coinex
otetmarket
propification.com
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها : مبلغ یارانه 1403 افزایش نمی‌یابد

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها مبلغ یارانه 1403 افزایش نمی‌یابد. او در ادامه توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه مبلغ یارانه 1403 افزایش نمی‌یابد، در این باره توضیح داد:« طبق تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف به پرداخت یارانه نقدی به اقشاری است که از طرف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان یارانه بگیر شناخته شدند. براساس همین طبق جدول ۱۴ قانون بودجه رقمی به عنوان یارانه نقدی اختصاص داده شده که به همان میزان ما باید در سال یارانه پرداخت کنیم. با‌توجه به رقمی که در‌‌حال حاضر به دهک‌های ۱ تا ۳ مبلغ ۴۰۰ هزار‌تومان و از دهک‌های ۴ تا ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار‌تومان پرداخت می‌شود و با‌توجه به بودجه کلی که برای سال ۱۴۰۳ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تعیین شده امکان افزایش این مبلغ در سال ۱۴۰۳ وجود ندارد. کما‌اینکه تا الان طبق همان جدول یکی از منابع ما محقق شده یعنی همین یارانه‌ای که الان پرداخت می‌شود هم با تحقق منابع صد درصدی نبوده برای همین اصلا امکان افزایش یارانه وجود ندارد. »

راهنمای خرید تکراتو

حسینی ادامه داد:« بودجه‌ای که برای ما لحاظ می‌شود براساس منابعی است که محقق می‌شود. اگر تحقق منابع افزایش پیدا کند و بعد برای ما تکلیف کنند و بگویند حالا با‌توجه به اینکه منابعی بیشتری دارید رقم یارانه را افزایش دهید، امکان افزایش وجود دارد ولی وقتی چنین اتفاقی نمی‌افتد برای ما هم امکان افزایش مبلغ یارانه وجود ندارد که بخواهد انجام شود.»

وی افزود:« البته برای بودجه ۱۴۰۴ باید ببینم چه کاری انجام می‌دهند یعنی منابع وصولی و مصارف به چه میزان محاسبه می‌شوند چون مصارف ما غیر از یارانه نقدی که سازمان هدفمندی بر‌اساس منابعی که دارد، پرداخت می‌کند، باید یارانه طرح دارویار که همان شیرخشک و دارو و ملزومات پزشکی است را پرداخت کند و باید مطالبه گندم‌کاران، مستمری بهزیستی و کمیته امداد را پرداخت نماید. این‌ها مواردی است که در جدول ۱۴ برای ما لحاظ شده و ما باید پیرو همان با‌توجه به منابعی که داریم، بخواهیم این مصارف را داشته باشیم.»

در سال ۱۴۰۳ امکان افزایش مبلغ یارانه وجود ندارد

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها همچنین اظهار کرد:« با توجه به اینکه نیمه اول سال ۱۴۰۳ تمام شده و از صد درصد منابعی که باید در ۶ ماه اول سال محقق می‌شد تقریبا ۵۲، ۵۳ درصد آن محقق شده و همین الان ۵۰ درصد کسری منابع داریم و ۶ ماه اول سال را با کسر منابع سپری کردیم، چطور امکان افزایش مبلغ یارانه وجود دارد؟ منابع و تخفیفاتی که ما داریم همه بر‌اساس ابلاغ و تخفیف سازمان برنامه و بودجه است. برای همین باید ببینم سازمان برنامه و بودجه این منابع و مصارف را برای ما چطور می‌بیند ماهم براساس همان اقدام کنیم. مقام تصمیم گیرنده و پیشنهاددهنده هم که بخواهد این‌ها را در بودجه لحاظ کند سازمان برنامه و بودجه است.»

حسینی در پایان به موضوع مبلغ یارانه 1403 از نظر مردم اشاره کرد و گفت:« اگر بخواهیم از نظر فردی به مبلغ یارانه نگاه کنیم شاید از نظر یک نفر ۱۰ میلیون تومان هم کم باشد ولی از نظر فرد دیگر همین ۳۰۰ هزار‌تومان خوب باشد. ما باید ببینم با‌توجه به منابعی که دولت دارد به چه میزان می‌تواند به یک جمعیتی یارانه بدهد. نزدیک به ۸۰ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند، باید دید دولت به نسبت این جمعیت و منابعی که دارد چقدر یارانه می‌تواند پرداخت کند. اینکه حالا افراد با چه رقمی راضی هستند شاخص درستی نیست چون شاید یک نفر همانطور که گفتم با مبلغ ۱۰ میلیون تومان هم راضی نباشد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در مورد مبلغ یارانه 1403 چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر