coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

OpenAI موتور جستجوی SearchGPT با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را معرفی کرد

شرکت OpenAI موتور جستجوی SearchGPT که رقیب مستقیم گوگل محسوب می‌شود معرفی کرد. این موتور جستجو با استفاده از هوش مصنوعی و دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات موجود در اینترنت، تجربه‌ی جستجو را متحول می‌کند.موتور جستجوی SearchGPT با یک جعبه متنی بزرگ شروع می‌شود که از کاربر می‌پرسد: «به دنبال چه چیزی هستید؟» اما به جای نمایش لیستی ساده از لینک‌ها، تلاش می‌کند نتایج را سازمان‌دهی و معنا کند.

به عنوان مثال، در یکی از نمایش‌های OpenAI، این موتور جستجو نتایج خود را درباره جشنواره‌های موسیقی خلاصه کرده و سپس توضیحاتی کوتاه از رویدادها به همراه لینک‌های مرتبط ارائه می‌دهد.

خرید بلیط هواپیما

بیشتر بخوانید:


نحوه عملکرد موتور جستجوی SearchGPT

در مثال دیگری، زمان مناسب برای کاشت گوجه‌فرنگی را توضیح می‌دهد و سپس به انواع مختلف این گیاه می‌پردازد. پس از نمایش نتایج، کاربران می‌توانند سوالات بیشتری بپرسند یا با کلیک بر روی نوار کناری، به لینک‌های مرتبط دیگر دسترسی پیدا کنند. همچنین یک ویژگی به نام «پاسخ‌های تصویری» وجود دارد، اما OpenAI تا زمان انتشار این خبر توضیحات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

نحوه عملکرد موتور جستجوی SearchGPT 

نمونه اولیه موتور جستجوی SearchGPT فعلا برای 10000 کاربر در دسترس است

SearchGPT در حال حاضر یک «نمونه اولیه» است و تنها به 10,000 کاربر تست دسترسی خواهد داشت. به گفته‌ی کایلا وود، سخنگوی OpenAI، این شرکت با شرکای ثالث همکاری می‌کند و از فیدهای مستقیم محتوا برای ساخت نتایج جستجو استفاده می‌کند. هدف نهایی، ادغام این ویژگی‌های جستجو به طور مستقیم در ChatGPT است.

معرفی این موتور جستجوی جدید و بسیار پیشرفته را می‌توان آغاز یک جنگ یا تهدیدی جدی علیه گوگل تلقی کرد. همچنین OpenAI را در رقابت مستقیم با استارتاپ Perplexity قرار می‌دهد که خود را به عنوان یک موتور «پاسخ» هوش مصنوعی معرفی می‌کند. Perplexity اخیراً به دلیل ویژگی خلاصه‌سازی هوش مصنوعی خود که ناشران ادعا کردند کارهای آن‌ها را مستقیماً کپی می‌کند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

SearchGPT’s “visual answers” feature showcases an AI-generated video from OpenAI’s Sora, via YouTube. Image: OpenAI
ویژگی «جواب‌های بصری» SearchGPT یک ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی از OpenAI’s Sora را از طریق YouTube به نمایش می‌گذارد. تصویر: ورج

به نظر می‌رسد OpenAI به این بازخوردها توجه کرده و می‌گوید رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. در یک پست وبلاگ، شرکت تأکید کرد که SearchGPT در همکاری با شرکای خبری مختلف از جمله سازمان‌هایی مانند صاحبان Wall Street Journal، Associated Press و Vox Media (شرکت مادر The Verge) توسعه یافته است. وود می‌گوید: «شرکای خبری بازخورد ارزشمندی ارائه دادند و ما همچنان به دنبال دریافت نظرات آن‌ها هستیم.»

ناشران می‌توانند نحوه‌ی نمایش خود در ویژگی‌های جستجوی OpenAI را مدیریت کنند. آن‌ها می‌توانند از استفاده از محتوای خود برای آموزش مدل‌های OpenAI انصراف دهند و همچنان در جستجو ظاهر شوند.

OpenAI در پست وبلاگ خود نوشت: «SearchGPT طراحی شده تا کاربران را با ناشران با ذکر منابع و لینک‌های مرتبط در نتایج جستجو به شکلی برجسته متصل کند.» پاسخ‌ها دارای اعتبار و لینک‌های مشخص هستند تا کاربران بدانند اطلاعات از کجا آمده و بتوانند سریعاً با نتایج بیشتر در نوار کناری که لینک‌های منبع را دارد، ارتباط برقرار کنند.

موتور جستجوی SearchGPT رایگان خواهد بود؟

پیشرفت‌های سریع OpenAI میلیون‌ها کاربر برای ChatGPT به ارمغان آورده، اما هزینه‌های شرکت نیز رو به افزایش است. هفته گذشته The Information گزارش داد که هزینه‌های آموزش و استنتاج هوش مصنوعی OpenAI می‌تواند امسال به 7 میلیارد دلار برسد و کاربران رایگان ChatGPT تنها به افزایش هزینه‌های محاسباتی دامن می‌زنند. SearchGPT در ابتدا رایگان خواهد بود و با توجه به اینکه به نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ تبلیغاتی ندارد، روشن است که شرکت باید به زودی راهی برای کسب درآمد پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر