دارد و برای خرید و فروش ارز دیجیتال یک بستر مناسب به حساب نمی‌آید. از جمله بسترهایی که نیاز است چنین مرکزی دارا باشد، وجود احراز هویت و حسابداری استاندارد و همچنین بستر خرید و فروش اختصاصی اشاره کرد.

کمیته خودتنظیم‌گری انحمن بلاکچین ایران اعلام کرده است که اینگونه کسب و کارها ریسک‌هایی را برای خود به وحود می‌آورند. این ریسک‌های از رعایت نکردن الزامات قانونی و مالی و اصول پایه‌ای سرچشمه می‌گیرند که مخاطرات جدی و منابعی برای ایجاد مشکلات گسترده برای سرمایه‌گذاران و حتی اقتصاد کشور شوند و تداعی‌کننده پرونده‌های کثیرالشاکی و پروژه‌های پانزی باشد که پیشتر باعث بروز مشکلات بسیاری برای سرمایه‌گذاران شده است.

خانه رمزارز ایران به دلیل رعابت نکردن الزامات قانونی پلمپ شد

این کمیته همچنین توضیح داد:

اقداماتی از این قبیل توسط سیستم نظارتی می‌تواند از ایجاد کلاهبرداری‌های پانزی جدید جلوگیری کرده و به بازگرداندن اعتماد عمومی کمک کند. با این اقدامات، علاوه بر حفاظت از سرمایه‌گذاران، می‌توان از بروز موارد مشابه در آینده جلوگیری کرد و بستری امن‌تر و شفاف‌تر برای فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها فراهم آورد. این رویکرد نظارتی و حفاظتی نه تنها به حفظ سلامت بازار مالی کمک می‌کند بلکه به ترویج فرهنگ رعایت قوانین و الزامات مالی در کسب و کارهای نوین نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص پلمپ خانه رمزارز ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر