coinex
otetmarket
propification.com

شیائومی 15 اولترا دارای دوربین تله فوتو پریسکوپ 200 مگاپیکسلی سامسونگ HP9 خواهد بود

امروز افشاگری به نام Digital Chat Station مدعی شده است که شیائومی 15 اولترا دارای یک دوربین تله فوتو پریسکوپ 200 مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ HP9 خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید شیائومی در حال کار بر روی گوشی‌های سری شیائومی 15 است. این سری از گوشی‌های شیائومی شامل سه مدل‌ پایه، پرو و اولترا می‌شود که دو مدل اول قرار است در اواخر سال جاری عرضه شده و مدل Ultra نیز انتظار می‌رود که در اوایل سال آینده به بازار عرضه شود. بر اساس گفته‌های افشاگری به نام Digital Chat Station، مدل اولترا از سیستم دوربین پیشرفته‌ای برخوردار خواهد بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سیستم دوربین شیائومی 15 اولترا

طبق ادعای DCS، شیائومی در حال آزمایش دو پیکربندی برای شیائومی 15 Ultra است. یکی از این دو دارای سیستم دوربین چهارگانه است که شامل یک لنز تله فوتو پریسکوپ 200 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL HP9 سامسونگ می‌شود. این سنسور در ماه ژوئن به بازار عرضه شد و گوشی Vivo X100 Ultra نیز از آن استفاده می‌کند.

این اطلاعات با گفته‌های Ice Universe در هفته گذشته نیز مطابقت دارد. او می‌گفت که مدل اولترا سری 15 شیائومی دارای یک سنسور 200 مگاپیکسلی و تنظیمات دوربین چهارگانه خواهد بود.

شیائومی 15 اولترا

سنسور HP9 سامسونگ به دلایل زیادی از سایر سنسورهای موجود در بازار متمایز است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به فرمت اپتیکال 1/1.4 اینچی و 200 میلیون پیکسل با اندازه 0.56 میکرومتر اشاره کرد. این تراکم پیکسلی بالا امکان ثبت تصاویر با جزئیات فراوان را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این سنسور از فناوری تترا پیکسل برخوردار بوده و قادر است پیکسل‌ها را در پیکربندی 4 در 4 ادغام کرده و به یک سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ 2.24 میکرومتری تبدیل شود. این توانایی باعث می‌شود که نور بیشتری جذب شده و تصاویر واضح‌تر و روشن‌تر شوند. همچنین جلوه بوکه و عکاسی در نور کم بهتر می‌شود.

از سوی دیگر، سنسور HP9 دارای یک الگوریتم remosaic است که حالت‌های زوم درون سنسوری 2 برابر یا 4 برابر را ارائه می‌دهد. این سنسور هنگامی که با ماژول تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر ترکیب می‌شود، می‌تواند با حفظ کیفیت تصویر، زوم 12 برابری را هم در اختیار کاربران قرار دهد.

سنسور HP9 سامسونگ از لنزهای میکرو با ضریب شکست بالا استفاده می‌کند که نور را با دقت بیشتری روی فیلترهای رنگی RGB متمرکز می‌کنند. این امر حساسیت نور را تا 12 درصد بهبود می‌بخشد و دقت فوکوس خودکار را 10 درصد در مقایسه با نسل قبلی افزایش می‌دهد. تمام این موارد منجر به عملکرد بهتر در نور کم و ثبت عکس‌های واضح‌تر می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید، نسل قبلی این گوشی یعنی Xiaomi 14 Ultra دارای تنظیمات دوربین چهارگانه با مشخصات چشمگیر است. این گوشی به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور 1 اینچی سونی LYT-900، دیافراگم متغیر و لرزش‌گیر Hyper OIS مجهز شده است. این دوربین با یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو همراهی می‌شود که همگی از سنسورهای IMX858 استفاده می‌کنند و از قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 8K برخوردار هستند.

سایر مشخصات شیائومی 15 اولترا

افشای اطلاعات اخیر درباره Xiaomi 15 Ultra نشان می‌دهد که این گوشی دارای یک صفحه نمایش OLED دو لایه با وضوح 2K و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک روی صفحه‌ای خواهد بود. انتظار می‌رود که این دستگاه با رابط کاربری HyperOS 2.0  مبتنی بر سیستم عامل اندروید 15، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام، 24 گیگابایت رم و باتری 6200 میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه شود. گفته می‌شود که نسخه پرو سری 15 شیائومی به بازارهای جهانی راه نخواهد یافت، اما دو گوشی شیائومی 15 و شیائومی 15 اولترا احتمالا در سراسر جهان عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره سیستم دوربین شیائومی 15 اولترا و سایر مشخصات آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر