coinex
راهنمای خرید تکراتو

تلگرام بیزنس چیست ؟ معرفی ویژگی جدید تلگرام

در این مقاله، سفری به دنیایِ شگفت‌انگیزِ تلگرام بیزینس خواهیم داشت و با مزایایِ رقابتی و منحصربه‌فرد این پلتفرم جذاب بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه شوید تا به شما بگوییم تلگرام بیزنس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

شاید اگر شما هم در دنیای کسب و کار باشید، نام تلگرام بیزنس بارها به گوشتان خورده باشد، اما ندانید این پلتفرم چه تفاوتی با تلگرام معمولی دارد.

در دنیای پرشتاب امروزی، ارتباطات کلید موفقیت هر کسب و کاری است. در این میان، پلتفرم‌های پیام‌رسان به ابزاری ضروری برای تعامل با مشتریان، همکاران و شرکای تجاری تبدیل شده‌اند. تلگرام بیزنس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها، با ارائه امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد، فرصتی بی‌نظیر برای ارتقای سطح ارتباطات تجاری به شما ارائه می‌دهد.

شاید نام تلگرام بیزنس بارها به گوش شما خورده باشد و برایتان این سوال پیش آمده که تلگرام بیزنس چیست؟ تلگرام بیزینس در واقع نسخه حرفه‌ای این پیام‌رسان است که با ارائه ابزارها و امکانات کاربری، به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان را به سطحی فراتر ارتقا دهید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تلگرام بیزنس چیست ؟

برای جواب به سوال که تلگرام بیزنس چست باید گفت، در حال حاضر در کسب و کارهای بزرگ و کوچک، ارتباطات صوتی و تصویری با کیفیت، اشتراک‌گذاری نامحدود فایل، کانال‌های هدفمند و امن، گروه‌های نامحدود و ابزارهای حرفه‌ای مدیریت، جزو ضروریات حیاتی به حساب می‌آیند. تلگرام بیزینس به‌عنوان قدرتمندترین پلتفرم پیام‌رسان حال حاضر، با ارائه این امکانات، خیال صاحبان کسب و کار را راحت کرده است.

پیش از این برنامه‌نویسان با ساخت ربات‌های قدرتمند و مینی‌اپلیکیشن‌هایی کاربردی توانسته بودند به گسترش ارتباطات کاری کمک زیادی کنند. از این پس کاربران می‌توانند بدون هیچگونه مهارت کدنویسی، و تنها با استفاده از نسخه بیزینس تلگرام، ارتباطات کاری خود را گسترش دهند.

ویژگی های تلگرام بیزنس

به کمک تلگرام بیزینس شما می‌توانید به دنیایی از امکانات شگفت‌انگیز قدم بگذارید. از اصلی‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی های اکانت تلگرام بیزنس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

1. ایجاد اطلاعات مکان و ساعت کاری

یکی از ویژگی های حساب تجاری تلگرام قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان و ساعت کاری است. به‌کمک این ویژگی شما می‌توانید اطلاعات مهمی مثل ساعات کاری و موقعیت مکانی محل کار خود را در تلگرام به اشتراک بگذارید تا افراد بتوانند به راحتی از روی نقشه، محل کار شما را پیدا کرده و در ساعات کاری با شما ارتباط برقرار کنند.

ویژگی های تلگرام بیزنس
تلگرام بیزنس چیست

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم تلگرام هک شده ؟

آموزش دانلود از یوتیوب

2. سفارشی‌سازی صفحه‌ شروع چت

در نسخه بیزنس تلگرام شما می‌توانید صفحه شروع گفتگو را به کمک متن یا استیکر دلخواهتان سفارشی‌سازی کنید. با این قابلیت شما می‌توانید پیش از شروع مکالمه، اطلاعات مفیدی از کسب و کار و محصولات خود در اختیار مشتریان قرار دهید.

ویژگی های اکانت تلگرام بیزنس

3. امکان ایجاد پیام‌های خودکار

از دیگر ویژگی های حساب تلگرام بیزنس که باید به آن اشاره کنیم، امکان ایجاد پیام‌های آماده است که با استفاده از آنها بتوانید به‌سرعت پاسخ خود را برای مشتری ارسال کنید. شما می‌توانید پاسخ‌های آماده تشکیل شده از متن، لینک، استیکر، عکس و غیره را بسازید تا حتی در صورت آنلاین نبودن شما، تلگرام بیزنس این پاسخ را به صورت خودکار برای مشتریان شما ارسال کند.

ویژگی پیام‌های خودکار تلگرام بیزنس به کاربر کمک می‌کند تا با نوشتن پیام‌های از پیش نوشته شده در قالب خوش‌آمد‌گویی در وقت صرفه‌جویی کند؛ همچنین این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کاری را در قالب یک پیام اتوماتیک در صورت آنلاین نبودن به مشتریان خود ارسال کنید.

برای فعال‌سازی این ویژگی، تنها باید با تایپ کردن / (اسلش) در نوار پیام، به پنل ویرایش پاسخ‌های سریع دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را ارسال یا ویرایش کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت کانال یوتیوب

آموزش دانلود از اینستاگرام

4. مدیریت پوشه‌های گفتگو با برچسب‌ها

مدیریت پوشه‌ها، یکی دیگر از  ویژگی های تلگرام تجاری یا تلگرام پرمیوم است که با استفاده از آن می‌توانید پوشه‌های گفتگو را به کمک لیبل‌ها و استیکرها مدیریت کرده و به آنها نظم ببخشید؛ همچنین به کمک این ویژگی، به‌راحتی می‌توانید مشتریان خود را بر اساس وضعیت، نیازها و یا سطح اولویت دسته‌بندی کنید.

5. ایجاد لینک های ارتباطی در گفتگوها

جهت آسان‌تر کردن دسترسی مشتریان، شما می‌توانید لینک‌هایی برای اکانت تجاری خود بسازید. مثل کلیک کردن روی لینک برای رزرو خدمات یا پیگیری سفارش. زمانی که مشتری روی لینک کلیک می‌کند، مستقیما صفحه چت با شما برایش باز شده و پیام پیشنهادی و از پیش تعیین‌شده، برای کاربر ارسال می‌شود. این لینک‌ها را می‌توانید در داخل تلگرام یا خارج از آن، مثل وب‌سایت خود قرار داده یا حتی به صورت کد QR در آگهی‌های تبلیغاتی خود قرار دهید. شما می‌توانید عملکرد و آمار لینک‌ها را بررسی و تعداد کلیک‌های هر لینک را مشاهده کنید.

6. امکان کمک گرفتن از ربات‌های گفتگو

کاربران تلگرام بیزینس می‌توانند از ربات‌های گفتگو برای پاسخ به مشتریان خود کمک بگیرند؛ همچنین صاحبان بیزنس‌ها می‌توانند به کمک این ربات‌ها، هر ابزار یا سرویسی را به طور یکپارچه با سیستم خود ادغام کرده و یا دستیار هوش مصنوعی جدیدی را به منظور افزایش بهره‌وری به حساب کاربری تجاری تلگرام خود اضافه کنند. هنگام اضافه کردن یک ربات جدید، شما می‌توانید انتخاب کنید که ربات به کدام چت‌ها دسترسی داشته باشد؛ می‌توانید چت با مخاطبین را برای ربات مسدود کنید و فقط به آن اجازه دهید که پاسخ چت‌های جدید را بدهد.

این ویژگی تلگرام بیزنس، دنیای ربات‌های تلگرام را متحول خواهد کرد و برنامه نویسان زیادی را برای گسترش ربات ها تشویق خواهد کرد.

تلگرام بیزنس چیست
ویژگی های تلگرام بیزنس چیست

سخن آخر

قطعا تلگرام در به‌روزرسانی‌های بعدی، ویژگی‌های جدیدی را برای نسخه بیزنس معرفی خواهد کرد. در حال حاضر، تمام ویژگی های تلگرام تجاری به صورت رایگان برای مشترکین پرمیوم در دسترس هستند. برای دسترسی به این ویژگی‌ها شما باید وارد تنظیمات تلگرام شده و در آنجا به تلگرام بیزنس دسترسی پیدا کنید.

پرسش‌های متداول

تلگرام بیزینس چه تفاوتی با نسخه معمولی تلگرام دارد؟

تلگرام بیزینس، نسخه حرفه‌ای پیام‌رسان محبوب تلگرام است که به طور خاص برای نیازهای کسب‌وکارها طراحی شده است. این نسخه دارای امکانات و ابزارهای قدرتمندی است که به شما کمک می‌کند تا ارتباطات خود را با مشتریان، همکاران و شرکای تجاری به طور موثرتری مدیریت کنید و کسب و کارتان را به سطحی فراتر ارتقا دهید.

چه نوع کسب‌وکارهایی می‌توانند از تلگرام بیزینس استفاده کنند؟

تلگرام بیزینس برای هر نوع کسب و کاری که به دنبال ارتقای ارتباطات خود با مشتریان و شرکای تجاری خود است، مناسب است.
برخی از کسب‌وکارهایی که می‌توانند از تلگرام بیزینس به طور موثری استفاده کنند عبارتند از:
• کسب‌وکارهای آنلاین: فروشگاه‌های اینترنتی، ارائه دهندگان خدمات آنلاین، فریلنسرها و غیره.
• کسب‌وکارهای آفلاین: رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها، آرایشگاه‌ها و غیره.
• سازمان‌ها و موسسات: مدارس، دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی و غیره.

چگونه می‌توان از تلگرام بیزینس استفاده کرد؟

استفاده از تلگرام بیزینس بسیار ساده است. برای شروع کار، کافی است:
1. برنامه تلگرام را بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید.
2. حساب کاربری تلگرام خود را به حساب تجاری ارتقا دهید.
3. اطلاعات کسب و کار خود را به پروفایل خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی های اکانت تلگرام بیزنس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر