coinex
otetmarket
propification.com

کدام افراد از طرح ملی مسکن حذف می‌شوند؟ [+ جزئیات]

طرح ملی مسکن برای خیلی‌ها یک نقطه عطف و برای بسیاری دیگر یک چاه بی انتها است. افرادی که از این طرح سود می‌برند که خوشا به حالشان، اما چه افرادی از مشمولین این طرح حذف خواهند شد؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

مدتی است که خبرهایی از خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن به گوش می‌رسد و حتی در برخی پلتفرم‌های آگهی نیز تبلیغ آنها را مشاهده کرده‌ایم. در جدیدترین اخبار مربوط به حوزه مسکن، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به پیگرد قانونی درخصوص خرید و فروش امتیاز این مسکن‌ها گفت که افراد متخلف از به طور کلی از طرح حذف خواهند شد. جزئیات صحبت‌های وی را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: اجاره مسکن 50 درصد افزایش یافت؛ 25 درصد نرخ مصوب به در بسته خورد

حذف‌شدگان طرح ملی مسکن کدام افراد هستند؟

سید احمد موسوی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: «طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم در حوزه تامین مساکن حمایتی است و با هدف بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن، ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن اجرا می‌شود.»

به نقل از اقتصادآنلاین، موسوی با اشاره به برخی خرید و فروش‌های امتیاز نهضت ملی مسکن به صورت وکالتی افزود:

«براساس ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع بوده و همچنین در این قانون قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا اعیان یا امتیاز ثبت‌نام وجود ندارد.»

حذف‌شدگان طرح ملی مسکن کدام افراد هستند؟

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: «واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است که براساس مقررات، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد.»

وی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تبعات احتمالی ناشی از انتقال یا خرید و فروش امتیاز طرح‌های مذکور و صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با تخلفات این حوزه بر همکاری، هماهنگی و اقدام فوری دستگاه‌های مسئول در اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص حذف افراد سودجود از طرج مسکن ملی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر