coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

خبری جدید از رفع فیلترینگ در دولت پزشکیان

مسئله رفع فیلترینگ به یک بحران در کشور تبدیل شده و ضربه سختی بر اقتصاد دیجیتال وار کرده است. به تازگی خبرهایی رسیده که ممکن است فیلترینگ در دولت چهاردهم برچیده شود.

مدتی است که مسئولین کشوری بر شکست فیلترینگ صحه گذاشته و طرح‌هایی درخصوص رفع فیلترینگ در مجلس شکل گرفته است. فیلترینگ اگرچه از سالهای پیش در کشور وجود داشته، اما از سال 1401 همزمان با وقایع آن سال به شدت افزایش یافت و اکثریت سایت‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و واتساپ در کشور فیلتر شدند. از طرفی فیلترینگ بر سایت‌ها و پلتفرم‌های ایرانی نیز ضربه‌ای مُهلک وارد آورد که تبعات آن هنوز هم به وضوح حس می‌شود.

با فیلترینگ، اقتصاد دیجیتال کشور نیز به شدت ضربه خورد و راه را برای افراد سودجو و منفعت‌طلب هموار کرد تا با فروش فیلترشکن و ابزارهای رفع فیلتر کاسبی پرسودی ایجاد کنند؛ تا جایی که گردش مالی فروش فیلترشکن در کشور به اعداد نجومی چندهزار میلیارد تومان رسید. اما با تمام این تفاسیر، مسئولین کشور بارها از شکست فیلترینگ در مجلس گفته و طرخ‌های رفع فیلترینگ را پیشنهاد کرده‌اند. به نظر می‌رسد که در دولت مسعود پزشکیان فیلترینگ برچیده شده و اقتصاد دیجیتال جانی دوباره بگیرد.

بیشتر بخوانید: درگیری نمایندگان مجلس بر سر طرح دو فوریتی رفع فیلترینگ [+ فیلم]

آیا رفع فیلترینگ در دولت چهاردهم رقم می‌خورد؟

به نقل از دنیای اقتصاد؛ کارشناسان می‌گویند که دولت چهاردهم توانایی و اختیار رفع فیلترینگ را دارد و باید از قدرت برای قانع کردن سایر ارکان نظام استفاده کند.

یکی از گزینه‌های متصدی سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت جدید، اکرم فداکار است که عقیده دارد فیلترینگ پروژه‌ای شکست خورده است و و باید در سیاست‌های آن بازنگری شود.

آیا رفع فیلترینگ در دولت چهاردهم رقم می‌خورد؟

از سمت دیگر براساس مصوبه جدید هیئت وزیران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده تا انتهای سال اینترنت پرسرعت و بدون فیلتر ارائه دهد. البته این اینترنت فقط برای شرکت‌های فعال در منطقه بین‌المللی نوآوری واقع در پارک فناوری پردیس.

در این شرایط عملاً اینترنت طبقاتی گسترش می‌یابد و حقوق سایر شهروندان ایرانی پایمال می‌شود؛ موضوعی که باید دولت چهاردهم هر چه زودتر به آن رسیدگی کرده و با هدف رفع فیلترینگ و حذف بستر ایجاد اینترنت طبقاتی ورود کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص امکان رفع فیلترینگ چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر