coinex
otetmarket
propification.com

روسیه و ونزوئلا پیامرسان سیگنال را مسدود کردند

پیامرسان سیگنال که بین کاربران به دلیل قابلیت رمزگذاری پیشرفته و جلوگیری از سانسور دولتی محبوبیت دارد، اکنون در ونزوئلا و روسیه مسدود شده است. به نظر می‌رسد این اقدام در راستای سرکوب اعتراضات و مخالفت‌های داخلی در این دو کشور صورت گرفته باشد.

بر اساس گزارش شبکه خبری MSNBC، مسدود شدن سیگنال در ونزوئلا پس از نتایج مناقشه‌برانگیز انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته صورت گرفته است. انتخابات که به اعتراضات و دستگیری‌ها منجر شد، همچنان که نیکولاس مادورو تلاش دارد تا قدرت خود را حفظ کند.

ایالات متحده آمریکا، ادموندو گونزالس، کاندیدای مخالف را به عنوان برنده انتخابات به رسمیت شناخته است. سرویس نظارتی اینترنت NetBlocks، اعلام کرد که سیگنال اکنون در چندین ارائه‌دهنده اینترنت در ونزوئلا “غیرقابل دسترس” شده است. همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش می‌دهد که مادورو دستور مسدود شدن شبکه اجتماعی ایکس را نیز صادر کرده است.


بیشتر بخوانید:


روسیه می‌گوید پیامرسان سیگنال در این کشور قوانین را نقض کرده است

طبق گزارش خبرگزاری اینترفاکس،  رگولاتور ارتباطات روسیه، روسکومنادزور، اعلام کرده که سیگنال قوانین روسیه را نقض کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، کاربران روسی قادر نیستند بدون استفاده از VPN، حساب جدیدی در سیگنال ایجاد کنند. از ظهر جمعه، NetBlocks گزارش داده که “زیرساخت‌های پیام‌رسان سیگنال” در اکثر ارائه‌دهندگان اینترنت روسیه محدود شده است.

سیگنال در بیانیه‌ای اعلام کرده که از گزارش‌هایی مبنی بر مسدود شدن دسترسی به این اپلیکیشن در برخی کشورها آگاه است. این شرکت توصیه می‌کند که در صورت مواجهه با مسدود شدن، کاربران گزینه دور زدن سانسور را روشن کنند. طبق گزارش NetBlocks، این ویژگی به کاربران روسی اجازه می‌دهد تا همچنان بتوانند از سیگنال استفاده کنند. سیگنال هنوز به درخواست نظرات اضافی پاسخی نداده است.

اعلامیه سیگنال در ایکس

افت پلتفرم یوتیوب

همچنین کاربران روسی گزارش داده‌اند که به طور گسترده‌ای به یوتیوب دسترسی ندارند. سخنگوی یوتیوب، کیارن وارد، به نشریه Verge گفت که “ما از گزارشی مبنی بر عدم توانایی برخی افراد در دسترسی به یوتیوب در روسیه باخبر هستیم.” او اضافه کرد که این مشکل ناشی از مسائل فنی از سوی یوتیوب یا اقدامات شرکت یوتیوب نیست.

این مسدودسازی‌ها نشان‌دهنده تلاش‌های دولتی برای محدود کردن دسترسی به اطلاعات و ابزارهای ارتباطی مستقل است و خطرات ناشی از استفاده از اینترنت را برای کاربران این کشورها افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر