coinex
otetmarket
propification.com

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام به قید وثیقه آزاد و ممنوع‌الخروج شد

روز چهارشنبه، دادستان‌های فرانسه مدیرعامل و بنیانگذار تلگرام ، پاول دوروف، را به دلیل تسهیل شرایط برای فعالیت‌های مجرمانه در این پلتفرم پیام‌رسان متهم کردند و او را تحت بازجویی رسمی قرار دادند. این اقدام پس از دستگیری دوروف در روز شنبه صورت گرفت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط NBC News و روزنامه لو موند، دوروف روز شنبه در جریان تحقیقات مرتبط با محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان و سایر فعالیت‌های مجرمانه در تلگرام بازداشت شد.

این اتهامات در بیانیه‌ای رسمی که در حساب کاربری لینکدین دادستانی عمومی پاریس منتشر شده، تشریح شده است.

دادستان‌های فرانسوی اعلام کردند که دوروف با قرار وثیقه‌ای به مبلغ 5 میلیون یورو و تحت نظارت قضایی آزاد خواهد شد.. به گزارش لو موند، دوروف همچنین با اتهامات عدم همکاری با مقامات و همدستی در توزیع غیرقانونی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان مواجه است.


بیشتر بخوانید:


پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام به قید وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد است

از روز شنبه، دوروف در بازداشت مقامات فرانسوی قرار دارد و تحت بازجویی‌های مختلفی در مورد جرایم سازمان‌یافته، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و انتشار تصاویر پورنوگرافی از کودکان در این پلتفرم بوده است.

دوروف با پرداخت 5 میلیون یورو به عنوان وثیقه، تحت نظارت قضایی قرار دارد، اجازه خروج از خاک فرانسه را ندارد و باید دو بار در هفته به یک ایستگاه پلیس مراجعه کند. دادستان‌ها روز سه‌شنبه این جزئیات را اعلام کردند.

این میلیاردر 39 ساله که اصالتاً روس است، متهم شده که نتوانسته از سوءاستفاده‌های جنایی از پلتفرم اجتماعی و پیام‌رسان خود جلوگیری کند.

تلگرام در بیانیه‌ای که اوایل این هفته در شبکه اجتماعی X منتشر کرد، اعلام کرد که از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می‌کند و دوروف چیزی برای پنهان کردن ندارد. همچنین این شرکت افزود: «ادعای مسئولیت یک پلتفرم یا مالک آن در برابر سوءاستفاده از آن پلتفرم، غیرمنطقی است.»

بیشتر بخوانید:

منبع: cnbc و theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر