;
coinex

سم بنکمن-فرید، سلطان رمزارز به 25 سال زندان محکوم شد

سم بنکمن-فرید، معروف به سلطان رمزارز مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال “اف‌تی‌ایکس”، به به اتهام کلاهبرداری به 25 سال زندان محکوم شده است. قاضی دادگاه ناحیه منهتن ایالات متحده، در حکم خود اظهار داشته که بنکمن-فرید به گونه‌ای سیاستمداران، مشتریان و سرمایه‌گذاران را در قاره‌های مختلف جهان فریب داده است.

بیشتر بخوانید: 

سلطان رمزارز به پرداخت 11 میلیارد دلار محکوم شد

بنکمن-فرید متهم است که پول سرمایه‌گذاران را به طور غیرقانونی برای هدف‌های شخصی خود استفاده کرده و با ارائه اسناد ساختگی، آنها را فریب داده است. علاوه بر این، او به مقامات خارجی رشوه داده و میلیون‌ها دلار را به سیستم سیاسی آمریکا تزریق کرده است.

علاوه بر حکم زندان، بنکمن-فرید موظف به پرداخت جریمه‌ای به ارزش 11 میلیارد دلار نیز شد. با اشاره به شهادت دروغین در دادگاه، قاضی اظهار کرده که بازگرداندن پول به مال‌باختگان نباید موجب کاهش سختی حکم برای او شود.

در دادگاه، بنکمن-فرید قبول کرد که قصد اصلیش انقلاب در بازار ارزهای دیجیتال بوده، اما دادستانان ادعا کرده‌اند که وی بیش از 10 میلیارد دلار را برای تلاش در این زمینه صرف کرده و به طور غیرقانونی از پول سرمایه‌گذاران برای پوشش هزینه‌های خود استفاده کرده است.

در حالی که وکلای بنکمن-فرید درخواست تخفیف مجازات را داده‌اند ادعا می‌کنند که وی دیگر جرمی را مرتکب نخواهد شد؛ با این وجود دادگاه تصمیم به حکم سنگین 25 سال زندان و پرداخت جریمه به ارزش 11 میلیارد دلار گرفته است.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر