coinex
otetmarket
propification.com

دایمنسیتی 9400 با 30% بهبود عملکرد رقیب سختی برای اسنپدراگون خواهد بود

مدیاتک قصد دارد پردازنده دایمنسیتی 9400 در ماه اکتبر عرضه کند. در حالی که رقیب آن کوالکوم رونمایی از اسنپدراپون 8 نسل 4 را برای 21 اکتبر برنامه ریزی کرده است.

Digital Chat Station گزارش کرده که پردازنده Dimensity 9400 نسبت به نسل قبلی خود، 30 درصد بهبود در عملکرد تک‌هسته‌ای داشته است.

این افزایش بر اساس نتایج بنچمارک‌ها، نشان می‌دهد که Dimensity 9400 احتمالاً امتیازی در حدود 2869 در Geekbench 6.2 کسب کند که این عدد بسیار نزدیک به عملکرد تک‌هسته‌ای Snapdragon 8 Gen 4 با امتیاز 2884 است؛ این بهبود عملکرد را می‌توان نتیجه همکاری مدیاتک با Arm در توسعه هسته پردازشی Cortex-X925 با کد نام Blackhawk قلمداد کرد.


بیشتر بخوانید:


پردازنده دایمنسیتی 9400 یک رقیب قدرتمند در زمینه بازی‌های موبایلی

علاوه بر این، این اطلاعات نشان می‌دهند که پردازنده دایمنسیتی 9400 این عملکرد را در حالی به دست می‌آورد که تنها 30 درصد از توان مصرفی Snapdragon 8 Gen 3 را برای وظایف مشابه مصرف می‌کند، که بهبود قابل توجه‌ای در کارایی را نشان می‌دهد.

پردازنده دایمنسیتی 9300 دارای طراحی همه‌هسته‌ای بود. انتظار می‌رود که این استراتژی در Dimensity 9400 نیز ادامه یابد. اگر چه این شیوه باعث افزایش قدرت خام پردازش می‌شود، اما ممکن است منجر به محدودیت‌های حرارتی گردد.

با این حال، بهبود‌های گزارش‌شده در بهره‌وری انرژی Dimensity 9400، همراه با استفاده از ماژول‌های حافظه سریع‌تر LPDDR5x با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه از سامسونگ، می‌تواند این مشکلات حرارتی را برطرف کند و این چیپ را به عنوان یک رقیب قدرتمند در بازار پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند معرفی نماید.

دایمنسیتی 9400 با 30% بهبود عملکرد رقیب سختی برای اسنپدراپون خواهد بود

یکی از تراشه‌های چشمگیر در این نسل ممکن است Exynos 2500 سامسونگ باشد. این تراشه قرار است بازگشتی بزرگ برای بخش تراشه‌های موبایل سامسونگ را نشان دهد و از فناوری پیشرفته GAAFET (ترانزیستورهای اثر میدانی همه‌گِیت) به جای طراحی سنتی FinFET استفاده می‌کند.

شایعات همچنین به یک GPU یکپارچه مبتنی بر RDNA 3 اشاره دارند که نشان می‌دهد Exynos 2500 ممکن است به یک رقیب قدرتمند در زمینه بازی‌های موبایلی تبدیل شود.

در حالی که تمرکز MediaTek بر بهبود عملکرد تک‌هسته‌ای و بهره‌وری انرژی چشم‌انداز رقابتی خوبی را نشان می‌دهد، تصویر واقعی عملکرد تنها با نتایج بنچمارک‌ها و تست‌های واقعی روشن خواهد شد.

رقابت جذاب پردازنده‌ها در سال 2024

با ورود پردازنده‌های جدید به بازار، رقابت در بین تولیدکنندگان چیپ‌های موبایل بیش از پیش داغ شده است. با بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی در Dimensity 9400 و نوآوری‌های Exynos 2500، سال 2024 احتمالاً شاهد تغییرات و تحولات جذابی در دنیای پردازشگرهای موبایل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر