coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اسنپدراگون 8 نسل 4 برای اولین بار در Geekbench ظاهر شد؛ بهبود عملکرد در تست چند هسته‌ای 

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 برای اولین بار در پلتفرم Geekbench ظاهر شده است. هرچند که این لیستینگ احتمالا از نسخه نهایی تولیدی تراشه نیست و با عنوان “مدل سازنده” نام‌گذاری شده، اما امتیازات به‌دست‌آمده نشان می‌دهند که این پردازنده در هر دو آزمایش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای عملکرد قدرتمندی خواهد داشت.

در بنچمارک، پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 امتیاز 2884 را در آزمایش تک‌هسته‌ای کسب کرده که نزدیک به امتیاز 2915 پردازنده A17 Pro اپل است. اما آنچه بیشتر توجه را به خود جلب می کند، عملکرد چندهسته‌ای آن است.

این تراشه امتیاز 8840 را در آزمایش چندهسته‌ای به دست آورده که به‌طور قابل توجه‌ای بالاتر از میانگین امتیاز 7300 پردازنده A17 Pro است. (میانگین نمرات تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای A17 Pro از سایت NoteBookCheck گرفته شده‌اند.)


بیشتر بخوانید:


عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در گیک‌بنچ

همان‌طور که می‌دانیم، کوالکام در Snapdragon 8 Gen 4 از معماری جدیدی استفاده کرده است. به جای استفاده از هسته‌های معمولی Arm، این تراشه از طراحی CPU سفارشی Oryon بهره می‌برد که مشابه طراحی استفاده‌شده در سری Snapdragon X برای کامپیوترها است.

این تغییر در طراحی هسته انتظار می‌رود که افزایش قابل توجه‌ای در عملکرد ارائه دهد و نتایج اولیه بنچمارک Geekbench نیز نشان‌دهنده این بهبود هستند.

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4

همچنین بنچمارک جزئیات دیگری از معماری هسته تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را فاش می‌کند. این تراشه ساختاری هشت هسته‌ای با شش هسته پایه و دو هسته با عملکرد بالا است. هسته‌های پایه با سرعت 2.78 گیگاهرتز و هسته‌های عملکرد بالا با سرعت قابل توجه 4.09 گیگاهرتز کار می‌کنند.

در حالی که Snapdragon 8 Gen 4 قرار است بهترین تراشه اندروید در سال 2025 باشد، اما این پیشرفت‌ها هزینه‌هایی را به دنبال خواهد داشت. به گفته تحلیلگر Ming-Chi Kuo، Snapdragon 8 Gen 4 حدود 25-30 درصد گران‌تر از پرچمدار فعلی، یعنی Snapdragon 8 Gen 3، خواهد بود. این افزایش هزینه تراشه به نوبه خود منجر به افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال 2025 خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر