coinex
otetmarket
propification.com

تلگرام پس از دستگیری مدیر عامل، نظارت بر چت‌ های خصوصی را آغاز خواهد کرد

تلگرام اعلام کرده که نظارت بر چت‌ های خصوصی خود را آغاز خواهد کرد؛ این تصمیم پس از دستگیری مدیرعامل این شرکت، پاول دوروف، در فرانسه گرفته شده است. این شرکت به‌تازگی بخش سؤالات متداول (FAQ) خود را به‌روزرسانی کرده و بیان داشته که دیگر چت‌های خصوصی از نظارت و بررسی معاف نیستند.

به گزارش theverge، تلگرام بی‌سر و صدا متنی را از صفحه سؤالات متداول خود حذف کرده بود که در آن ذکر شده بود چت‌های خصوصی تحت هیچ شرایطی بررسی نمی‌شوند. این تغییر کمتر از دو هفته پس از دستگیری پاول دوروف در فرانسه صورت گرفت. طبق گزارش‌ها، دلیل این دستگیری، این بوده که گفته می‌شود تلگرام به مجرمان اجازه داده تا بدون هیچ مانعی از این پلتفرم برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده کنند.

راهنمای خرید تکراتو

دستگیری مدیرعامل تلگرام و تغییر سیاست‌های نظارت بر چت‌ های خصوصی

پاول دوروف امروز اولین بیانیه عمومی خود پس از دستگیری را منتشر کرد و در آن وعده داد که محتوای پلتفرم تلگرام با دقت بیشتری نظارت خواهد شد. این تغییر موضع در حالی صورت می‌گیرد که تلگرام پیش‌تر گفته بود چیزی برای پنهان کردن ندارد.

دوروف در این بیانیه که روز پنجشنبه منتشر شد، نوشت: «افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به 950 میلیون نفر، مشکلاتی ایجاد کرد که سوءاستفاده مجرمان از پلتفرم ما را آسان‌تر کرد. به همین دلیل من تصمیم گرفتم که شخصا به این مسئله رسیدگی کرده و مطمئن شوم که اوضاع در این زمینه بهتر شود. ما از درون شرکت این فرایند را آغاز کرده‌ایم و به زودی جزئیات بیشتری از پیشرفت‌های خود با شما به اشتراک خواهم گذاشت.»

دستگیری مدیرعامل تلگرام و تغییر سیاست‌های نظارت بر چت‌ های خصوصی
نظارت بر چت‌ های خصوصی در تلگرام

به‌نظر می‌رسد برخی از این تغییرات هم‌اکنون در حال اجرا هستند. در 24 ساعت گذشته، تغییراتی در صفحه سؤالات متداول تلگرام اعمال شده است. برای مثال، در بخشی که با عنوان «محتوای غیرقانونی در تلگرام وجود دارد. چگونه می‌توانم آن را حذف کنم؟» آمده بود، پیش‌تر تلگرام پاسخ داده بود: «تمام چت‌های تلگرام و چت‌های گروهی خصوصی هستند و ما هیچ درخواست مربوط به آنها را بررسی نمی‌کنیم.»

اما در زمان نگارش این خبر، این جمله‌ها از صفحه حذف شده‌اند و به جای آنها نوشته شده است: «تمام اپلیکیشن‌های تلگرام دارای دکمه ‘گزارش’ هستند که به شما اجازه می‌دهد محتوای غیرقانونی را به راحتی با چند کلیک به ناظران ما گزارش دهید.» همچنین، دستورالعمل‌هایی برای گزارش پیام‌ها ارائه شده است.

دستگیری دوروف زمانی صورت گرفت که مقامات فرانسوی اتهامات اولیه‌ای را علیه تلگرام مطرح کردند. طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تلگرام متهم شده که برای توزیع محتوای مربوط به سوءاستفاده جنسی از کودکان و قاچاق مواد مخدر استفاده شده و این شرکت از همکاری با مقامات تحقیقاتی خودداری کرده است.

این تغییرات به‌وضوح نشان‌دهنده تغییر در سیاست‌های تلگرام و تلاش این شرکت برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی بر روی پلتفرم خود است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر