coinex
راهنمای خرید تکراتو

اپل اپلیکیشن های ایرانی را از اپ استور حذف می کند

اپلیکیشن های ایرانی

تاکنون شایعات مختلفی درباره حذف اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور منتشر شده است، دیشب شرکت اپل به طور رسمی در طی یک گزارش اعلام کرد اپلیکیشن هایی که به صورت مستقل در ایران ساخته و توسعه شده اند را در فروشگاه اپلیکیشن خود حذف می کند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

اگر به یاد داشته باشید شرکت اپل در سال گذشته اعلام کرد که تمامی اپلیکیشن های ایران از این مارکت حذف می شوند و اکنون این خبر به صورت رسمی تایید شده است. یک گزارش خبری اشاره می کند که اپلیکیشن دیجیکالا چند روز پیش از اپ استور اپل حذف شده است. دیجیکالا یکی از بزرگ ترین سرویس خدماتی تجارت الکترونیکی در ایران است و میلیون ها کاربر iOS دارد.

شرکت اپل باید یک دلیل خوب و منطقی برای انحام این کار داشته باشد، محدودیت برای اپلیکیشن های ایرانی در مارکت های اپلیکیشن همیشه وجود داشته است، اما این انتظار نمی رفت که به صورت کلی تمام اپ های ایرانی از فروشگاه رسمی اپل حذف شوند.

اپل نسخه رسمی اپ استور خود را برای ایرانی ها ندارد، در حالی که بسیاری از شرکت های مستقر نسخه های مختلف خود را برای کشورهای مختلف ارائه می دهد، از سوی دیگر دانلود این اپلیکیشن ها از مارکت اپل دردسرهای خاص خود را دارد. متاسفانه هیچ فروشگاه رسمی در ایران وجود ندارد، علاوه بر این ظاهرا بخش تجارت و معاملات هم با مقررات تحریم گره خورده است.

آنطور که پیدا است کلیه اپلیکیشن های ایران از فروشگاه اپ استور اپل حذف می شوند، قوانین تجارت بین المللی تاثیر زیادی را روی این بحث گذاشته است. البته هنوز بیانه های دیگری در این باره منتشر نشده است، انتظار می رود که در طول چند روز آینده خبرهای بیش تری در این باره منتشر شود، به هر حال اپ های ایرانی بسیاری در اپ استور و گوگل پلی قرار دارد.

.

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر