coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

نورپردازی تونل با استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی

روشنایی تونل با پیشرفت تکنولوژی ، پیشرفت علم و فناوری و بهبود مستمر سطح زندگی مردم توسعه می یابد. روشنایی با چراغ خیابانی ال ای دی به رانندگان وسایل نقلیه موتوری و غیر موتوری در تشخیص وجود مانع در جاده کمک می کند. هدف اساسی از روشنایی در تونل فراهم آوردن شرایط بینایی مناسب برای رانندگان و همچنین راهنمایی آنها برای حرکت به منظور بهبود وضعیت ترافیک ، کاهش تصادفات رانندگی و جرایم در شب و در عین حال کمک به آن ها برای دیدن محیط اطراف و شناسایی جهت ها است. با توسعه اقتصاد اجتماعی و بهبود مستمر سطح زندگی مردم ، افراد بیشتر و بیشتر شبانه به سراغ گذراندن اوقات فراغت گشت و گذار و سایر فعالیت ها می روند. به همین علت نورپردازی خوب جاده و خیابان ها و تونل نیز در غنی سازی زندگی ، رونق اقتصاد و تقویت چهره و زیبایی شهر نقش دارد.

معرفی کارایی چراغ های خیابانی ال ای دی

دیود ساطع کننده نور در چراغ های خیابانی ال ای دی که مخفف آن ال ای دی است ، مخفف دیود ساطع کننده نور در زبان انگلیسی است. اصل منبع روشنایی ،استفاده از تراشه های نیمه هادی جامد به عنوان مواد ساطع کننده نور است. هنگامی که ولتاژ رو به جلو به دو طرف اعمال می شود ، حامل های اقلیت و حامل های اکثریت به محل اتصال PN ماده نیمه هادی تزریق می شوند. هنگامی که جریان ها دوباره ترکیب می شوند ، فوتون ها برای تولید نور ساطع می شوند که مستقیماً انرژی الکتریکی را به انرژی روشنایی تبدیل می کند. ال ای دی به عنوان منبع نور جامد در ابتدا به عنوان چراغ نشانگر و صفحه نمایش استفاده می شد ، اما با پیشرفت تکنولوژی ، می توان از آن بعنوان منبع نور و روشنایی استفاده کرد. این نه تنها می تواند به طور مستقیم انرژی الکتریکی را با بازده بالا به انرژی روشنایی تبدیل کند ، بلکه دارای یک تئوری است.

راهنمای خرید تکراتو

عمر مفید تا 100000 ساعت و دارای مزایای بسیاری از جمله حفاظت از محیط زیست و عاری از جیوه ، رنگهای غنی ، تعویض و چشمک زدن مداوم ، عملکرد کم نور 0٪ ~ 100٪ و عدم سوسو زدن نور خروجی است، که آن را بسیار کارآمد می کند و این صرفه جویی در انرژی روند توسعه منابع نور سازگار با محیط زیست را برایمان فرام می کند.

نورپردازی تونل با چراغ ال ای دی

تونل ها زیرساخت های حمل و نقل مهمی هستند که امکان سفر کارآمد از میان کوه ها، تپه ها و سایر موانع را فراهم می کنند. با این حال، رانندگی از طریق تونل ها به دلیل کمبود نور طبیعی و موانع احتمالی می تواند چالش برانگیز باشد. به این دلیل روشنایی برای اطمینان از عبور ایمن از تونل ها بسیار مهم است.

روشنایی با چراغ خیابانی LED:

روشنایی با چراغ خیابانی LED برای روشنایی تونل به طور فزاینده ای محبوب می شود. چراغ های LED با عبور جریان الکتریکی از یک ماده نیمه هادی کار می کنند که نور تولید می کند. آنها بسیار کم مصرف، ماندگار و سازگار با محیط زیست هستند و حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی مضر نیستند. آنها همچنین نور روشن و شفافی تولید می کنند که برای چشم آسان است. با این حال، نصب آنها از قبل گران است، اگرچه صرفه جویی در هزینه طولانی مدت اغلب این امر را جبران می کند

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب نور تونل در نظر گرفت

بهره وری انرژی:

بهره وری انرژی سیستم روشنایی یک نکته مهم است. سیستم های روشنایی کم مصرف می توانند به کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای کمک کنند و در عین حال هزینه های عملیاتی را نیز کاهش دهند. چراغ خیابانی ال ای دی به ویژه از نظر انرژی کارآمد هستند و می توانند مصرف انرژی را در مقایسه با لامپ های رشته ای یا لامپ های فلورسنت سنتی کاهش دهند.

هزینه:

هزینه نصب و نگهداری سیستم روشنایی نیز باید در نظر گرفته شود. به طور کلی، چراغ‌های LED نسبت به سایر گزینه‌های روشنایی گران‌تر هستند، اما از طریق مصرف انرژی کمتر و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، صرفه‌جویی در هزینه‌های طولانی‌مدت ارائه می‌کنند. لامپ های HID ممکن است هزینه اولیه پایین تری داشته باشند، اما ممکن است به دلیل طول عمر کوتاه تر، نگهداری آنها در طول زمان گران تر باشد.

الزامات نگهداری:

الزامات نگهداری از جمله تمیز کردن، تعویض لامپ و تعمیر نیز باید در نظر گرفته شود. لامپ های رشته ای نیاز به تعویض مکرر دارند که می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد. لامپ های فلورسنت ممکن است نیاز به تعویض لامپ کمتر داشته باشند، اما برای حفظ حداکثر نور خروجی باید مرتباً تمیز شوند. از سوی دیگر، چراغ های خیابانی LED طول عمر بسیار بیشتری دارند و به طور کلی نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری دارند.

ویژگی های ایمنی:

ویژگی های ایمنی مانند کم نور خودکار، برق پشتیبان و روشنایی اضطراری نیز باید در سیستم روشنایی گنجانده شود. کم نور خودکار می تواند با کاهش سطح روشنایی در زمانی که ترافیک در تونل وجود ندارد، به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند. برق پشتیبان می تواند با اطمینان از فعال ماندن سیستم روشنایی در صورت قطع برق از حوادث جلوگیری کند. روشنایی اضطراری نیز می تواند در مواقع اضطراری ضروری باشد، زیرا می تواند به راهنمایی رانندگان به سمت ایمنی کمک کند.

می‌توانید برای مشاوره رایگان در رابطه با چراغ خیابانی و یا نورپردازی با آن، با کارشناسان فنی اکووات در تماس باشید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر