coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

پیشنهاد رفع فیلترینگ از سمت نایب رئیس مجلس ؛ وقت قدم برداشتن است

با آغاز دول چهاردهم، بحث رفع فیلترینگ دوباره داغ شده و رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پیگیری و مطالبه حق مردم گفته‌اند. حال نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس پیشنهاد رفع محدودیت‌ها را داده است.

یکی از قول‌هایی که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در مناظره‌های انتخاباتی خود به مردم داد، حل مسئله فیلترینگ و برداشتن محدودیت‌های اینترنتی بود. حال که وی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران برگزیده شده است، انتظار می‌رود که برای رفع فیلترینگ و لغو محدودیت‌های اینترنتی قدمی بردارد.

راهنمای خرید تکراتو

3 هفته پیش ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم، از در این مورد گفت که رفع محدودیت‌ها با اجماع‌سازی و توافق‌سازی امکان‌پذیر است و همه باید برای آن تلاش کنند. پس از آن حسین افشین، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت چهاردهم، نیز در خبری گفت که رئیس جمهور به دنبال رفع محدودیت‌ها و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی است.

تا به اینجای کار همه چیز خوب پیش می‌رفت و منتظر بودیم که خبرهای خوبی به گوش برسد. اما به یکباره ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افشاگری کرد که هیچگونه فعالیت درخصوص رفع فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام در کمیسیون امنیت ملی انجام نشده است.

اما امروز بازهم خبرهایی خوبی منتشر شد. براین اساس نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، به رئیس جمهور، وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد کرده است که برای رفع فیلترینگ قدم بردارند.

پیشنهاد نایب رئیس کمیسیون اصل 90 درخصوص رفع فیلترینگ

حجت‌الاسلام سید محمد موحد، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی اینستاگرام خود چنین نوشت:

«پیشنهاد به دولت برای رفع فیلترینگ

اعتقاد دارم برای رونق کسب‌وکارهای اینترنتی و آرامش خاطر مردم و جلوگیری از هزینه‌های سنگینی که بر هموطنان برای تهیه فیلترشکن‌ها تحمیل می‌شود، باید با درایت و نظارت مناسب به سمت رفع فیلتر برویم.

در همه کشورهای غربی و پیشرفته و جوامعی که داعیه حقوق بشر و حریم خصوصی را دارند نیز فضای مجازی مدیریت می‌شود و در مواقع خاص و بنا به ضرورت‌های ملی و حاکمیتی خود، محدودیت‌های مناسب را برای دسترسی مردمشان ایجاد می‌کنند.

اکنون نیز کشور ما در شرایط عادی است و به ریاست محترم جمهور، وزیر محترم ارتباطات و اعضای شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد می‌دهم به سمت رفع فیلترینگ البته با در نظر گرفتن حریم خانواده‌ها و مبانی ارزشی جامعه قدم بردارند.»

پیشنهاد نایب رئیس کمیسیون اصل 90 درخصوص رفع فیلترینگ

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص پیشنهاد رفع فیلترینگ چیست؟ آیا محدودیت‌ها و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در دولت چهاردهم برداشنه می‌شود؟ منتظر نقطه نطرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر