coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

قابلیت Activation Lock در iOS 18؛ ویژگی جذابی که از سرقت آیفون جلوگیری می‌کند!

قابلیت Activation Lock (قفل فعالسازی) در iOS 18 حتی از سخت‌افزار دستگاه هم محافظت می‌کند؛ به این ترتیب، سرقت آیفون هیچ فایده‌ای برای سارقان نخواهد داشت.

سیستم‌عامل iOS 18 به‌عنوان نسخه RC در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران عمومی بتا قرار گرفته و یک ویژگی جدید به نام قفل فعالسازی (Activation Lock) دارد که از هفته آینده عرضه می‌شود. به گزارش gsmarena، این ویژگی اجازه نمی‌دهد که افراد بتوانند از قطعات آیفون‌هایی که به سرقت رفته، استفاده کنند.

راهنمای خرید تکراتو

قابلیت Activation Lock در iOS 18 چیست؟

این ویژگی برای اولین‌بار در ماه آوریل معرفی شد. اپل می‌گوید که مجریان قانون در تلاش برای حل مشکل بازار سیاه قطعات سخت‌افزاری آیفون، از این شرکت درخواست کرده بودند که فکری به حال این چالش بکند.

این قابلیت می‌تواند آیفون را به همراه قطعات آن به‌نام صاحب اصلی گوشی قفل کند؛ بنابراین، اگر سیستمی یک قطعه دست دوم مانند باتری، دوربین، نمایشگر و… را شناسایی کند، اپل آیدی و رمز عبور می‌خواهد. در این صورت،‌ استفاده از قطعات آیفون دزدیده‌شده غیرممکن خواهد بود.

قابلیت Activation Lock در iOS 18
قابلیت Activation Lock در iOS 18

تنها در صورتی‌ می‌توان از قطعات سخت‌افزاری استفاده کرد که مالک اصلی گوشی، اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کند. پس از مدتی، تمام قطعات آیفون به حساب‌های کاربری اپل اختصاص داده می‌شوند.

قابلیت Activation lock توسط تعدادی از کاربران iOS 18 RC که سعی داشتند از قطعات آیفون استفاده کنند، آزمایش و تایید شده است.

اما درباره زمان انتشار iOS 18 باید گفت که احتمالا از 16 سپتامبر (26 شهریور) به‌صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

موضوع سرقت گوشی‌های آیفون در بسیاری از کشورها به یک چالش مهم تبدیل شده و اپل با این کار، روشی کارآمد را برای جلوگیری از دزدیدن آیفون ارائه کرده است. حالا باید دید که این قابلیت به مرور زمان، چه تاثیری خواهد داشت. آیا سارقان و افرادی که آیفون‌ها را در بازار سیاه می‌خرند، راه دیگری برای دور زدن قابلیت قفل فعالسازی پیدا می‌کنند یا خیر؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر