coinex
otetmarket
propification.com

تلگرام ویژگی‌های «سوءاستفاده‌شده» را غیرفعال کرد؛ راهی برای رهایی دوروف از اتهامات

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام، پس از دستگیری‌ در فرانسه، روند ایجاد تغییرات در تلگرام را آغاز کرده و گفته است که می‌خواهد بهبود نظارت را به یک نقطه قوت تبدیل کند.

دوروف روز جمعه با انتشار پستی در تلگرام، از رویکرد جدید این پیام رسان خبر داد و اعلام کرد که برخی ویژگی‌های «قدیمی» غیرفعال شده‌اند. اولین تغییرات پس از دستگیری او در فرانسه، بر روی پست‌های بلاگ داخلی و ویژگی مکان‌محور «افراد نزدیک» اعمال شده است.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش theverge، این تغییرات به‌دنبال تلاش‌های دوروف برای تغییر شهرت تلگرام به‌عنوان یک بستر فعالیت‌های مجرمانه صورت می‌گیرند؛ این شهرت به‌دلیل سیاست‌های معتدل نظارت بر محتوا به وجود آمده بود. مقامات فرانسوی در اواخر ماه اوت، دوروف را به دلیل ایجاد امکان تراکنش‌های قانونی و مشارکت در توزیع محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان، دستگیر و متهم کردند.

آغاز روند تغییرات در تلگرام پس از آزادی پاول دوروف

دوروف در اولین بیانیه پس از دستگیری که در روز پنجشنبه منتشر شده بود اعلام کرد: «افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به 950 میلیون، دردسرهای فزاینده‌ای را ایجاد کرد و زمینه‌ساز سوءاستفاده مجرمان از پلتفرم ما شد. به همین دلیل هدف شخصی من این است که به‌طور چشمگیری اوضاع را در این زمینه بهبود دهیم.»

او همچنین افزود که در مصاحبه چهار روزه‌ پس از دستگیری، «به من گفته شد که ممکن است شخصا مسئول استفاده غیرقانونی دیگران از تلگرام باشم، زیرا مقامات فرانسوی پاسخی از تلگرام دریافت نکرده بودند.»

آغاز روند تغییرات در تلگرام پس از آزادی پاول دوروف

تلگرام از آن زمان تاکنون برخی از توضیحات مربوط به چت‌های خصوصی و نظارت بر محتوا را بازبینی کرده و این به‌روزرسانی‌های جدید را ادامه داده است. این شرکت همچنین قابلیت‌های جدیدی مانند جوایز ستاره‌ای و فعال‌سازی حالت خواندن در مرورگر داخلی را اضافه کرده است.

در پیام دوروف آمده است:

در حالی که 99.999 درصد از کاربران تلگرام هیچ ارتباطی با جرم و جنایت ندارند، اما 0.001 درصدی که در فعالیت‌های غیرقانونی دخیل هستند، تصویری منفی برای کل پلتفرم ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل امسال متعهد هستیم که نظارت بر تلگرام را از یک نقطه ضعف به یک نقطه قوت تبدیل کنیم.

دوروف اعلام کرد که سرویس آپلود رسانه‌های جدید در ابزار بلاگ‌نویسی مستقل تلگرام، یعنی تلگراف را متوقف کرده است، زیرا «بازیگران ناشناس» از آن سوءاستفاده می‌کردند.

تلگراف که در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد، به هر کسی اجازه می‌دهد تا به‌صورت ناشناس پست ایجاد کرده، محتوای دلخواه را آپلود کند و سپس این صفحه وب را در شبکه‌های اجتماعی یا تلگرام به اشتراک بگذارد. با این حال، پژوهشگران امنیتی گزارش داده‌اند که برخی از افراد از این ابزار برای انجام کلاهبرداری‌های فیشینگ استفاده می‌کنند و با ایجاد صفحات فرود جعلی یا اعلان‌های تقلبی، کاربران را فریب می‌دهند تا اطلاعات شخصی خود را فاش کنند.

تلگرام همچنین ویژگی «افراد نزدیک» را که به شما امکان می‌داد کاربران دیگر در نزدیکی خود را پیدا کنید و به آن‌ها پیام دهید، حذف کرده است. دوروف اعلام کرد که این ویژگی «مشکلاتی با ربات‌ها و کلاهبرداران داشته» و تنها کمتر از 0.1 درصد از کاربران از آن استفاده می‌کردند. تلگرام قصد دارد این ویژگی را با «کسب‌وکارهای نزدیک» جایگزین کند و به «کسب‌وکارهای معتبر و تایید شده» این امکان را بدهد که محصولات خود را به نمایش بگذارند و پرداخت‌ها را قبول کنند.

پیام کامل دوروف به شرح زیر است:

تلگرام به 10 میلیون مشترک پولی رسیده است. 10 میلیون نفر اکنون از تلگرام پریمیوم لذت می‌برند!

امروز، ما ویژگی‌های جدیدی معرفی می‌کنیم و در عین حال، چند ویژگی قدیمی را حذف می‌کنیم.

ما ویژگی «افراد نزدیک» را که کمتر از 0.1 درصد کاربران تلگرام از آن استفاده می‌کردند، اما با مشکلاتی همچون ربات‌ها و کلاهبرداران مواجه بود، حذف کرده‌ایم.

به جای آن، «کسب‌وکارهای نزدیک» را راه‌اندازی خواهیم کرد که کسب‌وکارهای معتبر و تایید شده را به نمایش می‌گذارد. این کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی کاتالوگ محصولات خود را نمایش دهند و پرداخت‌ها را بدون مشکل بپذیرند.

ما همچنین آپلود رسانه‌های جدید در تلگراف، ابزار بلاگ‌نویسی مستقل خود را غیرفعال کرده‌ایم، زیرا به نظر می‌رسد از سوی بازیگران ناشناس سوءاستفاده شده است.

99.999 درصد از کاربران تلگرام هیچ ارتباطی با جرم و جنایت ندارند، اما 0.001 درصدی که در فعالیت‌های غیرقانونی دخیل هستند، تصویری منفی برای کل پلتفرم ایجاد کرده و منافع تقریبا یک میلیارد کاربر ما را به خطر انداخته‌اند.

به همین دلیل امسال متعهد هستیم که نظارت بر تلگرام را از یک نقطه ضعف به یک نقطه قوت تبدیل کنیم.

نظر شما درباره ایجاد تغییرات در تلگرام چیست؟ آیا این تغییرات تاثیری بر استفاده‌ی شما از این اپلیکیشن دارند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر