coinex
otetmarket
propification.com

افزایش حداقل دستمزد کارگران ؛ خبر جدید وزیر کار

وزیر کار امروز درخصوص افزایش حداقل دستمزد کارگران مطلبی را نقل کرده که ممکن است کارساز باشد یا به عنوان پایان کار شناخته شود.

افزایش حداقل دستمزد کارگران موضوعی است که در دولت‌های جدید مطرح می‌شود و پس از آن در طول سالها بارها به آن پرداخته شده و تصمیم‌گیری‌های صورت می‌پذیرد.

راهنمای خرید تکراتو

حدود 1 هفته پیش بود که گفتیم پیش‌بینی‌هایی از افزایش حقوق کارمندان بین 25 تا 45 درصد شده است که اقبال این اقشار را برای افزایش درآمد بیشتر می‌کند. اگرچه همیشه فاصله بین کارگران و کارمندان حتی در بحث افزایش حقوق جود دارد، اما به فاصله کمتر از 24 ساعت میثم ظهوریان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از اصلاح ماده 41 کار خبر داد که مطابق با آن افزایش حقوق کارگران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به نقل از تسنیم؛ امروز وزیر کار نیز خبری درخصوص افزایش حداقل دستمزد کارگران داده که ممکن است مانعی دیگر سد راه حقوق و مزایای کارگران را برداشته شود. به هر حال بهتر است به جزئیات صحبت‌های وی در ادامه مطلب توجه کنید.

افزایش حداقل دستمزد کارگران در راه است؟

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مورد افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم بیان کرد: «قاعده بر این است که کارگران برای دریافت دستمزد بیشتر و کارفرمایان برای پرداخت دستمزد کمتر چانه‌زنی می‌کنند، اما درکی که از بهره‌وری نیروی انسانی و نقش کارگران در بهره‌وری داریم ما را به این سو می‌کشاند که به هر دو طرف مسئله نگاه کنیم.»

میدری اضافه کرد:

«ما واحدهای کارآمدی داریم که در اقتصاد موظف به حمایت از آنها هستیم. باید فرصتی برای حمایت از بنگاه‌های ضعیف ایجاد کنیم، اما این حمایت زمان‌بر و مشروط است، در واقع ما در دوراهی بین منافع بلندمدت کشور و منافع یک بنگاه خاص، باید منافع بلندمدت و همگانی مردم را انتخاب کنیم.»

افزایش حداقل دستمزد کارگران در راه است؟

وزیر رفاه درخصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای الکترونیکی کردن واخدهای مسکونی نیز گفت: «یکی از مأموریت‌هایی که در زمان حاضر از سوی دولت به ما داده شده است، با توجه به اینکه 600 شرکت زیرمجموعه وزارت کار هستند، این است که تأثیر منفی قطعی برق و گاز را نشان دهیم و زمینه‌های بهبود آن را فراهم کنیم. بخش تعاون یک ظرفیت مناسبی برای ایجاد نیروگاه‌ها و دیجیتالی کردن واحدهای مسکونی دارد. ما بیش از 34میلیون واحد مسکونی داریم، اما فقط یک‌میلیون از این واحدها دیجیتال هستند.»

احمد میدری همچنین گفت:

«اخیراً جلسه‌ای با معاونت تعاون با افراد فعال در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی با هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها برای دیجیتالی کردن واحدهای مسکونی داشتیم، بنابراین این رویداد، قدمی است که ما می‌توانیم از طریق آن ارتباط گسترده‌تری با واحدهای تعاونی و بخش خصوصی در حوزه ساختمان داشته باشیم که در این مسیر به یک سازمان منسجم نیازمندیم. این سازماندهی باید به‌شکلی باشد که مشکلات موجود برطرف شوند و پیشنهادات مؤثر در این حوزه به مرحله اجرا برسند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش دستمزد کارگران چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر