coinex
otetmarket
propification.com

ماکرون: بازداشت پاول دوروف تصمیمی سیاسی نیست؛ تمدید بازداشت مدیرعامل تلگرام

پاول دوروف، مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران پیام‌رسان تلگرام، آخر هفته (شنبه 3 شهریور) در فرانسه بازداشت شد. حالا قاضی پرونده بازداشت پاول دوروف را برای چهار روز تمدید  کرده تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که آیا باید علیه او اتهامات کیفری مطرح شود یا خیر.

طبق گزارش روزنامه “لوموند”، بازداشت دوروف 39 ساله توسط قاضی تحقیقاتی که این پرونده را بررسی می‌کند، تمدید شده است. احتمال دارد اولین دوره بازداشت پاول دوروف برای بازجویی تا 96 ساعت ادامه خواهد داشت. پس از پایان این مرحله، قاضی می‌تواند تصمیم بگیرد که او را آزاد کند یا اتهامات را مطرح کرده و او را در بازداشت نگه دارد.

اتهاماتی که به تلگرام نسبت داده شده شامل “عدم همکاری با نیروهای انتظامی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، محتوای جنسی کودکان و کلاهبرداری” است. با این حال، تلگرام اعلام کرده که این شرکت “به قوانین اتحادیه اروپا، از جمله قانون خدمات دیجیتال، پایبند است” و “نظارت بر محتوای این پلتفرم در حد استانداردهای صنعت بوده و به طور مداوم در حال بهبود است.”


بیشتر بخوانید: 


بیانیه تلگرام پس از بازداشت پاول دوروف

در بیانیه‌ای که تلگرام منتشر کرد، آمده است: “پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، چیزی برای پنهان کردن ندارد و به طور مداوم در اروپا سفر می‌کند. ادعای اینکه یک پلتفرم یا مالک آن مسئول سوءاستفاده از این پلتفرم است، بی‌معنی است. تقریبا یک میلیارد کاربر در سراسر جهان از تلگرام برای ارتباطات و به‌دست آوردن اطلاعات حیاتی استفاده می‌کنند. ما انتظار داریم که این موضوع به زودی حل و فصل شود.”

بیانیه تلگرام پس از بازداشت پاول دوروف
بیانیه تلگرام در خصوص بازداشت پاول دوروف

دستور بازداشت دوروف توسط “دفتر پیشگیری از خشونت علیه کودکان” فرانسه صادر شده است. به گزارش “لوموند”، این دستور مربوط به یک تحقیقات مقدماتی در مورد اتهامات احتمالی شامل کلاهبرداری، قاچاق مواد مخدر، آزار و اذیت سایبری، جرایم سازمان‌یافته و ترویج تروریسم است.

همچنین، به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی پلیس اعلام کرده که دوروف تحت تحقیقاتی توسط دفاتر ملی مبارزه با جرایم سایبری و کلاهبرداری قرار دارد. این تحقیقات به دلیل عدم همکاری دوروف در زمینه جرایم سایبری و مالی در تلگرام است.

دادستان پاریس، لور بکوا، نیز در بیانیه‌ای که توسط مقامات فرانسوی منتشر شده، اعلام کرده که این بازداشت بخشی از یک تحقیق است که در تاریخ ۸ ژوئیه آغاز شده و شامل اتهامات متعددی از جمله همدستی در توزیع پورنوگرافی کودکان، فروش مواد مخدر، پولشویی و امتناع از همکاری با مقامات انتظامی است.

اتهامات مطرح‌شده همچنین شامل “ایجاد پلتفرمی آنلاین برای تسهیل تراکنش‌های غیرقانونی به صورت گروهی” و “امتناع از ارائه اطلاعات یا مدارک لازم برای اجرای دستورات قانونی رهگیری” است. سه مورد از اتهامات مربوط به رمزنگاری است که شامل ارائه خدمات رمزنگاری بدون مجوز، ارائه ابزار رمزنگاری بدون اعلام قبلی و واردات ابزار رمزنگاری بدون مجوز است.

ماکرون: بازداشت پاول دوروف تصمیمی سیاسی نیست

پاول دوروف که در روسیه متولد شده، شهروندی امارات متحده عربی و فرانسه را نیز دارد و تلگرام در امارات (دب) مستقر است. سفارت روسیه در فرانسه اعلام کرده که بلافاصله از مقامات فرانسوی خواستار توضیح در مورد دلایل این بازداشت شده و درخواست کرده که حقوق دوروف محافظت شده و دسترسی کنسولی به او فراهم شود. اما تاکنون، طرف فرانسوی از همکاری در این زمینه خودداری کرده است.

ماکرون: بازداشت پاول دوروف تصمیمی سیاسی نیست
ماکرون: بازداشت پاول دوروف تصمیمی سیاسی نیست

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در واکنش به این موضوع اظهار داشت که سیستم قضایی فرانسه به صورت مستقل عمل می‌کند و بازداشت پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، در چارچوب یک تحقیق قضایی در حال انجام بوده و هیچ ارتباطی با تصمیمات سیاسی ندارد. وی همچنین تاکید کرد که فرانسه به آزادی بیان و ارتباطات متعهد است.

تلگرام: از پیام‌رسانی خصوصی تا ویژگی‌های شبکه اجتماعی

تلگرام ترکیبی از پیام‌رسانی خصوصی و ویژگی‌های شبکه اجتماعی را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند گروه‌هایی تا 200000 نفر ایجاد کنند و با استفاده از قابلیت “کانال‌ها”، پیام‌های عمومی را به تعداد نامحدودی از مخاطبان ارسال کنند. پیام‌های تلگرام به صورت پیش‌فرض از رمزگذاری سرتاسری برخوردار نیستند، اما این قابلیت را می‌توان برای مکالمات یک به یک فعال کرد.

طبق گفته متیو گرین، استاد دانشگاه جانز هاپکینز و رمزنگار، “اگر بخواهید از رمزگذاری سرتاسری در تلگرام استفاده کنید، باید برای هر مکالمه خصوصی به صورت دستی گزینه‌ای به نام ‘چت‌های مخفی’ را فعال کنید. این ویژگی برای اکثر مکالمات فعال نیست و تنها برای مکالمات یک به یک قابل استفاده است و هرگز برای گروه‌های بیش از دو نفر فعال نمی‌شود.”

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر